Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne objawy skrzyni biegów Patrol 99 2.8


Pawel_pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum,i proszę o pomoc z moja skarbonką.

Z mojej skrzyni biegów dochodziły dziwne dzwięki ( Odgłos skutkujący patrzeniem się ludzi na ulicy na auto) jakby się coś zacierało na wszystkich biegach oprócz 4... Odgłos nasilał się wraz z obrotami i zanikał całkiem gdy wcisnąłem sprzęgło 

Miałem zaplanowaną wycieczkę w góry i pojechałem z ręka na sercu ale po przejechaniu 800km skrzynia się ,,ustabilizowała'' teraz słychać tylko lekkie cykotanie na 5 przy dodawaniu gazu reszta biegów normalnie bez dziwnych dzwięków co to może być...

Miejscowi mechanicy kazali wymienic skrzynie na używaną ale nie zrobiłem tego ponieważ jest sucha a biegi wchodzą idealnie bez zgrzytów luzów itp. Olej w skrzyni nówka stary bez opiłków. 

 

P.s. Nie mogę wybić czasem z powrotem na napęd na tył gałka stawia opór.

P.s Abs mi się za szybko właczą i ściaga w prawo po wyjęciu bezpiecznika hamuje ok komputer nie pokazuje błędów

 

Po zakupie wymieniłem

 

Wszystkie oleje filtry rozrząd turbo pompe wody,termostat,wisco,i przewody wszystkie oraz rurki powinienem zrobić coś jeszcze?

Orientuje się ktoś ile kosztują nowe wtryski do 2.8 99r ?

 

Dziękuje za wszystkie podpowiedzi i służe pomocą jeśli posiada ktoś problem z bmw, sory za potok zapytań ale to moja pierwsza terenówka i się uczę  :wave:

Pozdrawiam Paweł

Edytowane przez Pawel_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze skrzynią to faktycznie zagadka

jakoś nie mam zaufania do tych rzeczy, które się same naprawiają, ale nie wiem co to może być

 

 

P.s. Nie mogę wybić czasem z powrotem na napęd na tył gałka stawia opór.

 

Możesz to inaczej opisać, bo nie za bardzo wiem o co chodzi

 

Jeśli chodzi o ABS, to prawdopodobnie czujnik szwankuje, skoro po wyjęciu bezpiecznika jest O.K. lub któryś z zacisków hamulcowych się zatarł i hamuje tylko jeden (skoro ściąga) ale to mniej prawdopodobne

 

wymieniłeś turbo - było zepsute?

wymieniłeś termostat - był zepsuty?

wymieniłeś wisco - było zepsute ?

wymieniłeś przewody i rurki ale jakie?

 

Chcesz wymienić wtryski, zapytam jeszcze raz są zepsute?

Jeśli chcesz kombinować z układem wtryskowym, to polecam wymianę pompy na mechaniczną od Y60

 

Coś mi się wydaje, że lubisz wymieniać z dobrego na nowe, tylko że nowe to zazwyczaj zamiennik, a dobre to oryginał, chyba że wymieniasz na oryginalne

 

Jeśli tak robisz, to nie dziwię się, że nazywasz go skarbonką

 

Ja mam dwie zasady

-nie wymieniam z dobrego na nowe

-trzymam auto jak najbliżej oryginału

Edytowane przez SNAKE4X4
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się nie chce wierzyć że samo się naprawiło. Ale używkę mogę dać gorszą niż mam. Na dodatek nikt nie chce się podjąc regeneracji u mnie w mieście każdy tylko używka i używka. Już bym wołał żeby całkiem klękła chyba czasami.

 

 Wszystkie części  z serwisu zamienniki są dla bogatych.rurki od egr ta metalowa od chłodzenia turbiny przewody hamulcowe , paliwowe.

Turbina się pociła i miała dziwny dzwięk swistu poszła nówka regeneracji  nie uznaje  bo za dużo razy się przejechałem na tym.

termostat i wisco profilaktycznie po przeczytaniu problemów z przegrzewaniem się tych silników i doświadczeniami z r6 w bmw.

A wtryski chce zmienic bo czasem zakopci jak mocno depne na gaz,no i przebieg juz też swoje robi na liczniku 260tys. ile naprawdę nie wiadomo.

Pompa paliwowa chodzi pięknie póki co pali na dotyk na zimnym na ciepłym, czy jest sens wymieniac na mechaniczną czy poczekać aż klęknie ta ?

 

Jak przełącze z napędu 4x2 na 4x4 to strasznie muszę się namęczyć żeby włożyć dzwignie z powrotem na 4x2 fajcha stawia opór i uparcie zostaje na 4x4 z włączeniem na 4x4 bez problemów 

 

  

 

 

W poniedziałek ściągam koła wyczyszcze czujniki może cos pomoże,dam znać dostałem dziś informację ze to może być rozdzielacz siły hamowania możliwe?

 

 


 

 

Edytowane przez Pawel_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś naprawiał skrzynię biegów, bo to straszne koszty, jeden synchronizator w ASO kosztuje ponad 600zł a gdzie cała reszta łożyska itd, dobra używka to rozwiązanie pod warunkiem, że tak jak napisałeś nie trafisz na gorszą niż masz

dźwignię załączania napędów musiałbyś obejrzeć może się haczy gdzieś po drodze zanim wejdzie do skrzyni

Co do regeneracji turbiny, to zgadzam się że to jakiś mit, podobnie jak ten, że te silniki się przegrzewają, jeśli układ jest sprawny i wydajny nie powinno się nic wydarzyć, chyba że będziesz go pałował 140/h po autostradzie z lawetą przez 300km ale to już inna historia

Nie wiem, czy na twoim miejscu wymieniałbym wtryski, bo jeśli będziesz je kupował w ASO to będą tysiące złotych

Pompa z tego co piszesz jest O.K. więc jeżeli nie przeszkadza ci długa reakcja na pedał gazu i to że auto się kiepsko zbiera, to nie ruszaj póki co pompy, chyba że chcesz poprawić dynamikę.

Możesz czekać aż ta klęknie, albo sprzedać ją jako w pełni sprawną dostaniesz dużo więcej niż za trupa

Rozdzielacz siły hamowania, czyli korektor, raczej odpowiada za rozdział siły hamowania między przednią a tylną osią, ale trzeba pamiętać, że przy odpowietrzaniu układu też trzeba go odpowietrzyć

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja na razie będę jeżdził z tą skrzynią i zobaczę co się będzie działo,chyba że trafi mi się pewna używka 

A pompę zostawię bo nie ma u nas mechanika który by to dobrze zrobił,a demona prędkości z Patrola i tak nie będzie,nawet przyzwyczaiłem się już do dostojnego stylu jazdy,wyboru dróg lokalnych zamiast krajowych oraz podziwiania widoków a jak mi się spieszy to biore inny samochód.

Po za tym i tak nie przekraczam 110km/h żeby nie zniszczyć przeniesienia napędu prawdę wyczytałem żeby tak jeżdzic?

W poniedziałek zadzwonię na serwis i dowiem się po ile mają wtryski zamieszczę cenę na forum 

 

Aha mój patrol pali 9l/100km w trasie czy to normalne większość pisze coś w przedziale 12-15l/100km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to kopcenie mnie denerwuje jak nacisne mocno na gaz to czarny dym leci przez chwile dlatego obstawiam wtryski.

Czy raczej powodem jest slogan którego nienawidzę ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tak ma :) , ja regenerowałem wtryski też ze względu na kopcenie na czarno i w sumie to nic za bardzo nie pomogło , kopci nadal tylko może nieco mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem abs-u rozwiązany przyczyna prozaiczna i szokująca jak dla mnie nie właściwe ciśnienie w oponach także jakby ktoś miał problem to polecam zaczać od kompresora....

Wtryski zostawiam skoro tak musi być posłucham się doświadczonych użytkowników i dzięki za podpowiedzi.

Jutro po robocie chce się zabrać za wajcha od przełączania napędów

P.s Jakby ktoś wiedział o dobrej skrzyni biegów do sprzedania do Patrola 99r 2.8 proszę o info .

Jeszcze mam pytanie jaki smar pakować do krzyżaków  i czy musi on jakoś wyjść jak przy smarowaniu sworznia czy tylko cofnąć się przez kalamitkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to kopcenie mnie denerwuje jak nacisne mocno na gaz to czarny dym leci przez chwile dlatego obstawiam wtryski.

Czy raczej powodem jest slogan którego nienawidzę ten typ tak ma?

Ja by się martwił jakby przestał kopcić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smar raczej Ci wypcha przez którąś z gumek , ja smaruję zwykłym smarem  zawsze po dłuższym upalaniu w błocie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Trochę czasu minęło Patrol się ustabilizował moge już też normalnie przełączać biegi na reduktorze samochód był ,,zastany" teraz działa mi wszystko płynnie i się nie psuje już nawet :)        A spalanie po 12 tysiacach km wg przeliczeń z dystrybutora  10,5l/100.

 

Zastanawiam się nad wrzuceniem silnika 6,5 czy ktoś z was coś wie o firmie z Rytla sie tym zajmujacej tu link do ich aukcji co sądzicie o tym pomyśle ?

http://allegro.pl/nissan-patrol-silnik-6-5l-220-hp-v8-turbo-diesel-i6638931914.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...