Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Po wymianie poduszek silnika drgania na kierownicy i buczenie w kabinie


sebastiw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Wymieniłem poduszki silnika prawą i lewą, na oryginalne, ale używane - zakup w znanym szrocie w Wygnanowie.

 

Zamiast polepszyć kulturę pracy samochodu to teraz mam wyczuwalne drgania na kierownicy - na postoju + wyraźne, rytmiczne buczenie w środku auta i drgania karoserii... poduszki wizualnie były w stanie bdb, nawet najmniejszych pęknięć etc.

 

Poradźcie, co jest nie tak? mechanik odkręcił stare, wkręcił nowe i tyle (silnik był zablokowany od dołu). Jak obserwuje silnik podczas pracy to drgania są podobne jak na "starych" poduszkach.

 

Czy poduszki powinny być jakoś regulowane po założeniu?

 

a może te, które założyłem są gorsze niż stare - były sparciałem, miały wiele pęknięć, choć nie były rozerwane na pół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Wymieniłem poduszki silnika prawą i lewą, na oryginalne, ale używane - zakup w znanym szrocie w Wygnanowie.

 

Dziwna praktyka - wymieniać zużyte poduszki na zużyte. Takie elementy wymienia się na nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowych zamiennikach też trzepie, więc stąd ta praktyka ;)

Widocznie były w gorszym stanie.

Ori drogie jak cholera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowych zamiennikach też trzepie, więc stąd ta praktyka ;)

Widocznie były w gorszym stanie.

Ori drogie jak cholera...

 

Tak można wymieniać w nieskończoność...i pożądanego efektu nie osiągniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak można wymieniać w nieskończoność...i pożądanego efektu nie osiągniesz

Więc trzeba iść w oryginał.

Nikt nikomu nie zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc trzeba iść w oryginał.

Nikt nikomu nie zabroni.

 

Wiedząc o tym głęboko zastanwiłbym się właśnie nad oryginałem mając na uwadze loterię przy wymianie na używane oraz koszty robocizny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedząc o tym głęboko zastanwiłbym się właśnie nad oryginałem mając na uwadze loterię przy wymianie na używane oraz koszty robocizny

Widocznie nie wszyscy mają taki punkt widzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie wszyscy mają taki punkt widzenia...

 

Wyznaję filozofię, że na pewnych rzeczach się nie oszczędza a jak pokazuje praktyka chytry dwa razy traci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyznaję filozofię, że na pewnych rzeczach się nie oszczędza a jak pokazuje praktyka chytry dwa razy traci

Nic dodać, nic ująć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie jest kwestia złego dokręcenia, regulacji itp., tylko po prostu używki jakie zamontowałem są gorsze (chociaż wizualnie są w - o niebo - lepszym stanie) niż te, które miałem w aucie (poduszki były od nowości i przejechały 415 kkm)?

 

Zmiana w ub. roku przedniej i tylnej nie spowodowała pogorszenia pracy silnika, a jego znaczącą poprawę, a tutaj miałem pecha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytajcie co napisałem ja żadnych wibracji nie mam na zamienniku a wibracje  nie pochodzą od popękanych tylko od twardych lub ściśniętych poduszek.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103113-p12po-wymianie-poduszki-pod-silnikiem-drgania-ca%C5%82ego-samochodu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy zamiennik dałeś, bo może też się skuszę. Sama wymiana poduszek bezproblemowa i b. Szybka - ok.20 min.na każdą

 

Ps. Oryginalna poduszka (jedna) kosztuje 830 zł...

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj samochód na kanał , uruchom silnik i zlokalizuj o co opiera się pracujący silnik a potem wyciągnij właściwe wnioski , prawdopodobnie o belkę zawieszenia ale to trzeba najpierw zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, będę z tym walczył w piątek, bo jutro oddaję wóz do regeneracji maglownicy.

Tak sobie myślę, że na starych poduszkach silnik leżał trochę niżej, teraz poszedł lekko w górę i zaczynają się jaja. Ostatecznie kupię zamiennik na lewą stronę, a na prawą dam starą poduszkę lub też zamiennik.

Najciekawsze, że obserwując silnik od góry nie widać, aby jakoś nietypowo drgał, śruba postawiona łebkiem na nim, jeździ, ale się nie przewraca, a odgłosy drgań słychać głównie w kabinie. Aha, drgania kierownicy troszkę się zmniejszyły dzisiaj, po jakiś kilkudziesięciu km od wymiany poduszek

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michaell: jakiej firmy zamienniki? tylną poduchę mam nową - z Febesto i sprawuję się od początku doskonale (pracuje ok. roku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja była kupiona u tych polecanych z forum chyba "cezar" czy coś tak.Mają na allegro te części do nissana.

Chyba było jakieś ogólne foliowe opakowanie.Może jest gdzieś jeszcze.

Na pewno nie było to yamato.U mnie chodzi o tą tylną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka górna prawa hydrauliczna (od strony pasażera) Firmy HUTCHINSON (dla RENAULT producent na pierwszy montaż) 220zł.

Mała poduszka przechyłowa (strona pasażera) HUTCHINSON 89zł.

Poduszka nad skrzynią biegów HUTCHINSON 65zł.

Poduszka przechyłowa tylna dolna Firmy RUVILLE 125zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz diesla, więc trochę inne poduszki, ale firmę sprawdzę - dzięki.


PROBLEM ROZWIĄZANY!!!

 

Kupowanie używanych oryginalnych poduszek to nie chytrość itp., ale racjonalna praktyka, a jak ktoś na tym forum wmawia innym, że kupuje tylko nowe, oryginalne za 830 zł/ sztuka to nie bardzo w to wierzę...

 

Auto pracuje znów cicho i bez dudnienia, okazało się, że przednia poduszka lekko oparła się na blasze obok (do której jest przymocowana) i podczas pracy silnika nasilało się dudnienie i wibracje, bo cały czas obudowa poduszki pracowała z tą blachą, co nasilało się przy cofaniu, gdy silnik się lekko podnosi na przedniej poduszce i przy skrętach w lewo (poduszka lewą stroną dotykała blachy). Taka pierdoła, a tyle nerwów, eh!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz diesla, więc trochę inne poduszki, ale firmę sprawdzę - dzięki.

PROBLEM ROZWIĄZANY!!!

 

Kupowanie używanych oryginalnych poduszek to nie chytrość itp., ale racjonalna praktyka, a jak ktoś na tym forum wmawia innym, że kupuje tylko nowe, oryginalne za 830 zł/ sztuka to nie bardzo w to wierzę...

 

Auto pracuje znów cicho i bez dudnienia, okazało się, że przednia poduszka lekko oparła się na blasze obok (do której jest przymocowana) i podczas pracy silnika nasilało się dudnienie i wibracje, bo cały czas obudowa poduszki pracowała z tą blachą, co nasilało się przy cofaniu, gdy silnik się lekko podnosi na przedniej poduszce i przy skrętach w lewo (poduszka lewą stroną dotykała blachy). Taka pierdoła, a tyle nerwów, eh!

 

czyli używane oryginały w dobrym stanie opłaca się jednak kupować

bo cena przystępna tylko montaż musi być staranny? tak to zrozumiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

montaż był OK, po prostu przednia poduszka wcześniej była blisko blachy, a jak zamontowano "nowe" boczne to widocznie się lekko silnik przesunął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która poduszka bo nie mogę sobie tego wyobrazić?

Każda poduszka jest w tulei metalowej a ta w metalowej osłonie które są przykręcone bez praktycznie żadnej regulacji do karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ każda poduszka ma możliwość regulacji, choć nie wielkiej...

 

ta, która u mnie sprawiała problem to przednia (fotka).

 

Wydaje mi się, że powinna być na środku, a leżała na prawej stronie blachy mocującej i powodowało to ogromne drgania, buczenie. Teraz jest odsunięta na 1-2 mm i ociera tylko przy mocnych skrętach w lewo lub wysokich obrotach silnika, więc jeszcze będę z tym walczył.

 

BTW: może ktoś wykonać fotkę poduszki przedniej - podobnie jak ta, którą wkleiłem - abym mógł porównać jak właściwie powinna być ustawiona? rozważam rozwiercenie otworów, żeby móc ją bardziej na środek przesunąć, ew. zakup nowej i sprawdzenie, czy moja stara nie jest, np. krzywa.

post-93453-0-50646000-1466241295_thumb.jpg

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian u mnie to tak było ze jechałem w Niemczech na autostradzie około 160 km/h i przyhamowałem ostro bo tir tira wyprzedzał. Silnik się przesunął i zerwał poduszkę a więc przesuniecie silnika wraz z zerwaniem poduszki to rzecz oczywista. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że u mnie poduszka przednia, której fotkę załączyłem, nie jest zerwana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...