kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam! Ma ktoś doświadczenie w przeróbce podobnej do tej: http://xj-jeep.com/130/mocowanie-kola-zapasowego-na-zderzaku-jeep-cherokee-xj/ Założyłem gaz i koło wylądowało w bagażniku/bagażnika używam codziennie i codziennie przeżywam dramat. Chciałbym wywalić koło na tył - uchylna rama. Chyba, że Wam udało się inaczej rozwiązać problem (nie chciałbym rezygnować z posiadania koła zapasowego mimo assistance) Czy widział ktoś konstrukcję do X'a z hakiem w komplecie (montowane w podłużnice)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dedykowanej do Xa raczej nie znajdziesz w PL... jeśli już to szukaj w Australii - tam mają większe doświadczenie w wynalazkach do Xów. rozwiązanie 1 - kup od czegokolwiek (np od jeepa) i zaadoptuj. rozwiązanie 2 - kup profile, zawiasy trochę farby, do ręki szlifierka i spawarka, dzionek roboty i masz po zdjęciu zderzaka tył wygląda tak: rozwiązania alternatywne: http://allegro.pl/kolo-zapasowe-szybka-latka-15-19-500ml-a69176-i4030259640.html lub: http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-dojazdowka-nissan-5x114-3-15-i4055028747.html Z dojazdówką możesz pokombinować zamontować ją pod podłogą bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dojazdówka odpada, rozmiar taki sam tylko szerokość mniejsza, spray jest rozwiązaniem dobrym, korci mnie koło na klapie. Będę niedługo walczył z montażem haka i postaram się przerobić pod koło, jak coś zrobię, wrzucę fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Spray to dobry pomysł. Gorzej jak przebicie będzie większe. Dobrze więc mieć jeszcze Assistance. W wielu nowych samochodach nie ma kół zapasowych tylko właśnie zestaw naprawczy. Koło na klapie- nie wiem jak w T30 ale w T31 klapa wydaje zbyt delikatna do takich przeróbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 blacha klapy na pewno tego nie wytrzyma jest za cienka, warto wyspawać wewnątrz steażyk ale za mało tam miejsca. Próbowałem u mnie i nie wyszło. Po przymiarce można wyspawać na całą szerokość klapy wspornik. Ale w klapie do góry otwieranej to będzie obciachowe. Może koło na dach? na bagażniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 myślałem żeby zamontować taki hak : http://archiwum.allegro.pl/oferta/nowy-hak-holowniczy-wiazka-nissan-x-trail-haki-i3137037317.html i na wysokości mocowania w podłużnice wkręcić na 4-5 śrub (podspawać i naspawać blachę w tych miejscach) w ułożeniu jak na kostce do gry śr M12. Tak jak to wygląda w pierwszym poście ze strony Jeepa tylko skombinowane do X'a. Jak dostanę Hak zobaczę jakie są możliwości. Klapa odpada jest miękka i cienka, jedyna opcja na trzymanie koła to IMO montaż w podłużnice lub w coś na nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Pytanie kluczowe dla tematu brzmi - jak z homologacją takiego wymysłu. O ile u nas da radę zapewne to za granicami może być licho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Pytanie kluczowe dla tematu brzmi - jak z homologacją takiego wymysłu. O ile u nas da radę zapewne to za granicami może być licho. Dobre pytanie z dokumentacją materiału użytego problemu nie będzie ew. badanie wytrzymałości spawów. dowiem się na ile jest to możliwe. Za granicę w razie W demontaż i spray uszczelniający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Blacha klapy slaba ale co z silownikami? Trzeba zmienic na mocniejsze, pytanie tylko czy takowe istnieja. W autach z kolem na klapie otwiera sie na bok a nie do gory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekg Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dokładnie, stelaż z kołem musi otwierać sie na bok jak w starych mercedesach ML. Tez kiedyś myślałem nad założeniem koła na klapę, gotowy zestaw z Australii kosztowal ok 1,5 tys US + koszty wysyłki, przeróbka stelaża z ML'a wychodziłą niedużo taniej - bo trzeba pospawać wszystko do podłużnic więc odpuściłem sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 1500 usd???? on jest ze złota? dzień roboty + max 200zł na materiały i można samemu wyrzeźbić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Roboty mysle jest max na dzień, próbuje dowiedzieć sie jak faktycznie z homologacją takiego ustrojstwa... Koszt ze wstępnych wyliczeń z malowaniem (chrom) nie powinien przekroczyć 400zł. projektów jest od groma zwłaszcza na forach Jeepa. Ide jeszcze dzisiaj do kolegi który ma 5 aut do rajdów 4x4 i sam rzeźbi, zobaczymy czego sie dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) To otwieranie na bok jest awaryjne. Mam tak w przyczepce i szybko się zapieka i rdzewieje. Trzeba wyjmować, czyścić i smarować często. A tył się syfi najszybciej. i nie ma żadnej homologacji w razie wtopy leżysz. Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dzwoniłem do firmy w Bydgoszczy, która produkuje orurowania do aut i inne wynalazki z rur itp. Koleś mówił, że kiedyś zrobili i zawias o czym pisze karibox1 faktycznie pada po krótkim użytkowaniu, zwłaszcza, że używa się tego codziennie a siła jest spora około 30kg na ramieniu 75cm. Podobno homologacji nie potrzeba na twory z tyłu i boku, tylko na te z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Wrzuć koło na dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 opór powietrza ogromny, ale na długie wyjazdy dobra opcja do boxu władować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zeshky, który za chwilę rzuci okiem temat wspomagania miał na myśli montaż na stałe na dachu opór powietrza ogromny, ale na długie wyjazdy dobra opcja do boxu władować Kubrick daj namiar na tych kolesi rurowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubrick007 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Zeshky, który za chwilę rzuci okiem temat wspomagania miał na myśli montaż na stałe na dachu Kubrick daj namiar na tych kolesi rurowych Witaj! http://www.rafmar.com.pl Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez kubrick007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszcmg Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Witam, Czy ktoś z Was myślał nad montażem zapasowki na tylnej klapie w x-ie t30??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 problemem będzie podniesienie klapy na siłownikach, ona się nie ruszy do góry i będzie opadać. rafmar to nie nie Byłem u nich z rurkami bocznymi, to za sam montaż chcieli 700 na czarnym żelastwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 a czytałeś cały temat? ale ty jesteś kombinator... po co ci koło na klapie jak masz klekota? lepiej wyrzuć rolete i powycinaj styropian od koła zapasowego to bedziesz miał więcej miejsca. jak tam twój lift? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszcmg Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Lift czeka na powrót z urlopu następnie mały remoncik i do roboty :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.