Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T31 tuleje przedniego wózka - wymiana


nissekx31
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, Krisgda napisał:

A gdzie kupywałes tuleje? 

W sklepie internetowym/Allegro(?)dokladnie nie pamietam.

Sa bez problemu dostepne wszedzie -poza ASO Nissana-kiedy zapytamy o tuleje do X-traila T31-usłyszymy ,ze nie ma ich w ofercie i trzeba kupic cały wozek za ponad 2tys.zl.

Bo do Qashqaia sa juz dostepne ,aczkolwiek tuleje  sa dokładnie takie same:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wymienione ale trzeba było ściągać wózek bo to tuleje trzeba wprasować Tuleje założone orginalne nissana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Krisgda napisał:

Tuleje wymienione ale trzeba było ściągać wózek bo to tuleje trzeba wprasować Tuleje założone orginalne nissana

Mało wyuczonego majstra zatrudniłeś.:D

Nie trzeba wózka ściągać by wymienić w nim tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tragedii nie było za wymianę 4 tuleji dwuch końcówek drążków kierowniczych,dwuch tuleji stabilizatora i ustawieniu geometri zapłaciłem 700zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

podczepię się pod temat właśnie wymieniłem tuleje 4szt i do tego drążek kierowniczy ,po zdjęciu sanek zauważyłem luz na maglu po stronie wadliwego drążka prawa strona więc za dużo nie myśląc

1 rozłączyłem akumulator

2 ustawiłem kierownice na wprost i ją zablokowałem

3 odkręciłem krzyżak przy podłodze i wyjąłem magiel

jak się okazało wyrobiona była tulejka plastikowa więc zamówiłem zestaw naprawczy i wymieniłem tą tulejkę, oczyściłem listwę, przesmarowałem wymieniłem drążek poskładałem wszystko jak było wcześniej , magiel ,krzyżak weszły idealnie w swoje miejsce wszystko pasowało idealnie kiera nawet nie drgnęła  zadowolony podłączyłem aku i odpalam wszystko gra chodzi więc jazda próbna, wyjazd z garażu ok  i test skrętu w lewo kierownica kreci się 1,5 obrotu a w prawo do 1,5 obrotu brakuje około 10cm myślę sobie ok drążek wymieniłem wiec może końcówkę źle wkręciłem, geometria załatwi sprawę sprawdzam dalej zapinam drive i przy około 40-50km/h nagle abs, trakcja i esp świeci na desce zatrzymałem się zgasiłem auto sprawdzam przewody abs ok żadnych uszkodzeń odpalam i zdziwko nic nie świeci ale zauważyłem że jak chcę jechać na wprost  muszę kierownice przekręcić w lewo o te 10 cm co brakowało na skręcie w prawo poniżej fotka, aby jechać prosto kiera musi być skręcona jak czerwona kreska , ale od razu przy 40-50km/h zapalają się kontrolki j/w ,czy  coś jeszcze powinienem sprawdzić wcześniej przed naprawą wszystko ok poza oczywiście wymienionymi usterkami

kiera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć  więc tak po geometrii wszystko wróciło do normy ale pozostała ilość obrotów koła kierownicy w lewo i w prawo jest nie równa  jak pisałem  wyżej jak macie w swoich x 

 

U brata w x ale on ma model 2008r jest po równo 1i3/4 w lewo jak i w prawo ale patrząc i mierząc jego sanki to ma maglownice (mocowanie) przesunięte o jakieś 2cm w lewo u niego jest super dojście aby odkręcić magiel i opuścić same sanki np do wymiany tulei u mnie jest brak dojścia nie włożę klucza aby przytrzymać nakrętkę od magla muszę zdjąć sanki razem z maglem więc prośba do posiadaczy x z 2009r jak jest z tymi obrotami kiery w waszych

Edytowane przez jarekft
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 28.01.2020 o 20:36, piotrek3 napisał:

Mało wyuczonego majstra zatrudniłeś.:D

Nie trzeba wózka ściągać by wymienić w nim tuleje.

Witam

Jestem właśnie po osobistej wymianie tulei przednich i tylnych w przednich sankach. Bardzo chciałbym poznać w jaki sposób kolega wymienił te tuleje bez zdejmowania wózka :) . Na dodatek tuleje te są wprasowywane od góry więc bez zdejmowania sanek nie ma mowy o wymianie. Tylne tuleje dało się wyprasować na prasie ale przednie nie mają równej powierzchni podparcia i bez przecinaka i młotka się nie obeszło.Przy okazji wymieniłem gumy stabilizatora, końcówki drążków, tuleje wahacza, sworznie wahaczy oraz tarcze i klocki. Zajęło mi to dwa dni pod nadzorem doświadczonego mechanika.

sanki.PNG

IMG_20200331_175352211.jpg

IMG_20200401_130735433.jpg

Edytowane przez skycruiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę tulei zleciłem w warsztacie .

Dwóch mechaników uporało sie z wymianą w okolo godzinę czasu.

Byłem cały czas na miejscu i  nie widziałem aby wózek przy wymianie wyładował na ziemi:)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja u siebie również wymieniałem sam tuleje i nie wyobrażam sobie jak można je wymienić bez ściągania sanek chodzi o przód tył jeszcze jestem w stanie zrozumieć bo po opuszczeniu i  podtrzymaniu na podnośniku będzie okej Ja również regenerowałem sobie maglownicę w poście powyżej miałem mały problem z stukami dla potomności odległość pręta prowadzącego w tulei lewa i prawa strona 52 i 5 mm taki powinien być wymiar wtedy obroty kierownicy będą równe na lewo i na prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.04.2020 o 19:36, piotrek3 napisał:

Wymianę tulei zleciłem w warsztacie .

Dwóch mechaników uporało sie z wymianą w okolo godzinę czasu.

Byłem cały czas na miejscu i  nie widziałem aby wózek przy wymianie wyładował na ziemi:)..

Witam

Zadaj sobie trochę trudu , popatrz na szkic oraz tuleje ,uruchom proces myślowy w jaki sposób możesz wymienić tuleje ,która od góry ma rant.

Podejrzewam że wymienili ci gumy ,które znajdują się między sankami a podporą. Jak masz zerwane tuleje to za jakiś czas będziesz miał stuki jak się gumowe podkładki zużyją. Nie wierz we wszystko co ci mechanicy w warsztacie powiedzą ,chyba że jest to zaufany mechanik ,którego znasz osobiście.

Możliwe że masz wersję na rynek wschodni i tam stosowane były takie poduszki gumowe jak na zdjęciu ale to nie ma nic wspólnego z tulejami sanek.

podkładki.PNG

tekst.PNG

poduszka.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sam cały komplet tulei od Qashqaia(do X-traila w ASO nie wystepują-tylko cały wóżek) i został wymieniony w wózku.

Wymiana była ze 3 lata temu ,jeżdże sporo po lasach i jest wszystko ok.

Moj T31 jest z Japonii.

Poza tym (tego nie sprawdziłem) T31 po lifcie podobno maja wszystkie tą gumowa podkładkę co jest na schemacie.

P.S.

A co do wałkowanego sposobu wymiany tulei wymieniali tuleje parami, pierwsze te bez kołnierza ,a potem te z kołnierzem.bez żadnej młotkologii,prasy  w niecałą godz.czasu.

Zostały wyciśnięte przyrządem dedykowanym  do wymiany tulei.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może  nie zdejmowali wózka tak jak ja i nie "wylądował na ziemi" na zewnątrz ale na pewno musieli opuścić na lewarku cały wózek na przynajmniej 10 cm aby od góry wprasować nowe tuleje. Pozdrawiam.

Ps. Też mam Japończyka :)

opis.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...