Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

A33 2.0 problem z sondami lambda


leon130

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pojawił się problem. Wczoraj poodpinałem wtyczki sond celem przeglądnięcia czy wszystko ok ( program Torque pokazuje mi w diagnostyce jeden nieprawidłowy element i szukam co go powoduje). Potem pospinałem wszystko tak jak było i po tej operacji sondy leżą na 0... Przy mocniejszym wciśnięciu gazu idą do 1V a później znów 0. Sprawdzałem wszystko programem Torque, pokazało mi błędy P0135, P0154, P0171. Błędy pokasowałem, zrobiłem ok.50km jeszcze raz się pokazały... Czy to możliwe, że uszkodziłem sondy? Dwie na raz? Mam nadzieję że nie komputer silnika...Odpinałem przy zgaszonym i zapalonym silniku( chciałem sprawdzić czy jest jakaś różnica w pracy). Już nie wiem co mam zrobić.. Czy sondy na banku 1 i 2 przed katalizatorami są takie same? Napiecie na kostce sondy po odpięciu sondy i stacyjce na ON jest ok. 300mV, opór grzałki sondy ok.6ohm( w obydwóch tak samo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pojawił się problem. Wczoraj poodpinałem wtyczki sond celem przeglądnięcia czy wszystko ok ( program Torque pokazuje mi w diagnostyce jeden nieprawidłowy element i szukam co go powoduje). Potem pospinałem wszystko tak jak było i po tej operacji sondy leżą na 0... Przy mocniejszym wciśnięciu gazu idą do 1V a później znów 0. Sprawdzałem wszystko programem Torque, pokazało mi błędy P0135, P0154, P0171. Błędy pokasowałem, zrobiłem ok.50km jeszcze raz się pokazały... Czy to możliwe, że uszkodziłem sondy? Dwie na raz? Mam nadzieję że nie komputer silnika...Odpinałem przy zgaszonym i zapalonym silniku( chciałem sprawdzić czy jest jakaś różnica w pracy). Już nie wiem co mam zrobić.. Czy sondy na banku 1 i 2 przed katalizatorami są takie same? Napiecie na kostce sondy po odpięciu sondy i stacyjce na ON jest ok. 300mV, opór grzałki sondy ok.6ohm( w obydwóch tak samo).

 

Hej, sondy nie uszkodzisz odpinając ją.

 

Druga sprawa to twoje błedy:

 

P0135 - brak grzania na 1 sondzie - pewnie nie ma połączenia na złączach lub przepalona grzałka

P0154 - problem z 2 sondą - nie działa

P0171 - problem z 1 sondą - za uboga mieszanka

 

Nie znam tego programu o którym piszesz ale czy da się tam sprawdzić wykres napięcia na sondach?

W jaki sposób mierzyłeś podane napięcia na sondach?

 

​Sprawdź jeszcze napięcie na grzałkach sond po włączeniu silnika (nie tylko opór grzałek). Powinny grzać jak silnik jest zimny.

 

Myślę, że najpierw trzeba zając się pierwszą sondą - druga jest tylko diagnostyczna do weryfikacji działania katalizatora - ale popraw mnie jeśli masz dwie sondy przed katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdziłem trochę i sondy zaczęły działać. Później pierwsza sonda na banku 1 nie działała, teraz znów OK. Spradzone kable, napięcia - wszystko OK. Nie mam pojęcia w czym problem. Póki działa nie ruszam :) Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...