ert Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 czołem, z jakiegoś powodu w serwisie nissan odyssey w Warszawie założono mi filtr knecht 440 (jak chciałem) ale z jakiegoś powodu - bez czujnika wody. Przewód zapięto opaskami obok. - wyszło oszustwo teraz, bo chciałem go wymienić po 2 latach. Czy ktoś wie jaką faktycznie rolę odgrywa czujnik wody (oprócz wskazywanej przez nazwę) i jaki może mieć wpływ na spalanie w przypadku jego pominięcia? (przychodzi mi do głowy kilka, rozsądnych scenariuszy - braki w magazynie, problem z czujnikiem albo zwykła chęć zarobienia więcej i więcej) Tak przy okazji, może ktoś wytłumaczy mi różnicę w cenie filtra z czujnikiem (ok 300-360) a bez czujnika (50-90). Jaka jest do cholery logika tego rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Nie mam i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 panowie, samego czujnika nie mozna przekręcic, tylko trzeba razem z filrem kupować ?? to jakies nieporozumienie.... a propo jeśli czujnik wykryję wodę to jakać kontrolka się zaświeca na szafie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 wydaje mi się, że nie o kontrolkę tu chodzi. Czujnik przekazuje informację o kondycji paliwa, temperaturze itp do sterownika. Wydaje mi się, że ma to jednak związek ze spalaniem. Kable dochodzące do portu to: czarny, oraz czerwony i zielony - zaplecione. Mam nadzieję, że to CAN. Postaram się to niebawem sprawdzić. W ciągu kilku najbliższych dni postaram się napisać czy można to powymieniać. Knecht kl440/4 z czujnikiem oraz kl440/6 bez czujnika. Oszczędność: 300 zł w kieszeni. Czujnik znalazł się w wersji liftingowej (sprzedażowo od 2008 roku) ale nie każdy Path w taki został fabrycznie wyposażony. Wygląda, że to tylko dla wersji z AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 nie tylko dla wersji AT, ja mam MT z 2006r i był w nim chyba filtr z czujnikiem. Po poprzednim właścicielu pozostała uwiązana opaską do wiązki wtyczka.... W katalogach występują dwa rodzaje filtrów z czujnikiem i bez, do mojego rocznika. Ale o co w tym biega i jaki to ma wpływ na pracę silnika nie mam zielonego pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 czołem, aktualizacja: czujnika z KL440/4 nie da się przenieść do obudowy filtra KL440/6. Obudowa */6 nie posiada otworów do montażu. Nie jestem zwolennikiem przeróbek domowymi sposobami. Wydaje mi się, że poprawa po maszynie nie wyjdzie dość dobrze. Późniejsze problemy ze szczelnością filtra mogą być w czasie jazdy dość uciążliwe (w mojej opinii). czołem, pytanie do bardziej doświadczonych kolegów w wymianie filtra paliwa: po przeczytaniu instrukcji serwisowej (którą dostałem od SQ9MCS) oraz instrukcji obsługi (temat wymiana filtra paliwa i odpowietrzenie) zabrałem się za wymianę starego KL440/6 na KL440/4. Silnik nie zapala. Ups i problem. 1. odłączyłem przewody i zaślepiłem koreczkami plastikowymi by nie wylewało się paliwo 2. przełożyłem filtry 3. podłączyłem przewody 4. odpowietrzyłem wg instrukcji obsługi: używając podłączonej do przewodu "gruszki" 5. wykonałem reset ECU (Fuel Pump Learning Value Clearing) wg instrukcji od SQ9MCS i lipa. Jestem pewien, że nic nie wpadło do przewodu, filtr wyjąłem z pudełka, był czysty i zabezpieczony na wyjściu. Podłączenie starego także nie przyniosło oczekiwanego efektu. Co pominąłem lub co zrobiłem źle? pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 (edytowane) to znaczy iz silnik kręci? a nie chce odpalić? jesli tak to moze zle podłączyłeś przewody paliwowe? czasem najlepsi się mylą :-) a odpowietrzałeś na przewodzie doprowadzającym paliwo już od filtra do pompy?to najlepsze miejsce - nadal moze być jeszcze zapowietrzony. ostatnie co mi przychodzi na myśl, wg zdjęc masz taki plastikowy kapsel mocowany na wcisk i blokowany przetyczką- zobacz czy jest tam uszczelka oring. jesli nie będzie filtr moze się zapowietrzać albo będzie lało się tam tędy paliwo. może poszedł tez bezpiecznik odpowiedzialny za prace pompy i podawanie paliwa, muszę poszukać w serwisowce...fuel pomp fuse.. zerknij do skrzynki z bezpiecznikami. Edytowane 10 Czerwca 2016 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 problem rozwiązany, silnik uruchomił się i pracuje równo. Dzięki za podpowiedź. Jednak trochę mnie to dziwi: -bezpiecznik sprawdziłem, 20A ok.. 4 przewody także podłączone prawidłowo. Zdemontowałem filtr i podłączyłem ponownie (niby nic) ale pomogło. Jednak zmiana: podczas kasowania ustawień pompy - błyski: 10 razy, przerwa, 5 razy, przerwa, 8 razy, przerwa. Po wykasowaniu, 10 razy, przerwa. Co może to znaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 10 razy przerwa komputer czysty. Ale wcześniej był błąd pytanie czy to były błyski krótkie czy długie. Teraz się nie dowiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 dowiemy się, bo pamiętam : 5x szybko, 8 x wolniej (w tempie 10-ciu razy) ale dowiemy się tylko wtedy, kiedy Sq9mcs podpowie bo ja nie mam nawet pojęcia gdzie szukać opisu błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Sprawdziłem manual najpierw są długie błyski potem krótkie. Niestety ale z Twojego opisu nic nie wynika. Cyfry są błyskane jedna po drugiej w odstępach więc powinieneś podać cztery serie w krótkich odstępach a podałeś dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 podpowiedz mi, gdzie w manualu to znaleźć można? jakoś sobie nie radzę z szukaniem tego. Co do błysków, to jestem pewien kolejności i ilości. 10 przerwa 5 szybko przerwa 8 wolniej od szybko przerwa i znowu 10 przerwa itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 A to Panie jest różnica. P0580 - zablokowany jeden z przełączników tempomatu. Info znajdziesz w pliku EC.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 aaa tak szanowny kolego, dzięki. No więc... skasowałem błąd o którym pisaliśmy - potwierdzam, od jadąc kilka dni temu trasę (1100 km) odczułem brak tempomatu. Nie włączała się nawet lampka (lub czasem włączała się ale nie chciała wyłączyć. Taki psikus made in Path. Po wykasowaniu teraz miga: 10x wolno, przerwa, 10x szybko, przerwa, 10x szybko, przerwa, 10x szybko, przerwa i znowu 10x wolno itd. Nie mogę tego wykasować. Szukam w manualu (od strony 970 dla pomocnych /silnik YD). Trochę to potrwa zanim przeczytam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Kod 0000 brak błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.