Erdol Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Kto z Was jeździ cały rok na zimówkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 4 lata na dunlopach grandtrekach sj6. Zrobiłem na nich 60 tysięcy. Nawet ostatniej zimy problemów nie miałem choć ubytek bieżnika był znaczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 @Bartezm dzięki za stronkę, faktycznie bardziej przejrzysta. Obecnie mam 17' ale chcę zmienić na 18'. Wpisałem na tej stronce co podałeś wzorcowy rozmiar opony jako 215/55R18 bo taki otrzymałem od Nissana w odpowiedzi na zapytanie. Wyskoczyły różne oponki ale nie pokazuje zamiennika w postaci 225/60R18, do którego link podesłałeś, więc już sam nie wiem czy taka opona jest odpowiednia Ty jeździsz na takim właśnie rozmiarze jak ten Dunlop ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Bo to nie jest zamiennik tego rozmiaru. Co nie znaczy ze nie wejdzie... ja mam rozmiar 225/65/17... czyli nie fabryczny ale wizualnie i komfortem przewyższa fabryczny rozmiar...należy pamiętać tylko o kwestiach homologacji a raczej jego braku przy włożeniu nie fabrycznego rozmiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Szmolik - nie rób tego... zwiększenie o cal nie spowoduje jakieś drastycznej poprawy wizualnej natomiast zdecydowanie podwyższy koszt opon i zmniejszy komfort. ale to tylko moje subiektywne zdanie. ... ja mam rozmiar 225/65/17... czyli nie fabryczny ale wizualnie i komfortem przewyższa fabryczny rozmiar... ooooo - konkretny gość - zdecydowanie poprawny opis nad avatarką i ja bym Ci ten rozmiar polecił... Co do mnie to rzuć okiem na temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103372-zdjecie-podgl%C4%85dowe/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 należy pamiętać tylko o kwestiach homologacji a raczej jego braku przy włożeniu nie fabrycznego rozmiaru. I to nie tylko chodzi o dowód rejestracyjny, ale również, albo przede wszystkim o kwestionowanie prawa do wypłaty odszkodowania, w przypadku likwidacji ew. szkody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 ubezpieczyciel będzie się czepiał wszystkiego - nawet choinki o zapachu kokosowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Dzięki Panowie za podpowiedzi, jeśli do zimy nie kupię felg oemowych 18' to zostanę przy 17stkach i takież opony będę musiał zakupić. Pewnie zdecyduję się na te 225/65/17 skoro tak je chwalicie, homologację odstawię na bok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 A ja z kolei chciałem poprawić stabilność i zamiast 225/60/17 99H założyłem 103XL. Samochód lepiej się prowadzi w zakrętach, ale jest też mniej komfortowy. Ja w każdym razie jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 A ja z kolei chciałem poprawić stabilność i zamiast 225/60/17 99H założyłem 103XL. Samochód lepiej się prowadzi w zakrętach, ale jest też mniej komfortowy. Ja w każdym razie jestem zadowolony Nie każdy musi znac sie na motoryzacji ale wtedy nie powinien wydawać opinii w temacie o ktorym nic nie wie -bo forum czyta wielu osob i ono powinno byc bazą informacji a nie ..dezinformacji.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Trochę duże są te 225/65r17: https://www.drive2.ru/l/2233745/ - ja bym tego nie zakładał, bo jak wszedłby tam kamień/gałąź/zwierzak, to jest mało luzu. Lepiej założyć r16 w tym rozmiarze - komfort będzie podobny, a rozmiar różni się tylko o 9 mm (1,3%) w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 (edytowane) Przy 225/65 r17 jest na tyle luzu że kamień nie groźny... chyba że będzie on wielkości cegły zdjęcie z .ru jest przy pełnym skręcie i w dodatku z kąta co niewiele mówi ile jest miejsca. Ale jest miejsce więc bez obaw. Dodam że mam w tym rozmiarze oponki AT i już trochę nimi pojedziłem po drogach gdzie różne rzeczy mogą opony zebrać i jestem zadowolony. Nikogo nie namawiam ale informuję że w moim przypadku jest lepiej niż było. Edytowane 2 Czerwca 2016 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 @piotrek3 Twierdzisz że kris dezinformuje? Też zależy mi na stabilności auta i nie wiem czy sugerować się jego opinią czy wprowadza (nie twierdzę że specjalnie) w błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Nie wiem co znaczy xl ale 99, 102 czy 103 to indeks nośności... co to wspólnego ze stabilnością jazdy? Według mnie na stabilność ( czy raczej pływanie) bardziej ma znaczenie ciśnienie w oponach. Nie ma złotego środka - albo idziemy z tuningiem na stabilność tj w strone naleśników albo bierzemy balony i cieszymy się komfortem i spokojem. Kompromis będzie do dvpy i tu i tu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 No właśnie doczytałem lekturę i te indeksy nośności raczej na pewno nie wpływają na stabilność. Na jednej ze stron oponiarskich sugerują że to profil im niższy tym auto lepiej trzyma się na zakrętach etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Bartezm własciwie wyjaśnił w czym rzecz. Nośnośc opony nie ma nic wspolnego na to czy auto bedzie pływać czy nie. Mi chodziło o to ,zeby w tym wątku posty były merytoryczne aby inni uzytkownicy aut nie byli wprowadzani w błąd i dokonywali własciwego wyboru opon w zależności od swoich oczekiwań oraz możliwości technicznych auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Nie wiem co znaczy xl XL (extra load). Opona wzmocniona, z reguły z większą nośnością. Stosowana w samochodach mocno obciążonych (małe dostawcze, szybkie sportowe o dużej mocy lub samochody o dużej masie własnej). Oczywiście stosowane zawsze w ramach homologacji fabrycznej. Wbrew pozorom mogą poprawić stabilność w czasie jazdy (zwłaszcza na zakrętach), ale zawsze kosztem komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Masz racje Berater ale te róznice nie sposob da sie zauwazyc w aucie wazacym 1600km jak X-trail i predkosciach jakie moze on osiagnąc. X-trail to też ani auto ciezarowe,bus czy sportowe gdzie opony XL sa wymagane i załozenie opon innych od razu kierowca zauwazy podczas jazdy(szczególnie w zakretach i przy hamowaniu).. Lepsza stabilność da sie zauwazyc w autach sporo wazacych ponad 2 tony i silnikach o mocy sporo >200 koni. W X-trailu załozenie opony wzmocnionej jedynie zwiekszy zuzycie paliwa,poziom hałasu i obnizy komfort jazdy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Bez pełnego obciążenia samochodu dajecie 2.3 na przód i 2.1 na tył (przy założeniu 17') ? Efekt "pływania" - mniejszej stabilności powstaje przy zbyt wysokim ciśnieniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 (edytowane) Ja mam 225/70/16 W mieście (dziury, tory tramwajowe itp) bardzo fajnie i miękko mi się jeździ na ciśnieniu 2,3. Na trase zwiększam do 2,6. (a jak ktoś się wybiera pobrykać po piasku - to 1,6-1,8 też się sprawdzi.) Przy profilu 40 (w drugim aucie) miałem na stałe ciśnienie 2,6 a na tor zwiększałem do 3,2-3,3 Pływanie masz przy zbyt niskim ciśnieniu - na zakręcie przechyla się opona. Przy zbyt niskim ciśnieniu, bardzo ostrym zakręcie i dużej prędkości opona może spaść z felgi. Dlatego im wyższe ciśnienie tym można sobie na więcej pozwolić w zakrętach, aczkolwiek nie polecam takich eksperymentów Xtrailem. To jest auto do wygodnego przemieszczania się. W porównaniu do czegoś sportowego (auto przygotowane do wyścigów ewentualnie jakiś roadster) X nie przyśpiesza a co gorsze nie hamuje i nie skręca - chociaż w zakrętach podpiera się lusterkami. Edytowane 2 Czerwca 2016 przez Bartezm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris2 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Indeks nośności może nie, ale że opona o oznaczeniu xl jest wzmacniana i ma twardszy rant, to już wpływa na przechyły. A Piotrek3, który zarzuca mi dezinformację, niech lepiej sam doczyta, bo to on dezinformuje. W każdym razie różnica jest spora -tak jak pisalem wczesniej, wyczucie samochodu jest lepsze, ale komfort na dziurach gorszy Edytowane 3 Czerwca 2016 przez kris2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 4 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Dzięki Bartez za wyjaśnienia, co do przyspieszenia i hamowania się nie zgodzę bo mój X całkiem nieźle sobie z tym radzi ale skręcanie..to fakt - nie potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Dzięki Bartez za wyjaśnienia, co do przyspieszenia i hamowania się nie zgodzę bo mój X całkiem nieźle sobie z tym radzi ale skręcanie..to fakt - nie potrafi Ja nie twierdzę, że jest tragedia. Wszystko zależy do czego się porównuje. Jak chcesz sprawdzić jak skuteczne są hamulce to zahamuj kilka razy tak od 150 do 0. Zobaczysz jak szybko puchną. Zdanie na temat hamulców podtrzymuję. Do normalnej jazdy się nadają - do wyścigów NIE. Przyśpieszenie to też rzecz bardzo subiektywna. Przy Twojej mocy myślę że jest to około 8s (ja mam 9,5-10s) - a więc więcej niż wystarczająco do przemieszczania się, lecz tak jak wyżej - do wyścigów się nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Włożę kij do mrowiska Jeżdżę latem na 18 Zresztą xl i w porównaniu do zimowek 16 różnica w prowadzeniu jest duża, są przy okazji dużo cichsze. Różnic w spalaniu czy zużyciu zawieszenia nie zauważyłem, co do komfortu to jest trochę gorzej ale na normalnej drodze żadna różnica. @Bartezm nie chce tu wchodzić w niepotrzebne dyskusje, ale z tymi cisnieniami to błądzisz trochę i przestań porównywać X-a z samochodami torowymi bo to bez sensu. Równie dobrze mogę walnąć parametrami z formuły 1 i będą totalnie inne niż te co podajesz. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Podałem ciśnienia na których ja jeżdżę Xem (a dla ciekawości w drugim aucie). Nikogo nie zmuszam ani nie narzucam co kto ma robić. Jeżdżę latem na 18 Zresztą xl i w porównaniu do zimowek 16 różnica w prowadzeniu jest duża, są przy okazji dużo cichsze. Z tego zdania wynika, że u ciebie wielkość felg ma wpływ na hałas... Ja bym raczej postawił na rodzaj (kształt) bieżnika i gumy w oponach na wpływ głośności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.