optic Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 (edytowane) Witam, pozwoliłem sobie założyć temat bo niestety nie znalazłem odp na moje problemy. chodzi o almerę 1.5 benzyna n16. otóż po odpaleniu klimy po ok 15-30 min zaczyna mi piszczeć coś przy skręcie kierownica, czy w prawo czy w lew(słychać dosyć głośno) idzie również wyczuć ze wspomaganie ciężej chodzi. problemy nie znikają po wyłączeniu klimy, ale jeśli wyłączę to po ok 30 min przestaje skrzypieć i wspomaganie działa ok.zawsze dzieje się to dopiero po załączeniu klimy.cały sezon zimowy jeździłem bez klimy także powyższe problemy nie występują.czy ktoś miał może coś podobnego i co jest tego przyczyna. z góry dziękuje Edytowane 1 Czerwca 2016 przez Tofu Masz polskie znaki >???????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Zacznij od wymiany płynu wspomagania i od wymiany pasków i napinaczy. Sprawdz czy nie zacierają się rolki i czy kompresor swobodnie się kręci bez zbędnych dzwięków. Poza tym czy wmieniałeś na nowy gaz i smarowanie układu klimatyzacji?( najdalej co 2rok + osuszacz klimy). Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 Ślizga ci się pasek osprzętu, a piszczy przy skrętach dlatego że pompa wspomagania wtedy generuje większy "opór", kompresor dokłada swoje. Wymień na początek sam pasek i sprawdź stan napinacza (o ile jest), to powinno załatwić problem. Potem zrób to co kolega pisał wyżej, bo warto, jeżeli nie zrobiłeś tego wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
optic Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 (edytowane) oczywiście bylem u znajomego mechanika i wymieniliśmy tylko pasek od alternatora.mówił ze pasek od klimy jest ok. naciąg tez mówił ze ok.jutro jadę jeszcze raz i podsunę mu wszystkie rady co pisaliście. co do klimy w 2015 wymieniałem chłodnice klimy więc gaz jest 1 roczny.osuszacza nie robiłem. [Kolego nie jesteś z poza kraju gdzie nie ma możliwości używania polskich znaków wiec pisz używając ich naciska się wtedy prawy ALT ] poprawiłem już twoje 2 posty Tofu Edytowane 1 Czerwca 2016 przez Tofu brak pl znaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 ale daje też się olej by sprężarka się nie zatarła !!! na początek dolej do wspomagania i sprawdź wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
optic Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Witam, jestem po wizycie i serwisie klimy i tak. klima sprawdzona świeżo nabita olej w kompresorze ok(rok temu wlewał mi nowy)rolka też. Wymieniony miałem pasek od kompesora ok pół roku temu i też jest ok. Mechanik z gościem od klimy stwierdzili że tylko rolka na alternatorze jest do wymiany. Więc czy tylko ta rolka mogła powodować problemy o których pisałem wyżej? płyn od wspomogania na full był więc nic nie dolałem. Stwierdzili że nie ma sensu wymieniać pasków czy napinacza bo nie ma jakichkolwiek podstaw. Napisze jeszcze po wymianie rolki jak bedzie to wszystko pracowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 a powiedz mi czy na postoju przy włączonej klimie i skręconych kołach na maksa też piszczy, czy tylko podczas jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
optic Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 jak skrece na maxxx piszczy. dodam że jak odpale klime na postoju i dodam gazu na ok 3 tys obrotów jest lekki pisk(raczej paska) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 no to musi być pasek, może trafił ci się jakiejś kiepskiej jakości. Tymczasowo możesz to wyciszyć pryskając silikonem podczas pracy silnika na pasek, tak żeby pokryć go na całej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
optic Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Witam, po wymianie rolki alternatora jest wszystko ok! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 oczywiście bylem u znajomego mechanika i wymieniliśmy tylko pasek od alternatora.mówił ze pasek od klimy jest ok. naciąg tez mówił ze ok.jutro jadę jeszcze raz i podsunę mu wszystkie rady co pisaliście. co do klimy w 2015 wymieniałem chłodnice klimy więc gaz jest 1 roczny.osuszacza nie robiłem. przy każdym rozszczelnieniu układu klimatyzacji powinno się obowiązkowo wymienić osuszacz na nowy gdyż stary w wyniku rozszczelnienia stracił swoje właściwości i jest to już tylko atrapa, a koszt nie jest duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.