Grand100 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Witam zrobiłem Qashqai już ponad 3000km i nie potrafię rozpoznać kiedy filtry cząstek stałych wypala sie proszę o wasze komentarze jak to wygląda u was -O ile obroty rosną ? -Czy pali sie się jakaś kontrolka ? -czy ktoś próbował montować diodę która zaświeci się jak wypalanie się włączy. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Obroty na pewno same nie urosną, bo to Ty nimi sterujesz. Zaleca się jazdę na nieco wyższych obrotach podczas wypalania, jednakże komputer tego sam nie zrobi. Tak naprawdę wystarczy ze 20 km przejechane po autostradzie żeby filtr się wypalił, kłopoty z wypalaniem filtra mają tylko ci co jeżdżą tylko i wyłącznie w mieście. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez bamaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grand100 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Kilka razy zgasimy silnik podczas wypalania dfp i możemy silnik uszkodzić dlatego hce zaobserwować kiedy się wypala i diodę założyć dlatego prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Witam zrobiłem Qashqai już ponad 3000km i nie potrafię rozpoznać kiedy filtry cząstek stałych wypala sie proszę o wasze komentarze jak to wygląda u was -O ile obroty rosną ? -Czy pali sie się jakaś kontrolka ? -czy ktoś próbował montować diodę która zaświeci się jak wypalanie się włączy. ? 45 tysięcy przejechane z tym silnikiem i nigdy nie zauważyłem kiedy filtr się wypala. Na początku też mnie to ciekawiło,ale potem stwierdziłem,że w sumie - co mnie to obchodzi :-) Niech robi kiedy musi. A co do ostatniego postu na temat gaszenia silnika podczas wypalania filtra - w instrukcji nie ma nic na ten temat, i gdyby było to realnym zagrożeniem to na pewno producent by zamontował diodę albo przynajmniej ostrzegł w instrukcji - a tego nie zrobił,więc zakładam że jest to proces w 100% bezobsługowy i nie interesuje mnie kiedy i jak działa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Obroty rosną o około 100 i nie działa s/s podczas wypalania,jak również wzrasta nieznacznie chwilowe spalanie.Odnośnie gaszenia auta podczas wypalania to miałem już kilka diesli z dpf i nie było najmniejszego problemu z filtrem,nawet pomimo tego że auto w dużej mierze jest użytkowane w miescie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyga1 Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Mam od 3 lat QQ z silnikiem 1,6dci i przejechałem 42 tys. km. Głownie po mieście. Żadnego problemu z DPF. W serwisie twierdzą, że jednym z elementów, które powodują, że nie ma z tym problemu jest "ceramiczny" DPF lepiej wypalający resztki. Moze to i prawda. Proponuje nie przejmować sie tylko jeździć, a przyjemność z jazdy z tym silnikiem jest duża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2017 Można zastosować cos takiego jak koledzy z Wloch, ale trzeba to albo od nich kupic albo zrobić samemu. Jeśli ktoś ma "dryg" do majsterkowania w elektronice to może sam cos takiego wykonac i mp. sprzedac jeen egzemplarz mnie http://giampablo.altervista.org/forum/viewtopic.php?f=62&t=17923&start=1545#p372210 Mozna tez pobawic sie z Torque Pro: http://giampablo.altervista.org/forum/viewtopic.php?f=59&t=18446&p=386815#p384360 Niestety nie sprawdzalem czy zadziala z silnikiem 1.6 dci 130 bo nie mam jeszcze modulu ODB2, dopiero "plynie" do mnie. Jesli ktos uzywa adaptera OBD2 np. ELM327 to znalazlem dodatki do Torque Pro Sa do silnika 1.5 dci ale podobno dzialaja tz z silnikami 1.6 dci - Wlosi testowali. Je nie mam jeszcze adaptra wiec nie moge sprawdzic. Tylko testowanie na wlasna odpowiedzialnosc. Niewlasciwe "obchodzenie" sie z OBD adapterami moze uszkodzic ECU - podobno. Niektore tlumaczenia moga wydawac sie troszke nazbyt luzne, ale to mozecie sobie zmienic Tryb OBD2 i PD = 222488 Długa nazwa = Czas od ostatniej regeneracji Krótka nazwa = Ostatnia reg Minimalna wartość = 0 Maksymalna wartość = 18 Współczynnik skali = X1 typ jednostki miary = h Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/3600 Nagłówek OBD = 7E0 Tryb OBD2 i PD = 222487 Długa nazwa = Czas trwania ostatniej regeneracji Krótka nazwa = CzasOstatniejReg Minimalna wartość = 0 maksymalna = 100 Współczynnik skali = X1 typ jednostki miary = min Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/600 Nagłówek OBD = 7E0 Tryb OBD2 i PD = 222442 Długa nazwa = Temperatura DPF Krótka nazwa = TempDPF Minimalna wartość = -40 Maksymalna wartość = 1500 Współczynnik skali = X1 typ jednostki pomiarowej = ° C Równanie (np A * B + 20) = ((A*256+-2730)/10 Nagłówek OBD = 7E0 Tryb OBD2 i PD = 22242C Długa nazwa = Ilosc paliwa do czyszczenia DPF Krótka nazwa = ","IloscPaliwaDPF Minimalna wartość = 0 maksymalna = 600 Współczynnik skali = X1 typ jednostki miary = g Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/100 Nagłówek OBD = 7E0 Tryb OBD2 i PD = 222542 Długa nazwa = Roznica cisnien w DPF Krótka nazwa = RoznicaCisnienDPF Minimalna wartość = -32768 Maksymalna wartość = 32767 Współczynnik skali = X1 typ jednostki miary = mbar Równanie (np A * B + 20) = (A*256+-32768 Nagłówek OBD = 7E0 Tryb OBD2 i PD = 2224A9 Długa nazwa = Ilosc km od udanego czyszczenia DPF Krótka nazwa = km od czyszczeniaDPF Minimalna wartość = 0 Maksymalna wartość = 100000 Współczynnik skali = X1 typ jednostki miary = km Równanie (np A * B + 20) = A*65536+B*256+C Nagłówek OBD = 7E0 Tryb OBD2 i PD = 222826 Długa nazwa = Otwarcia wtryskiwaczy DPF Krótka nazwa = Ilosc wtryskow DPF maksymalna = 600 Współczynnik skali = X1 typ jednostki miary =% Równanie (np A * B + 20) = (A*256+B)/100 Nagłówek OBD = 7E0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian815 Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 (edytowane) Nie wiem jak w nissanie, ale we fiacie obroty same delikatnie rosną i nie zalecane jest wtedy gaszenie auta bo dawka paliwa jest wtedy większa i nie spalone paliwo zlewa się po tłokach do miski olejowej. Tak było przynajmniej w fiacie kilka lat temu, możne już jakoś poprawili proces wypalania. A 3000 przebiegu to chyba za mało żeby dpf się już zatkał?. Znajomy ma J10 i ma około 48tys. i mówił ze jeszcze nie włączyło mu się wypalanie, to nie wiem czy nie był świadomy ze się wypala dpf, czy rzeczywiście jeszcze nie jest tak zapchany żeby się załączyło. Gdzieś kiedyś czytałem ze jeśli ktoś jeździ tylko po mieście to zalecane jest wymiana oleju co 5tys km. Edytowane 26 Marca 2017 przez damian815 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Nie jest sztuka wymieniac DPF lub wypalać go w serwisie. Lepiej nie dopuscic do tego Twój znajomy nie wie kiedy mu się wypalal filtr - nie ma prawa tyle przepracować silnik bez wypalania - albo ma wycięty DPF albo nie wie nawet, ze mu się wypala. To, ze nie zaleca się wylaczanie silnika podczas procesu wypalania filtra DPF to oczywiste, tylko jak swtierdzic, ze to się dzieje? Zwiekszone obroty nie sa miarodajne ponieważ wzrastają one podobno raptem o 100 obr/min. Ja nie widze szans na zauważenie tego podczas jazdy po miescie - predkosc obrotowa silnika zmienia się szybciej niż w kalejdoskopie Już miałem kilka wypalen wiec filtr DPF zapycha się caly czas. Na moje szczęście mam przejazdy po 15 km z rana bez większych utrudnień -jak to w miescie ale jednak. Wymiana oleju obowiazuje każdego kto dba o silnik - nie tylko jazda po miescie, ale żeby co 5 tys to chyba spora przesada. 10-15k km a nie jak prodaje producent np. co 30 000 km Ja kupiłem "dodatek" do paliw i od następnego tankowania wale go do baku - obniza temp. wypalania sadzy w filtrze a to dla jazdy w miescie "zbawienne" może byc Niestety podchodzę troszkę sceptycznie do takich "cudownych lekarstw" ale technologie to nie cuda wiec ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aaliyah Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Ja mam 1.5dci i tez nie wiem kiedy sie wypala. Jezdzilem astra i tam bylo widac na kompie po chwilowym spalaniu na posroju ok2,5l/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 ECM automatycznie ustawia regeneracje ( wypalanie ) filtra . Bazuje na czujnikach przed i za ogólnie mówiąc i odbywa sie bez wiedzy użytkownika Proces zdaje się jest opisany w instrukcji obsługi. Obroty wzrastają tak samo jak spalanie ON. Jeśli proces regeneracji zostanie wielokrotnie przerwany to nastąpi zapchanie filtra i potrzeba serwisowej regeneracji połączonej z wymianą oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 A tak ciężko( a jakie ogromne koszty to by były) gdyby producent dał jedną diodę na blacie powiadamiającą o wypalaniu? Ale wtedy ASO by nie zarobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 To nie wina producenta... pojazd jeśli jest eksploatowany zgodnie z instrukcją nie powinien mieć problemu z regeneracją DPF. Część F24 była lampka ... ale i tak na to nikt nie zwracał uwagi. Zresztą czy sa inni producenci co mają coś takiego ? ... zdaje mi się ,że nie.. ale tu moge się mylić... w BMW nie spotkałem... w Mercedesie też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 12 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2017 Nie chodzi "czy inni producenci mają" tylko dlaczego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Co maja do tego inni. Jeśli inni kradna to my tez mamy tak robic? Jeśli inni ozukuja na testach jak VW to inni tez powinni oszukiwać? Chcą zarobić i siegaja po rozne rozwiązania zwiekszjace zyski (obnizajace koszty) ale nie oznacza to, ze wszyscy producenci musza isc dokładnie ta sama droga. Na wloskim forum QQ gościu cos takiego robi ale do QQ -na 1.5 i 1.6 dCi podobno to dziala. Jest dioda która "wklada' się gdzies przy tunelu i dodatkowe adaptery, jeden do OBD jest. Pokazuje regeneracje DPF'a swiecac - tylko koszt nie maly jak na nasze warunki bo chce ok. 85 Euro za kompletny zestaw. Ja zamowilem sobie u niego do X'a i zobaczymy czy będzie dzialac. Irytuje mnie używanie telefonu z torqu'iem -trzeba ciagle to uruchamiać a mój adapter nie zawsze laczy telefon z OBD itd... zenua. To jest zrobione (jak dla mnie) prościej. Za każdym razem gdy się wypala filtr mam info poprzez te diode i wiem kiedy nie wylaczac silnika. 85 Euro to niemalo ale nowy filtr lub jego wycięcie nie wychodzi taniej. Gwarancja może ale ni musi być uznana - zaleznie od indywidualnych przypadkow i tez się kiedyś konczy. Ja jezdze 95% po miescie wiec jest to ważne dla mnie zebym wiedział kiedy nastepuje wypalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 No może i racja... Widać wzrost prędkości obrotowej silnika podczas automatycznego wypalania DPF'u... bo potrzeba jest podniesienia temparatury gazów wydechowych. W instrukcji zdaje się jest opisany ten temat. To jest element układu wydechowego więc nei podlega gwarancji , no chyba ,że przyczyną uszkodzenia DPF'u jest inny element ,który podlega gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 No może i racja... Widać wzrost prędkości obrotowej silnika podczas automatycznego wypalania DPF'u... bo potrzeba jest podniesienia temparatury gazów wydechowych. W instrukcji zdaje się jest opisany ten temat. To jest element układu wydechowego więc nei podlega gwarancji , no chyba ,że przyczyną uszkodzenia DPF'u jest inny element ,który podlega gwarancji. A układ wydechowy nie podlega gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Za samym DPF'em czy np. rdzewieniem układu wydechowego to może być ciezka przeprawa żeby uznali reklamacje gwarancyjna. Zawsze mogą podeprzeć się zle użytkowanym pojazdem etc... Wiem, ze w razie konieczności można probowac dochodzic Swoich praw na drodze sadowej itd. ale czasem latwiej wyprzedzić zdarzenia i np. nie dopuscic do powstania "stresogennej" sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Korozja ukłądy wydchowego nei podlega gwarancji.. jak cały układ wydechowy. Nie jest to wada materiałowa ani wada wynikająca z procesu produkcyjnego. Producent w tym wypadku ma racje. Ogolne warunki gwarancji powinny przyć przedstawione podczas sprzedaży pojazdu przez dilera. Rozumiem ,że jako posiadacz samochodu w,którym dochodzi do korozji powierzchniowej ukłądu wydechowego można nie być zadowolonym, ale gwarancja jest jasno opisana i pewne elementy nie podlegają. Jeśłi nawet diler przepchnie taki wniosek to może spotkać go nie miła niespodzianka podczas audytu gwaranyjnego. Dochodzenie na drodze sądowej... hmm.. o kawałek wudechu, któy nie jest objęty gwarancją... gwrancjąna na którą wyraża się zgodę własnym podpisem w chwili kupna pojazdu...nie był bym pewien czy sąd to uzna... a z doświadczenia wiem ,że nie jest to częste... nie spotkałem się z takim przypadkiem, a kilka spraw sądowych w róznych krajach Europy mam za sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 No..., tak jak by sie z Toba zgadzam stad wpis, ale... Chodzi mi ogolnie o niekotore elementy pojazdu z ktorymi moze byc problem jesli chodzi o gwarancje. Zdarza sie ze jest tzw. dobra wola dealer'a i uzna cos tam, ale nie mozna tego traktowac jako obligatoryjne wobec kazdej sytuacji Do sedna, ja wole nie eksperymentowac z zapchanym/uszkodzonym filtrem DPF i poznijsza gwarancja. Uwazam ze trzeba zrobic wszystko (w miare mozliwosci) zeby nie doszlo do uszkodzen czy zapchania i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Całkowicie się zgadzam z Tobą. Dla tego też używam tylko benzyny .. a tak poważnie to jeśli można poprawić fabryke to czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 " gwrancjąna na którą wyraża się zgodę własnym podpisem w chwili kupna pojazdu..." tak ale chyba w Polsce ŻADNA gwarancja nie może ograniczać praw przysługujących z tytułu rękojmi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Rękojmia jeśli mieści się w literze prawa to tak...ale to nie dotyczy producenta tylko dilera. Reklamacje w ramach rękojmi składa się do sprzedawcy. Rękojmia obejmuje wade fizyaczna nie zgodną z umową lub prawną. Potem przychodzą ramy czasowe i odpowiednie traktowanie sprawy. Gwarancja producenta a rękojmia to dwie różne rzeczy. Jeśli chodzi o rdzewienie ukłądu wydechowego ... ogolnie bardzo łątwo udownodnić ,że to nie jest wina produktu. To samo dotyczy zatkanego DPF. Nie bronie tutaj producenta , staram się tylko przedstawić jak to wyglądać może w chwili podjęcia sprawy przez sąd. ( pomijając fakt ,że rozprawa może odbyć się nawet za rok i więcej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.