Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Snorkel t30 a głębokość brodzenia.


Lukaszcmg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś w swoim x-ie montował snorkel ewentualnie posiada wiedzę techniczną w powyższym temacie. Nie chodzi mi o cytowanie Wikipedii ale opinie osób które mają takie coś. Wiem że x ma małą głębokość brodzenia a snorkel teoretycznie powinien ją poprawić. Pomóżcie koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj jeszcze o odpowietrzniku skrzyni biegów. Standardowo na odpowietrznik jest założona gumowa rurka (na obrazku nr 5), która wywinięta jest w okolicach filtra powietrza.

Najpierw sprawdź czy ją masz nim wjedziesz do wody głębszej niż boczne progi.

 

163320629326.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie głębokości potrzebujesz pokonywać?

 

Tu masz mój przejazd przez wodę ok 80cm

 

Coraz bardziej mam wrażenie, że wybrałeś nie ten model auta  :) Xtrailu montuje się snorkel dla ozdoby a nie dla zwiększenia brodzenia :whistle: Tu jest za dużo elektroniki - myślałeś o uszczelnieniu puszek z bezpiecznikami i przekaźnikami? No i jeszcze pozabezpieczaj wszystkie wtyczki od czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartezm sorki ale to nie było 80cm....

powiedz mi jakim cudem X-trail ma 80cm gł brodzenia skoro pathfinder będąc wyzszy ma 65cm? oczywiscie do tego dochodzi kilka cm zakresu bezpieczeństwa ktorego nie należy przekraczać.

 

Jak widać woda sięga do max wysokosci felg no może plus kilka cm, wez miarę podejdz do auta i zmierz. Tak tylko z ciekawości zapytuję ile wyjdzie?

 

Panowie wlot do filtra powietrza znajduje się w błotniku, nad nadkolem. Przy rozbryzgu wody podczas szybszej jazdy ta (krople- wieksze, mniejsze) zostaje zassana do filtra, nadkole nie gwarantuje szczelności. Wiem po wodzie nie jezdzi się szybko ale... :-)

Jadąc pathem po zaledwie 40cm zalanym odcinku drogi ,w obudowie filtra pow. znalazłem małe ilości wody, gdyby się dostały większe dizel mógłby bardzo na tym ucierpieć. Sam byłbym sobie winny bo nie "pływa" się z szybkością ponad 40km/h a jesli ktoś chce to faktycznie lepiej jak zamontuje sobie snorkela , zabezpieczy to dolot.

 

Faktycznie snorkel to jedno i jeśli w 100% zabezpiecza dolot i silnik to mamy jeszcze problem z elektroniką. Wtyczki i kostki jesli są w dobrym stanie to gwarantują szczelność, dodatkowo mozna je przeczyścic i przesmarować/ zabezpieczyć.

Newralgicznym miejscem jest skrzynka bezpieczników i przekazników te nie są w 100% szczelne i mając snorkela nie wolno o tym zapominać.

Nigdy jeszcze tak auta nie topiłem więc nie wiem co się będzie dziać ale do pewnego czasu wszystko wytrzyma nawet będąc całkowicie pod wodą. Jak oglądam nieraz ruskie filmiki, to topią auta ponad linię skrzynki bezpieczników i jakoś dają radę, przejezdzają zalane odcinki.

 

Gwarantuję wam iz nie wjedziecie do wody nawet mając snorkela do takiej głąbokosci aby ta zalała skrzynkę bezpieczników. :-), woda musiałaby siegać linii maski.

 

 

Może jakiś off roader przeprawowy coś dopisze? W końcu macie największe doświadczenie w takich tematach!pzdr.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie brodzenie ma X a jakie path. Ja pokazuje co przejechałem. 

 

Ile tam było wody - nie mierzyłem miarką, ale... moje koła mają wysokość ponad 70cm a były w zanurzeniu mimo, że pchałem fale - więc w przybliżeniu przyjmuję głębokość max ok 80cm. Do lini świateł mam ok 90cm a tam pcham wode.

 

 

post-58419-0-79730300-1464794472_thumb.jpg

post-58419-0-81603800-1464794481_thumb.jpg

post-58419-0-90168900-1464794487_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda się spiętrza przed maską, daje to złudzenie iz jest głąbiej a nizeli w rzeczywistości.   nadkole masz 80 cm nad ziemią - wlot kilka cm wyzej  więc teoretycznie możesz do takiej wysokości topić auto, ale.....

producent okresla 100% bezpieczną głębokość, a do ilu mozna to juz samemu idzie zmierzyć. Trzeba pamietać iz stojąca woda nie sięgnie wlotu powietrza ale rozbryzgujaca się juz tak i dlatego głebokości brodzenia są zaniżone.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdzę że jeżdżę tak codziennie do pracy... 

akurat tą rzeczkę przejeżdżałem wiele razy i było tam wody max 30cm... a po roztopach trochę przybrało - jak bym wiedział że jest tak głęboko i tak silny prąd miałbym wątpliwości czy atakować...

Tak więc uważam że w naturalnym środowisku życia Xtraila (miasto) możliwości przeprawowe są więcej niż wystarczające i snork nie jest niezbędny.

 

Natomiast kolega Lukaszcmg - powoli przerabia Xa na przeprawówkę - co uważam, że nie jest dobrym pomysłem ze względu na konstrukcję samochodu. Zbyt delikatna buda (np do wyciągania z błota), napędy które nie sprawdzają się w grząskim terenie bo gdy będą potrzebne to się właśnie przegrzeją, zawieszenie, które jest wykonane z rurek do ogrzewania (zwłaszcza tylne) czy na końcu brak reduktora przez co w terenie jedziemy z przyjemnym zapachem palonego sprzęgła. 

Na deser mamy elektroszpere - gdzie po dłuższym podjeździe pod górkę może się okazać że nie mamy już klocków hamulcowych.

 

Jeśli to ma tylko wyglądać - jestem 100% za projektem, ale jeśli chce pojechać za patrolami, toytoyami czy onanistami (hiszp-pajero) to może się okazać, że coś poszło nie tak. 

 

Zamiast pakować worek kasy w Xa to nie lepiej kupić nive czy jakiegoś bobika?

 

 

Edit:

Auto Kristofa5112 - wygląda zacnie i należało by iść tą drogą ;) ale to tylko moja opinia ;)

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartezm, nie chce zrobić z x-a rasowej przeprawowki chce go jedynie po swojemu zrobić. Obecnie nam 2003 2.2 114, kolor srebrny/szary, ciemne szybki, relingi z lampkami, aluski 16 malowane na a'la chrom, rury z stopniami na bokach oraz niski szeroki "kangur" na przodzie. Chce dorzucić 5cm na zawias, wyższe szersze oponki najlepiej mt lub agresywne at, snorkel a także myślę o zapasie na klapie bagażnika lub na dachu.

P.S.

Wiem że x to typowa bulwarowka ale ma aspiracje by wyglądać na przeprawowke. Nie wyobrażam sobie rav-ki po takich przeróbkach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz- nie przeprawowka a wyprawówka... :devil:, z opon załóż lepiej agresywne największe jakie wejdą ATki, MT sobie daruj bo je przeklniesz jezdząc w większości na czarnym, to nie ma sensu.

Lift 2", snorkel, wyciągarka, osłony/płyty podwozia, ATki, oswietlenie i zadna ravka Ci nie podskoczy :thumbsup: jeszcze tak jakaś mechaniczna blokada w przyszłości i możesz wjezdzać tam gdzie większośc miejskich SUVów może zapomnieć.

 

Opony to podstawa! dają wygląd i mozliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich wypraw to lepiej za 3-4 kupić vitarę albo samuraja. A xa zostaw w spokoju.

Bartez wielokrotnie przeprawiał się przez różne przeszkody, co mu zresztą odradzałem i te 80 cm będzie na 100%.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dedykowany - mniej rzeźby.

 

Coś mi się kiedyś o oczy obiło... na Xie był od L200 ale ręki sobie uciąć nie dam. Najlepiej zapytaj offroadowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak z x-em do offroadowcow wskocze to boję się że mnie wysmieja. Chociaż "x" kiedyś w Dakarze startował a dokładniej auto o jego ksztaltach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...