Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

za wysoka temperatura oleju w skrzyni automat


NOmaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzis zagrzalem olej ww skrzyni tak ze auto prawie przestalo jezdzic. 3 proby podjechania pod gore w piachu jak na pustyni i olej sie niemal zagotowal. Czy normalne ze tak szybko zlapal temp. Poziom ok, hlodnica ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz terrano 1 czy 2?

Diesel czy bezyna

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam D21 3.0v6 w automacie i co prawda nie mam kontrolki temperatury Ale niezależnie od intensywności upalania skrzynia nie sprawia mi problemów.A od kupna jeszcze nie wymieniłem oleju choć mam to w planach. Przy wyszarpywaniu innego auta lina też nie było problemów nawet pod górkę.sprawdź czy chłodnica nie ma zaslepionych lamelek.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TII 2.7 olej zmieniany miesiac temu, kontrolka zadna mi sie nie zaswiecila na liczniku tylko zaczal mrugac na przycisku power/hold. A auto praktycznie nie dalo rady zakrecic kolami ale jak postal chwilke, przejechlem sie po czarnym i sie ustabilizowalo. Olej dextron III valvoline

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana dynamiczna czy statyczna? Wymieniłeś od razu filtr?

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczna, filtr umyty bo nigdzie w pl nie bylo takiego samego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dexron III raczej nie jest dobrym wyborem, to coś w rodzaju ATF3.

Raczej będzie ATF2 może nawet ATF - do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual mowi atf dx III. I w firmie samko tez mi taki polecili

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który rocznik?

FSM z 1995 roku podaje Genuine Nissan ATF czyli Dexron II/ATF2.

TD27 w automacie z 1994 też miał ATF2. Z ciekawości drążę temat.

 

Po zagotowaniu, olej do wymiany, w zasadzie po przekroczeniu 90C.

Edytowane przez wojtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 97 pewnosci nie mam ale wydaje mi sie ze atf III gdzies widzialem. Wydaje mi sie ze olej przegrzal sie z powodu obciazenia poniewaz zapinalem mu 2 . Mial tak ciezko ze na szczycie gorki juz silnik stawal. Tylko dziwi mnie czemu kontrolka A/T sie nie zapalila

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi bez znaczenia, OD ma być tylko wyłączony. Jeśli nagle nie chciał jechać - TCM skrzyni w trybie awaryjnym.

Skrzynię ciężko zagrzać - wspólna/zintegrowana chłodnica wody i oleju, całość chłodzona wisko.

Sprawdzić układ chłodzenia itp., wymienić olej i zobaczyć co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaka zintrgrowana skrzynia z silnikiem co do chlodzenia nie ma nic wspolnego, silnik ma swoja chlodnice, skrzynia swoja. nie ma zadnego wyminnika. Chlodnice oddzielne. I biegi maja znaczenie, nie po to masz tyle przelozen na lewarku i do tego przelacznik power zeby biegi nie mialy znaczenia.

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmota - oryginał ma chłodnice zintegrowaną, podsumowanie zły olej, zła chłodnica.

Biegi są po to aby ograniczyć ich zmianę, w terenie D, OD Off + zabawa switchem power/hold.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jednak chyba koniec skrzyni. Probowalem dzis podjechac pod niewielka gorke i d*pa, silnik buczy kolami ma ciezko przekrecic, bez reduktora wogole nie da rady zakrecic. Podejdzie manualna skrzynia?

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo.

po 3/4 podejściu pod górkę olej mi się zagotował i auto jeździło tylko na wstecznym 

spuściłem trochę oleju i już nigdy się to nie powtórzyło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty tez w tI v6 tez masz Jatco ? Troche tzn ile? A bagnet ile pokazywal

Edytowane przez NOmaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam T1  3.0 V6 154KM automat 

nie wiem co to jest jatco

 

na bagnecie ciężko było stwierdzić ile jest oleju 

może ty sprawdzasz olej na zgaszonym silniku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jatco tj Skrzynia biegow RE4R01A. Sprawdzam na odpalonym na neutralu tak jak sie powinno. Dodam ze troche olej smierdzi spalenizna tak jak by tarczki sie przypalily, biegi tez jakos pozno zmmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tarczki, to przykra sprawa :( 

u mnie po prostu było za dużo oleju 

a poziom sprawdzałem na ,,P" może dlatego ciężko było stwierdzić ile jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...