szmolik Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Panowie jak w temacie. Przeszukiwałem forum, ale nie mogę znaleźć. Czy ktoś z Was posiada założone felgi 18' lub 19' Czy znacie dokładne wymiary takiej felgi, jakie et (odsadzenie), szerokość felgi żeby to było kompatybilny z T31? I jakie na to najlepiej kapcie założyć, o jakim profilu i szerokości? Z góry dziękuje za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 (edytowane) najpierw przejrzyj tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/45916-x-trail-opony-zimowe-felgi/ chyba te będą za duże na t31 jeśli jednak mają być to: DEZENT M HG TM9L0S 235/40R19 92Rozmiar: 8.5x19 235/45R19 95PCD: 5/114.3 245/40R19 94Offset: 38 255/40R19 96Zestaw: ZJN4Uwaga: TUEV http://www.alcar.pl/AlcarKonfigurator/index.php?lcs=rpkjdhla2a Edytowane 18 Maja 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 mam u siebie zalozone felgi 18' z oponami 225x55x18, jak to wyglada mozesz zobaczyc na fotce mojego autahttp://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/15428-galeria-auta-forumowicz%C3%B3w-zdj%C4%99cia/page-10?do=findComment&comment=1116526ponizej dane dot. T31 z rosyjskiego forum NissanaWyposażenie fabryczne:215/65 R16 Opcje zamienne:235/60 R16215/60 R17225/55 R17235/55 R17235/50 R18Kola do Nissan X-TrailParametry ogólne:Nakrętka: 12 * 1,25PCD: 5 * 114,3Dia: 66.1 mmWyposażenie fabryczne:6.5Jx16 5 / 114,3 ET 40Opcje zamienne:7Jx16 5 / 114,3 ET 407.5Jx17 5 / 114,3 ET 407.5Jx18 5 / 114,3 ET 40jak widzisz rozmiar felg 19' Nissan nie przewidzial dla T31 ale znajac pomyslowosc uzytkownikow moze bedzie mozna cos dobrac znajac powyzsze parametrypozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Dzięki za pomoc! Borge, podoba mi się twój x, właśnie takich fabrycznych szukam (to są chyba enkei) Powiedz mi jeszcze jak Ci się jeździ na tych oponach, obecnie mam 215/60/17 i jest tragedia, auto pływa jak balia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 kiedys felgi Mercedesa rozroznialem, teraz nie potrafie odpowiedziec czy Enkei, sa sygnowane przez Nissana, w sieci wystepuja jako FACTORY OEM RIM WHEEL #62561 (kat. part ALY62561U20) na komfort i trakcje nie narzekam ale wolalbym wiecej nie pisac, auto mam za krotko i km zrobilem niewiele, nie chce Cie wprowadzac w blad subiektywnymi opiniami pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Dzięki za pomoc! Borge, podoba mi się twój x, właśnie takich fabrycznych szukam (to są chyba enkei) Powiedz mi jeszcze jak Ci się jeździ na tych oponach, obecnie mam 215/60/17 i jest tragedia, auto pływa jak balia. W aucie takim jak X-trail ,ktore uzywane jest jeszcze na "polskich drogach" przechodzenie na niższy profil to wyłacznie dramatyczne pogorszenie komfortu jazdy i szybsze zuzycie elementow zawieszenia. A jeśli X-trail "plywa jak balia" to radzę szybko pojechac na przegląd i gruntownie sprawdzic stan zawieszenia. Szczególnie zaś amortyzatory Jako ,ze cenie sobie komfort jazdy kiedy przyszedl czas na wymianę opon przeszedłem z fabrycznego rozmiaru 215/60/17 na wyższy profil 215/65/17. Licznik predkosci wskazuje predkośc prawie równą ze wskazaniami navi ,komfort jazdy wyższy a przeswit jest trochę wiekszy co bardzo przydaje sie na drogach nieutwardzonych. Polecam kązdemu przy wymianie opon rozwazyć przejscie na wyszy profil opon.Na prawdę warto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Piotrek dobrze napisal, jak 'plywa' to zawieszenie lub uklad kierowniczy do roboty, albo jedno i drugie szukajac swojego X-Trailowego Graala odbylem jazdy probne kilkoma egzemplarzami, wsrod nich trafil mi sie jeden wyjatkowy ktory wg. mnie mial do roboty caly przod, trudno bylo utrzymac prosty tor jazdy, przyznaje ze szukajac auta zwracalem uwage na jakosc bieznika opony a nie na ich rozmiar profil opon bedzie mial wplyw na odczuwanie komfortu zwiazanego z amortyzacja, poprzednio MB B200 na niskim profilu przypominal w miescie jazde wozem drabinistym na drewnianych kolach z metalowymi obreczami T31 lubie ze dobre zestrojenie zawieszenia, IMO dobrze dopasowane do polskich drog i ich stanu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Dzięki za rady. Kupując swojego traila, sprawdzałem go w serwisie Nissana pod kątem m.in. zawieszenia. Serwis zdiagnozował oberwane tuleje belki przedniego zawieszenia. Do końca nie ufając serwisowi, pojechałem na sprawdzenie do innego mechanika i jeszcze innego. Stwierdzili, że można jeździć i nie jest to w takim stanie, który miałby wskazywać na wymianę tym bardziej, że zawieszenie wygląda na fabryczne więc lepiej jeszcze go nie rozbierać. Nie wiem czy te tuleje mogą mieć wpływ na "pływanie auta". Przychodzą mi jeszcze na myśl opony, które mam od zakupu, ich stan pozostawia wiele do życzenia, pościnane i ledwo co widać bieżnik, może one powodują taką jazdę samochodu? Mój temat miał mi pomóc m.in. w doborze opon do tego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Jako ,ze cenie sobie komfort jazdy kiedy przyszedl czas na wymianę opon przeszedłem z fabrycznego rozmiaru 215/60/17 na wyższy profil 215/65/17. Licznik predkosci wskazuje predkośc prawie równą ze wskazaniami navi ,komfort jazdy wyższy a przeswit jest trochę wiekszy co bardzo przydaje sie na drogach nieutwardzonych. Polecam kązdemu przy wymianie opon rozwazyć przejscie na wyszy profil opon.Na prawdę warto! Możesz wrzucić fotki przed i po? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Możesz wrzucić fotki przed i po? Nie bardzo rozumiem.. Chcesz zdjecie koła,opony,auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 No przecież nie właściciela. Przed wymianą i po wymianie - jak wyglądają założone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) Dzięki za rady. Kupując swojego traila, sprawdzałem go w serwisie Nissana pod kątem m.in. zawieszenia. Serwis zdiagnozował oberwane tuleje belki przedniego zawieszenia. Do końca nie ufając serwisowi, pojechałem na sprawdzenie do innego mechanika i jeszcze innego. Stwierdzili, że można jeździć i nie jest to w takim stanie, który miałby wskazywać na wymianę tym bardziej, że zawieszenie wygląda na fabryczne więc lepiej jeszcze go nie rozbierać. Nie wiem czy te tuleje mogą mieć wpływ na "pływanie auta". Przychodzą mi jeszcze na myśl opony, które mam od zakupu, ich stan pozostawia wiele do życzenia, pościnane i ledwo co widać bieżnik, może one powodują taką jazdę samochodu? Mój temat miał mi pomóc m.in. w doborze opon do tego auta. Najlepiej jest zawsze zakładac opony dedykowane przez producenta.Ja zrobiłem inaczej bo chciałem miec lepszy komfort jazdy ,prawidłowe wskazania licznika a przy okazji troszke wiekszy prześwit aut.Tak "na oko" kiedy przystawilem do siebie opony 215/60/17 do 215/65/17 to te drugie były ~~1,5 cm wyzsze. Tu jest tabela zamienników i istotne informacje co niesie to dla auta. http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkulator-zamiennikow/215/60/17/ Za "Pływanie" auta odpowiada jego zawieszenie. No przecież nie właściciela. Przed wymianą i po wymianie - jak wyglądają założone. Cofnac sie w czasie nie moge aby zrobic zdjecia przed wymiana.Ale z tymi co mam to moge je wrzucić. Edytowane 24 Maja 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Tak "na oko" kiedy przystawilem do siebie opony 215/60/17 do 215/65/17 to te drugie były ~~1,5 cm wyzsze. A tak dokładniej - 1,08 na promieniu, 2,15 cm na średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Również mam 65 i chwalę. Do 60 już nie wrócę w tym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Również mam 65 i chwalę. Do 60 już nie wrócę w tym aucie. Jest naprawde róznica na plus w komforcie. Na razie tylko letnie mam o profilu 65 ale jak przyjdzie czas na wymiane zimowek to tez nie zaloze innych innych jak 65. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Nie mogliście wcześniej powiedzieć ? Właśnie kupiłem nowe kapcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 W porównaniu do "60" jest znacznie mniejszy wybór w "65", przy czym większość ma nazwy typu "Huang Ho". Jaką markę i model polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Przyłączam się do pytania @Erdol i co sądzicie o oponach całorocznych, ja planuje swoim Xem pojeździć jeszcze ok 4 lata i szpece z oponiarskiego twierdzą, że na takich całorocznych spokojnie tyle oblecę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) bez problemu, przyjmij standardowo 1-2mm rocznie. Nowa ma ok10mm. U mnie 1mm/10tysi. Edytowane 25 Maja 2016 przez karibox1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) Podziękował, @karibox1, a jak zachowują się w zimie ? Edytowane 25 Maja 2016 przez szmolik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 ja nie widzę różnicy. Ale i tak będziesz musiał wyważać, zatem nie oszczędzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Tak piszecie o tym komforcie na profilu 65 to może 225/65/18 byłoby dla mnie odpowiednie jeśli szukam 18tek i do tego komfortowych, @borge pisał parametry z ruskiego forum i nie ma tam takiego rozmiaru. Znalazłem jedne wielosezonowe w takim rozmiarze: http://www.sklepopon.pl/dunlop-grandtrek-st20,p-1791 ewentualnie nieco szerszy kapeć bo 235 http://www.sklepopon.pl/pirelli-scorpion-verde-all-season,p-85337 Co myślicie ? Edytowane 27 Maja 2016 przez szmolik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 To raczej grubo za dużo: https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=215-60r17-225-65r18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Tu jest troszkę przejrzyściej : http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Co do all seasons - ja teraz sobie coś takiego zakupiłem. Jak będzie zimą to jeszcze nie wiem ale śnieg to u nas występuje najczęściej w telewizji więc się zbytnio nie przejmuje. Szmolik - ty masz na aucie felgi 18 czy chcesz kupić? Nie wiem co się zmieści do T31 ale im większa tym lepiej Jeśli taka sama jak w T30 to rzuć okiem na http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-st30/225/60R18/100/H/?idp=16746 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Tu jest troszkę przejrzyściej : http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Co do all seasons - ja teraz sobie coś takiego zakupiłem. Jak będzie zimą to jeszcze nie wiem ale śnieg to u nas występuje najczęściej w telewizji więc się zbytnio nie przejmuje. Szmolik - ty masz na aucie felgi 18 czy chcesz kupić? Nie wiem co się zmieści do T31 ale im większa tym lepiej Jeśli taka sama jak w T30 to rzuć okiem na http://www.opony.com.pl/opony/dunlop/grandtrek-st30/225/60R18/100/H/?idp=16746 To na co wskazujesz, czyli na oponę Dunlop Grandtrek ST30 to jest opona letnia. Tak wynika z opisu Dunlop'a, chociaż nie wiedzieć czemu zakwalifikowali je do opon całorocznych. Na oko niczym nie różnią się od poprzedniej wersji, czyli Dunlop Grandtrek ST20 standardowo instalowanych do T30 i także opisywanych jako całoroczne. Jeździłem na ST20 i jako opony letnie były OK, ale nie całoroczne. Ewidentnie nie radziły sobie na mniej przyczepnych podłożach, a do zimówek to było im bardzo daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.