tadzio Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 jestem uzytkownikiem almery n15 z 99r silnik benzyna 1,4 ,prosze o porade ostatnio sprawdzajac olej silnikowy zobaczylem ze poziom olej zwiekszyl sie do maxa a po wymianie 6m-c temu byl na posrodku mini a max ,zaznaczam ze poziom plynu chlodniczego nie ulegl zmianie spalanie utrzymuje sie w granicy 7l w jezdzie cyklu mieszanym rura wydechowa jest sucha samoch.pali dobrze osiagi bez zmian.Prosze o porade w tej sprawie czy nie grozi mi jakis niebezpiczenstwo,i czm tlumaczc ten zwiekszny poziom oleju dzeki za porade pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 sprawdz czy olej nie smierdzi benzyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadzio Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 sprawdz czy olej nie smierdzi benzynasprawdzalem ale trudno mi okreslic ponownie sprawdziłem może to sugestia ale pachnie benzyna ale jak ona dostaje się do oleju.czy to jest niebezpieczne mogę tak jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Jeśli to benzyna to ścieka po ściankach cylindrów w wyniku nieszczelności pierścieni. 1/2 litra w ciągu 6 miesięcy to sporo biorąc pod uwagę że część też paruje. Sprawdź czy olej na bagnecie, jeśli będzie z benzyną, pali się skoro zapachu nie wyczuwasz a wszystko inne, w tym kolor oleju, jest w normie.A jak z jego ściekaniem z bagnetu, trzyma się czy ścieka do czysta.. ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 ja bym zaczął od zmiany oleju pierwsze, żeby dokładni zaobserwować stan oleju, drugie żeby nie jeżdzić na tym co juz masz czyli zmień olej, na drugi dzień, po dłuższym przejechaniu się i odstaniu 10 minut sprawdź poziom, i tak co około 500 kilometry po trasie, 10 minut off i bagnecik do rączki. Myśle ze po 3-5 tyś kilometrów będziesz już wiedział co i jak ..... nie pisałeś jaki masz przebieg auta, ale 99 rok, wiec zalej jakiś przyzwoity 10W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadzio Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Jeśli to benzyna to ścieka po ściankach cylindrów w wyniku nieszczelności pierścieni. 1/2 litra w ciągu 6 miesięcy to sporo biorąc pod uwagę że część też paruje. Sprawdź czy olej na bagnecie, jeśli będzie z benzyną, pali się skoro zapachu nie wyczuwasz a wszystko inne, w tym kolor oleju, jest w normie.A jak z jego ściekaniem z bagnetu, trzyma się czy ścieka do czysta.. ??? kolor wlasciwy z bagnetu scieka wolno ale nie do czysta palic nie probowalem ja bym zaczął od zmiany oleju pierwsze, żeby dokładni zaobserwować stan oleju, drugie żeby nie jeżdzić na tym co juz masz czyli zmień olej, na drugi dzień, po dłuższym przejechaniu się i odstaniu 10 minut sprawdź poziom, i tak co około 500 kilometry po trasie, 10 minut off i bagnecik do rączki. Myśle ze po 3-5 tyś kilometrów będziesz już wiedział co i jak ..... nie pisałeś jaki masz przebieg auta, ale 99 rok, wiec zalej jakiś przyzwoity 10W40 przbieg mojej almery 180tys w nawiazaniu do moich postow ,posprawdzalem wszystkie wasze sugestie ,ale mam jeszcze pytanie czy wtryski nisprawosc ktorego moze byc przyczna benzyny w oleju a pozatym zauwazylem ze po odpaleniu zimnego silnika przez oklo 5sek slychc klekot jakby jeden cylinder nie palil pozniej pracuje ladnie i rownomiernie co to oznacza a moze p cala przyczyna tkfi w tym ze jeden przewod od swiecy wysokiego napiecia mam laczony bo byl przegryziony przez kuny dzieki za podpowiedzi moze sie powtarzam prosze wybaczc ale mam pytanie czy uszkodzony wtrysk moze byc powodem benzyny w oleju, druga sprawa to po odpaleniu zimnego silnika przez okolo 5 sek slysze klekot jak gdyby jeden cylinder nie palil pozniej jest wszystko dobrze pracuje rownomierni i cicho.a moea cala sprawa tkwi w tym ze jeden przewod wysokiego napiecia od swiecy mam laczony bo byl przegryziony przez kune,prosze o sugestie w tej sprawie dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Tadzio ja czytam, że niezły jajcarz z Ciebie może jeszcze dopiszesz że masz dodatkowo LPG byś się wstydził pisać takie posty i potem informować że kable WN łączyłeś taśmą. wymień kable WN, Świece i olej jak pisałem i obserwuj zapisuj wyniki dodatkowo niesprawny układ WN to niespalanie właściwe mieszanki paliwowo-powietrznej. mało tego ja nie wiem czy ty wiesz, że możesz uszkodzić elektronikę auta, a nawet spalić samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 cala przyczyna tkfi w tym ze jeden przewod od swiecy wysokiego napiecia mam laczony bo byl przegryziony przez kuny dzieki za podpowiedzi To tak jakbyś złamanie otwarte kończyny gazetą okręcił z nadzieją że będzie Ok. Wymień, jeśli jesteś bardzo oszczędny, ten jeden wadliwy przewód i obserwuj zarówno pracę silnika jak i olej, który dla pewności możesz wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 na poczatek wymien przewody. lejacy wtrysk moze ci powodowac takie objawy ale bys mial problem albo zjazda albo odpalniem jak by mocno lał. to stukanie co slyszysz przy odpaleniu moze byc popychaczem hydraulicznym jesli ten silniki takie posiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.