Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Cewki zapłonowe?? Maxima QS 2.0 V6


Marcin Marszałek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem "szczęśliwym" właścicielem tego całkiem sympatycznego autka stosunkowo od niedawna. Kupiony przypadkiem, tak z pod drzewa ;-) naprawione już niemalże wszystko, co trzeba było naprawić - a było tego sporo ;-) Generalnie przyszedł czas na "elektrykę" a konkretnie na układ zapłonowy - i tutaj zaczęły się schody ;-( Tego, że w mojej okolicy (Władysławowo) nie będzie osoby która podjęłaby się diagnozy i naprawy raczej się spodziewałem, bo czego można oczekiwać od "warsztatów" których pracownicy nie wiedzą nawet skąd wziąć wtyczkę do złącza diagnostycznego do tego modelu, ale ku mojemu zaskoczeniu podjęcia się diagnostyki i ewentualnie próby naprawy odmawiają mi również "renomowane" warsztaty na terenie trójmiasta - w tym miejscu szczególne pozdrowienia dla serwisu "Autotronic Tuchołka" w Chwaszczynie o którym od dzisiaj mam jak najgorsze zdanie... Reasumując - samochód przy niskich obrotach i wysokim obciążeniu np 5-ty bieg, 1.5tys obrotów i gaz w podłogę - dusi się, krztusi, trzęsie i wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Czasem pracuje normalnie a czasem nie. nie ma reguły. ;-( potrzeba mi kogoś kto jest elektrykiem samochodowym nie tylko z nazwy, ale faktycznie zna się na rzeczy i da radę zdiagnozować usterkę. Najlepiej z terenu trójmiasta i okolic. Będę bardzo wdzięczny forumowiczom za pomoc. z góry dzięki ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin maska do góry, auto odpalone i odpinaj wtyczki pojedynczo od każdej cewki. Jeżeli cewka będzie sprawna od razu silnik zacznie lekko poszarpywać natomiast brak reakcji walnięta cewka. Głownie padają cewki od strony grodzi i lepiej tanich zamienników nie kupuj bo może być gorzej lub poprawa będzie na krótko. Auto w gazie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T

 

Marcin maska do góry, auto odpalone i odpinaj wtyczki pojedynczo od każdej cewki. Jeżeli cewka będzie sprawna od razu silnik zacznie lekko poszarpywać natomiast brak reakcji walnięta cewka. Głownie padają cewki od strony grodzi i lepiej tanich zamienników nie kupuj bo może być gorzej lub poprawa będzie na krótko. Auto w gazie? 

tak, w gazie kupione i z tego co wiem jeżdżone na gazie 10 lat aż do momentu kiedy wyszła ważność butli. tak wynika z dokumentów które dostałem. Przebieg ok 300tkm - wygląda na autentyczny. Generalnie cewki cewkami ale mam jeszcze większe zmartwienie - otóż po ustawieniu luzów zaworowych - niektóre miały sporo pond milimetr (!!), uszczelnieniu silnika (wymiana uszczelniaczy łącznie z uszczelniaczem pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów) wymianą uszczelek pod pokrywami zaworów - w sumie jednej bo jak wszyscy pewnie wiemy druga nie do kupienia ;-) okazało się że oleju w silniku ubywa o wiele szybciej niż przed tymi zabiegami. Tyle że wcześniej widziałem, że się z niego leje a teraz widzę że się za mną kopci - na początku na biało, później kilka dni na czarno (owszem - na czarno. przy silniku benzynowym) a teraz - jak pan bóg przykazał - ;-) na niebiesko... wcześniej nie kopcił nic a nic. ubywało oleju ale myślałem że wycieka - stąd operacja uszczelnienie. po cichu liczę że to uszczelniacze zaworowe a nie pierścionki bo jeśli nie, to sam już nie wiem - kurnik w niej urządzę... Może ktoś podpowie czy jest możliwe że stare, jak sądzę nigdy nie wymieniane uszczelniacze mogły się jeszcze bardziej rozszczelnić przy regulacji luzów zaworowych? Jeśli pytanie jest głupie to z góry przepraszam ale sam już nie wiem co mam myśleć - lało się z niego i nie kopcił. teraz się nie leje a spala olej w ilości ok 1l na 400km.... Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...