Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Luz na maglownicy?


analyzer65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Dziś jeżdżąc Note I 1.4 88KM, podczas skręcania kół dało się słyszeć i czuć jakby delikatny luz na maglownicy. Luz ten przenosił się oczywiście na koło kierownicy i wg mnie wydobywał się z właśnie maglownicy.

 

Czy to podlega jakiejś regulacji może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej luz na wielowpuście w kolumnie kierownicy. To dość częsta przypadłość. Sposób usunięcia w przyklejonym temacie "Patent na".

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw auto na czystym (bez żwiru i piasku pod kołami) kawałku asfaltu, wyłącz silnik, otwórz drzwi, umieść ucho pod kierownicą tam gdzie kolumna wychodzi spod konsoli. Trzymając jedną ręką za koło zacznij wykonywać lekkie ruchy w lewo i prawo - tylko tyle,żeby luz się kasował. Drugą ręką dotknij kolumny kierownicy w miejscu gdzie jest grubszy odcinek kolumny. Jeśli to luz na wielowypuście, usłyszysz delikatne stukanie i poczujesz uderzenia przenoszące się na rękę. Temat jest opisany na forum. Jeśli to ten problem, to na razie ma powodu do paniki. Od razu nic złego się nie wydarzy, kolumna się nie rozłączy ani nie zblokuje, choć z biegiem czasu luz pewnie będzie się powiększał. Trzeba zwracać na niego uwagę. Jeśli nie będzie się powiększał, można się nie martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że zastosowanie opaski opisanej w naszym poradniku skutecznie załatwia sprawę. Dodatkowo powoduje, że luz "nie ma szans" się powiększyć - zachowując jednocześnie prawidłowe zachowanie kolumny - np. podczas wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś zamontowałem w/w opaskę.

 

Elegancko jest teraz. Zero luzu. Auto super się prowadzi :)

Edytowane przez analyzer65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Też mam ten problem, jak "fachowo" nazwać tę opaskę w sklepie? Wiem że w temacie jest napisane że są w Castoramie, ale ja do Castoramy mam ~50km. Nie chce mi się jechać specjalnie po opaskę :P

 

Może dostanę w jakimś innym sklepie, tylko nie wiem jak ją nazwać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwudzielna obejma naprawcza (albo złączka montażowa - różnie to nazywają) Gebo DSK 1/2 cala do rur stalowych (kod producenta  01.260.28.01) A jak chcesz mieć 100% pewności, ściągnij sobie na fona fotkę Edka1 , w sklepie będą wiedzieli o co chodzi. Sklepy hydrauliczne, z techniką grzewczą, Castorama, Obi, Mrówka itp Kosztuje ok 20 zet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam wszystkich użytkowników.

W moim Nociku ( auto bardzo sentymentalne)- jeździ teraz nim moja żonka . Pojawiły się objawy które sugerują w/g mnie wymianę ,,maglownicy'' .

Mianowicie przy wyhamowywaniu pojawia się drżenie kierownicy , chwilowe drganie, które potem ustaje . W związku z tym mam dwa pytania . Czy poprawnie zdiagnozowałem objawy ? I czy ta metoda ,, patent na '' - będzie skuteczna ?

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Adameol napisał:

Witam wszystkich użytkowników.

W moim Nociku ( auto bardzo sentymentalne)- jeździ teraz nim moja żonka . Pojawiły się objawy które sugerują w/g mnie wymianę ,,maglownicy'' .

Mianowicie przy wyhamowywaniu pojawia się drżenie kierownicy , chwilowe drganie, które potem ustaje . W związku z tym mam dwa pytania . Czy poprawnie zdiagnozowałem objawy ? I czy ta metoda ,, patent na '' - będzie skuteczna ?

Pozdrawiam .

Te objawy lekkiego drgania kierownicy nie mają nic wspólnego z maglownicą.

Twoje objawy wskazują na mały problem tarcze- klocki. Robi się rant na tarczy i wrzyna się w klocek a to powoduje przy pierwszym styku lekkie przeskoki i drgania kierownicy. Po pierwszym hamowaniu następne jest już bez drgania bo klocek się ustawił............też to przerabiałem.

Rozebrałem przednie zaciski, wyczyściłem i przeszlifowałem tą zewnętrzną krawędź klocka lekko pod skosem. Problem lekkiego drgania kierownicy podczas pierwszego hamowania znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...