Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Ciężki start 1.9dci


Majkelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem polega na tym iż samochód ma kłopot z odpaleniem, raz odpali po dotknięciu kluczyka a raz musi trochę kręcić żeby odpalił, sprawdziłem świece żarowe i wszystko jest w porządku, tylko zauważyłem w żółtym przezroczystym wężyku który idzie od filtra paliwa do pompy, są pęcherzyki powietrza gdzie nie gdzie, czy to może mieć wpływ z ciężkim startem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

 

Skoro widać bąbelki powietrza ,to masz  nieszczelność w układzie paliwowym . Prawdopodobnie gdzieś na drodze paliwa do silnika zasysa powietrze.Musisz sprawdzić dokładnie przewody paliwowe i okolice filtra czyli łączenia z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniałem jakoś rok temu w styczniu jak zmieniałem rozrząd. Czyli nie powinno w tym wężyku być powietrza? Ale nigdzie nie widać żeby wężyk był mokry albo coś przeciekało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa jak sama nazwa wskazuje - ma za zadanie oczyszczać paliwo ze wszelakich niepożądanych składników.

Gdy jest brudny wówczas przepuszcza coraz mniej paliwa niż potrzebuje silnik.

Jeżeli następują przerwy w jego dostawie (zamiast strumienia paliwa idzie piana lub samo powietrze) , to pompa wtryskowa, tudzież wtryski mają chwilowe zaniki chłodzenia , smarowania - czyli dostają w doopę....

 

W dieslu filtr paliwa wymienia się co roku!

Najlepiej przed zimą, bo w tym okresie z powodu niskich temperatur paliwo mętnieje , itd + ogólnie różna jakość paliwa na stacjach (przez cały rok)

U Ciebie została przekroczona norma.

 

Wracając do meritum - NIE , nie może być w wężykach paliwowych bąbelków powietrza.

Przy wymianie filtra wskazane jest odpowietrzenie układu + założenie nowych opasek zaciskowych.

 

Nie twierdzę, że winę ponosi tutaj filtr - ale wszystko na to wskazuje, że coś z nim może być nie tak.I od niego bym zaczęła.

Bańki powietrza biorą się także z jakiejś nieszczelności,być może któryś przewód gumowy źle przylega do króćca. Musisz dokładnie popatrzeć czy przewody paliwowe idące do filtra są dobrze podpięte oraz wężyki gumowe na wtryskiwaczach. Jeśli tak, to szukaj dalej idąc od filtra do zbiornika paliwa.

 

Nie zwlekaj i udaj się do mechanika w celu zdiagnozowania przyczyny nieszczelności - zanim zarżniesz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj nie dramatyzujmy tak, jak pęcherzyki pojawiają się między filtrem a listwą paliwową, to ona jest w tym momencie zasobnikiem paliwa dla wtryskiwaczy a powietrze wydostanie przelewem, oczywiście w sytuacji kiedy to są tylko pojedyncze pęcherzyki co jakiś czas, jeżeli będzie ich sporo to będzie tak jak piszesz. U mnie jak silnik chodzi na wolnych obrotach to jeden pęcherzyk pojawia się tak co 5-10s i przyczyną tego są oringi na złączkach przewodów które są podłączone do obudowy filtra paliwa. Jeżeli faktycznie tego powietrza jest sporo pompa może nie generować wymaganego ciśnienia przy rozruchu (zdaje się 300bar) i wtedy będzie problem z paleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię filtr paliwa, odpowietrzę układ i zobaczę co wtedy będzie. 


Wymieniłem filtr paliwa, miałem małe problemy bo nie chciał wyjść górą ale udało mi się go wyciągnać dołem przez obudowę i koło obudowy filtra powietrza górą. Myślę że jest w porządku, w wężykach nie widać pęcherzyków powietrza, jeszcze przez kolejne kilka dni zobaczę jak będzie z odpalaniem. Przy okazji sprawdziłem ile było wody, no i tak jak się spodziewałem dobry korek od wódki wyleciało. Stary filtr jak na moje oko wyglądał masakrycznie.

IMAG0056B_sqpxahn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr porazka ja co rok wymieniam koszt nie duzy ale szkoda pompy wyskokiego cisnienia,ja robilem wydatek na przelewy jest ok ale po takim filtrze co widze to sprawdz diagnostycznie co go boli a przyczyn moze byc wiele.


ale moze byc cos takiego ze czujnik walu nie dobrego sygnalu i jest problem znam przypadek z wlasnej autopsji,a doszlem do tego ze najpierw sprawdz co boli pozniej lecz,ja na poczatku kupilem elm327 pozniej na bluetooth a teraz mam maxiecu opcom i co powiem smiga jak diabli na nissan.


Filtr porazka ja co rok wymieniam koszt nie duzy ale szkoda pompy wyskokiego cisnienia,ja robilem wydatek na przelewy jest ok ale po takim filtrze co widze to sprawdz diagnostycznie co go boli a przyczyn moze byc wiele.


ale moze byc cos takiego ze czujnik walu nie dobrego sygnalu i jest problem znam przypadek z wlasnej autopsji,a doszlem do tego ze najpierw sprawdz co boli pozniej lecz,ja na poczatku kupilem elm327 pozniej na bluetooth a teraz mam maxiecu opcom i co powiem smiga jak diabli na nissan.

sprawdz czujnik polozenia walu czy niejest namagnesowany opilkami po tarczy sprzeglowej przeczysc zaloz i powinien lekko zapalic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, orientacyjnie gdzie go szukać? Od góry ciężki dostęp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...