kodak Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Witam, nabyłem ostatnio K13. Mam problem rozładowującego się akumulatora. Podłączyłem miernik szeregowo z akumulatorem aby sprawdzić pobór prądu i po jakiś czasie (<1 min) stabilizuje się on na poziomie około 80mA. Daje to około 2A na dobę. Wydaje mi się to dużą wartości i podejrzewam, że w samochodzie może być np. umieszczony jakiś lokalizator. Czy sama instalacja podczas postoju ma prawo pobierać 80mA? Edycja: dziwnie policzyłem te 2A (zakładając 80mAh przez 24h) ale przy 60Ah akumulatorze (60A przez godzinę) 80mA powinno pociągnąć rzeczywiście przez ponad 30 dni (60A/0.08A/24=31,25). Pytanie pozostaje: czy 80mA to nie za dużo? Jest centralny zamek z pilotem więc pracuje non-stop odbiornik. Przy 12V daje to ~1W. Hmm, muszę jeszcze sprawdzić napięcie ładowania akumulatora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 80/1000×24=1.92Ah co, jak masz rację, nie ma praktycznego znaczenia. Może coś się załącza okresowo (uruchamia się alarm i wyję pół nocy)? A te 80mA to nie jest napewno za dużo. Może stary aku ma już dość (zwarcie wewnątrz). Każdy punkt handlujący akumulatorami jest w stanie go dprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodak Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Nie, nic nie wyje. Akumulator świeży, kupiony miesiąc temu. Sprawdziłem ładowanie: 14,6V jest tylko przez chwilę, potem spada i nawet wysokie obroty nie są w stanie przywrócić napięcia ale to wszystko na postoju. Na desce rozdzielczej nie ma żadnego błędu oprócz mrugającego systemu start/stop (ten wydawało mi się, że pojawia się przy niskim napięciu akumulatora bo po wymianie aku ten problem zniknął a pojawił się ostatnio jak już na nowym spadło napięcie). Ładuję teraz akumulator poza autem. Potem spróbuję zmierzyć napięcie ładowania podczas jazdy (ciekawe czy jest raportowane przez ODB2). Zakładam, że te cudne start/stopy i inne optymalizacje mogą sterować alternatorem żeby obniżać spalanie chociaż może to być po prostu padnięty alternator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 to jest normalny pobór dla starszych samochodów, nowsze osiągają taki pobór przy uzbrojonym alarmie, zresztą jak sam zauważyłeś to jakieś 2Ah na dobę więc zakładając że masz akumulator 45Ah to wystarczy ci go na jakieś 22 dni postoju, bez odpalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Wydaje mi się, że napięcie ładowania jest za niskie. Powinno być stale 13.8-14.5V bez znaczenia na postoju czy w czasie jazdy to zależy od obrotów. Regulator napięcia powinien odcinać wyższe i niższe napięcia. Czas na wymianę regulatora? Alternator po awarii nie podaje raczej w ogóle napięcia. Ja odwiedziłbym elektryka niech pomierzy co się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodak Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Sprawdzaliśmy alternator z elektrykiem - jest ładne napięcie (~14,4V) ale jak się zwiększy obroty silnika to spada i utrzymuje się już cały czas niskie (~13V, pewnie napięcie akumulatora); mają wymontować i obejrzeć alternator Edit: nie wymontowywali; sprawdzali dłużej i wygląda na to, że regulator daje te 14,4 dopiero jak jest potrzebne; zobaczymy jak się będzie zachowywał akumulator w dłuższej perspektywie czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.