Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Geometria po raz milionowy.


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym w Nissanie Terrano sprawdzić ustawienie geometrii zawieszenia.

Przyda się jakaś kontrola raz na jakiś czas.

 

Ogólnie jest dobrze, jednak podczas pełnego skrętu w prawo lub w lewo zewnętrzne koło na tyle mocno się odchyla, że zdziera się krawędź zewnętrzna opony.

Koła podczas pełnego skrętu ustawiają się jak w nieobciążonej Tatrze. Na asfalcie zostaje gumowy ślad, a na gruncie opona wyoruje niewielką skibę ziemi.

Bieżnik zewnętrzny czy wewnętrzny się nie ściera, samochodu nie ściąga, prowadzi się dobrze, ściera się tylko sama zewnętrzna krawędź bieżnika, tylko te krawędziowe klocki.

A ponieważ opony są nowe to bardzo fajnie widać to jak szybko ścierają się te krawędzie.

 

Z ciekawości zadzwoniłem do ASO Nissana w Opolu, bo tam mam najbliżej.

Powiedzieli, że oddzwonią.

Oddzwonili i powiedzieli, że nie mają wytycznych serwisowych do takich starszych modeli samochodów.

Jedyny plus tego jest taki, że po prostu powiedzieli, że nie zrobią, bo nikt nigdy zawieszenia w Terrano nie ustawiał, nie mają tych wytycznych i nikt się tego nie podejmie.

 

Z drugiej jednak strony to myślę, że gdyby pogrzebali i się dowiedzieli to być może znaleźliby te wytyczne i ustawili tę geometrię.

Ale to ASO to firma skupiające chyba cztery marki więc pewnie i tak ledwo potrafi się odnaleźć z najnowszymi modelami samochodów.

 

Póki co nie trafiłem jeszcze na warsztat, który wiedziałby jak prawidłowo i porządnie ustawić. Czyli dobrać odpowiednią grubość podkładek pod osie górnych wahaczy oraz odpowiednio wyregulować drążki skrętne. Mało kto to potrafi i nawet zwykłe warsztaty mają problem.

 

Może ktoś z Was zna warsztat z okolic Śląska i Wrocławia, gdzie znają się na ustawianiu geometrii w tego typu samochodach i wiedzą jak się za to zabrać?

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Łysym z Jastrzębia się skontaktuj, to chyba najbliżej ;)

prawdę mówiąc to ta guma pozostawiona na asfalcie kojarzy mi się tylko z jednym ... nierozpięte sprzęgi ;)

co do geometrii ; Twój przypadek to odwrotność i wręcz marzenie tych, którzy liftują zawias - każdy z nas chciałby musieć odejmować niźli dokładać podkładek ;)

moja recepta - podkręć go delikatnie na drążkach, pewnie później będziesz musiał skorygować długość całego zespołu drążków kierowniczych (jedynie kumaty w 4x4 diagnosta ogarnie geometrię terenówki ... nie licz że zrobi to pierwszy lepszy mechanik z serwisu Nissana  :thumbsdown:  )

 

W sumie to w trzech Tyranach ustawiałem geometrię garażowymi sposobami i zawsze wychodziło cacy na komputerach ... to o wiele bardziej pracochłonne niż w płaskich autach, dlatego fachmani robią to (jeśli już muszą) po macoszemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli jakiś kumaty się znajdzie to kasuje tyle co się należy, mnie 200 skasowali, aczkolwiek chłopaki na prawdę kumaci byli i nie zajęło im to długo. Sami przed warsztatem mieli chyba 3 terenówki "na wyposażeniu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dlatego wiedzieli jak się do tego zabrać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie geometria kosztuje w granicach 150 zeta .dziwię się że w aso mają problemy z parametrami ustawienia bo każdy pożądany sprzęt z programem komputerowym ma wszystkie dane po wprowadzeniu danych pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt się nie chce za to brać bo trzeba siedzieć przy aucie cały dzień z komputerem we dwie osoby, a jak ktoś się na tym zna to dobrze wie że jak wyjedziesz z geometri wjedziesz na krawężnik to wszystko można ustawiać jeszcze raz :P 

od 16lat walczę z tą geometrią i doskonale wiem że jest to nie do ustawienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak mnie coś naszło że zapytam

Fred, jakie masz sworznie dolnych wahaczy??

Są krótsze i dłuższe tzn. mocowania (uszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak mnie coś naszło że zapytam

Fred, jakie masz sworznie dolnych wahaczy??

Są krótsze i dłuższe tzn. mocowania (uszy)

Pojęcia nie mam.

Jakiś przykład, rysunek, zdjęcie by się przydało. Nie znam tematu.

Co do sprzęgów to są całkowicie sprawne.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fred, nie mam dokładnych danych :(

Skojarzyłem, że ktoś miał podobny problem przed laty i właśnie sworznie były przyczyną ... inne sworznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy złych sworzniach geometria w ogóle nie wychodzi, nawet nie trzeba jechać - widać od razu po montażu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO tego nie ustawią bo nie mają podkładek co idą do ramy, a w garażu u "Mietka" zawsze się coś znajdzie co można dociąć podłożyć czy doszlifować.

Przerabiałem temat dawno dawno temu w ASO w Warszawie na Krasnobrodzkiej, nie dość że nie odróżniali geometrii od zbieżności to jeszcze mi kit chcieli wcisnąć. Skończyło się tak że po rozmowie z kierownikiem wyjechałem ze zrobiona zbieżnością tylko nie płacąc oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarek "Mietek" Łysy da radę ;)
W sumie 150 zeta nie jest jakąś wygórowaną ceną kiedy porównać to do geometrii osobówki (u mnie ponad 100)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem cenę maksymalną więc może być niższa w zależności od ilości roboty

 

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoimi podkładkami jechałem na ustawianie, miałem kilka grubości porobionych. U mnie w plaskim 150 za 2 osie płaciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie doszły słuchy od użytkownika Terrano, że ASO w Szczecinie umie dobrze ustawić geometrię. Nawet bawią się w dobór podkładek. Koszt jak pamiętam 200-250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne warto to dobrze zrobić,ale trzeba też pamiętać że terrano ma to do siebie że po konkretnej przejażdżce w terenie już będą inne wartości geometrii.

Wiem ,to na własnym przykładzie,bo mam dostęp do sprzętu,więc kilka razy robiłem i za każdym razem jest przestawiona.

Co nie oznacza że coś się zle prowadzi ,czy opony ściera,ale trzeba sobie zdawać z tego sprawę.

Chyba że jezdzicie tylko w lekkim terenie,wtedy może będzie sie trzymało  :whistle: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fred to raczej "cywil" ... bez żadnej, oczywiście, obrazy z mojej strony to piszę

Kurcze, ostatnio Pajero składam ... tam wiedzieli jak do tego podejść

zarówno kąt pochylenia jak i zbieżność w poziomie, do tego drążek środkowy innej konstrukcji ... i nie ma problemów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...