Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony wielosezonowe


Glorusek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 2 opon wielosezonowe mysle dokupic 2 bo letnie juz lyse, co mysliscie mozna na takich jezdzic x-trailem? Jezdze okolo 6tys km rocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie fabrycznie były zamontowane opony Dunlop ST-20 Grandtrek. Spisywały się w moim przypadku dobrze, dlatego pozostałem przy oponach całorocznych i obecnie mam Pirelli SCORPION STR. Jeżdżę cały rok z włączonym trybem napędu Auto. W wielu przypadkach X wyjeżdżał z miejsc gdzie samochody FWD z oponami zimowymi sobie nie radziły. Gdy jestem u rodziców, to stosunkowo stromy, zaśnieżony wyjazd z garażu pokonuję bez problemów. Reasumując. W moim przypadku tego typu opony są wystarczające. Choć zdaje sobie sprawę, że lepsze jest rozwiązanie dwóch kompletów opon - letnich i zimowych. Właściwie zawsze tak robiłem i zmieniałem opony sezonowo, nawet gdy był to samochód 4x4. W Nissanie (z racji fabrycznych opon całorocznych) pierwszy raz miałem okazję sprawdzić, jak spisują się tego typu opony w rzeczywistości. Wypadły nieźle, dlatego przy nich pozostałem. Przemieszczam się niewiele, głównie w obrębie dużego miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie mam dunlop grantrek st20, mam 2 szt po 7mm wlasnie chce dokoic druga pare nie wyrabie w drzewo albo cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Odgarnę nieco temat. Obecnie skład na seryjnych Dunlopach z 2004 R. sa piekielnie stare i muszę je czym prędzej wymienic. Po głowie mi chodzi temat kolejnych opon wieloseznowych. obecne pomimo wieku nie powiem ze sa głośne i słabo sie zachowują przy dzisiejszych warunkach. nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ich zima. Jak wasze pirelli zachowują sie zima? Jeżdzę glownie w mieście ale tez poza gdzie jest dość głęboki śnieg jak napada ( osobówka spokojnie dawałem radę na dobrych oponach zimowych). Rachunek jest prosty na korzyść wieloseznowych w zamian za komplet na lato i zimę. Mozna kupic dobrej klasy wieloseznowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgarnę nieco temat. Obecnie skład na seryjnych Dunlopach z 2004 R. sa piekielnie stare i muszę je czym prędzej wymienic. Po głowie mi chodzi temat kolejnych opon wieloseznowych. obecne pomimo wieku nie powiem ze sa głośne i słabo sie zachowują przy dzisiejszych warunkach. nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ich zima. Jak wasze pirelli zachowują sie zima? Jeżdzę glownie w mieście ale tez poza gdzie jest dość głęboki śnieg jak napada ( osobówka spokojnie dawałem radę na dobrych oponach zimowych). Rachunek jest prosty na korzyść wieloseznowych w zamian za komplet na lato i zimę. Mozna kupic dobrej klasy wieloseznowe.

Michoos. Czytając twojego posta mam wrażenie jakby mnie ktoś walnął "bejsbolem" w główę. I teraz nie rozumiem co do mnie mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki zestaw:

lato - Dunlop Grandtrek ST20 All Season (wielosezonowe)

zima - BRIDGESTONE DMZ3 (klasyczne zimówki)

 

I powiem tak, że tych opon w żaden sposób nie da się porównań.

 

Opony Dunlop'a nadają się tylko na lato i praktycznie tylko na asfalt. Miałem kiedyś problem z wyjechaniem pod górkę (4 osoby + box) po zielonej mokrej trawie. Wszystkie koła się kręcą, a X nie jedzie. Dopiero jak wysiadły osoby to podjechałem. Na tych oponach to nawet nie próbuję zjechać z utwardzonych dróg.

 

BRIDGESTONE DMZ3 - nigdy mnie nie zawiodły w ciężkich warunkach (zima, błoto). Prawdę powiedziawszy jak przychodzi okres jesienno-zimowy i zakładam te zimówki to dopiero wtedy ruszam X-em poza utwardzone drogi (oczywiście w ramach możliwości X'a).

 

Może zimą w warunkach miejskich przy braku śniegu tego nie będzie widać, ale w warunkach krytycznych to pomiędzy tymi oponami jest ogromna przepaść. Mieszkam pod Warszawą i mam prosty dojazd do domu to jednak nigdy nie zdecyduje się tylko na opony wielosezonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy kto ,gdzie i jak jeździ.

U mnie snieg w roku jest średnio może tydzien,dwa maksymalnie.

X-trail to nie terenowka i nie wjeżdżąm nim tam gdzie nie trzeba wiec wielosezonowe mi w pelni sprawdzaja się.

Jest to trzeci juz X-trail z kolei jakiego posiadam a czwarte w ogóle auto ,ktore ma napęd 4x4.

Przy drugim juz X-trailu przestałem bawic sie w dwa komplety opon -zima ,lato.

Całoroczne w zupelności mi wystarczają (obecnie GoodYear-y) na warunki jakie w/w.

A tak na marginesie to tylko w Europie -a dokladnie tylko w Unii Europejskiej sa prawne uwarunkowania oraz praktykowanie zmiany opon na dedykowane na okreslona pore roku.

Tak samo jak pseudo -ekologiczne wymogi ze spalinami i przez wymuszanie w autach z silnikiem diesla stosowanie filtra czastek stalych dpf/fap.

Nigdzie indziej na świecie tego nie ma..

No ale armia nierobów w instytucjach unijnych musi sie w jakis sposob wykazac ,ze za cos biore ogromne pieniadze.

Wiec narzucaja rozne durne pomysły ,ze slimak to ryba,a to odpowiedni kształt ogórka a w motoryzacji stosowanie dpf ,i innych bzdurnych przepisów ,ktore jak na logike weźmie sie i przeanalizuje to wiecej szkody jest z tego niz pożytku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie na świecie promuje się zachowania proekologiczne, w tym w USA. Do 2025 mają tam auta spalać średnio ok. 5 litrów paliwa a jak nie będą to koncerny zapłacą zdrowe kary. Teraz też muszą palić nie więcej jak średnio 8 litrów. Jedne koncerny idą w filtry a inne w ogniwa paliwowe. Co komu łatwiej. Był w Wyborczej artykuł o tym. Więcej na stronce EPA. Nawet kosiarki tam regulują.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieloseznowe beda miały tyle samo zwolenników co zimowe/letnie. Osobiście przekonałes mnie podobnie jak kolega gkowal do zakupu opon letnich a na zimę zimowych. Nie tylko u was czytam o słabych właściwościach opon wieloseznowych zima. Pirelli ma podobne opinie użytkowników na serwisach oponiasrskich. O ile w pierwszym sezonie jeszcze sobie radzą przy 2 zimie jest już nieciekawie. pewnie z uwagi na zużycie bierznika. Oczywiście te opinie rowniez sa subiektywne i moze nie pochodzą od specjalistów leć coś w tym musi być.

Na lato planuje kupic

Uniroyal RALLYE 4x4 STREET 215/65R16 98 H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycze St20 robią złe wrażenie i przez to złą opinie o oponach całorocznych wśród właścicieli xtrail. Ale wystarczy założyć coś znacznie lepszego - choćby Goodyear Vector 4Seasons i od razu wszystko sie zmienia. Opony te wg. wielu testów spisują się na śniegu lepiej niż nie jedna zimówka, na mokrym też bardzo dobrze. Opinie w internecie to potwierdzają. U mnie opony całoroczne to też zabezpieczenie na wypadek zimy w kwietniu czy maju - tydzień temu na bawarii odśnieżałem 20 min samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nieraz pisałem o tym... 

Zimą nie używałem nigdy nic lepszego niż:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-grandtrek-sj-6-225-70-r16-102-q#54616438

na tych oponach po śniegu można wyrywać drzewa z korzeniami, trakcja, manewrowalność i hamowanie nie da się porównać do niczego innego w warunkach zimowych. Jedynym moim zastrzeżeniem jest zachowanie na mokrym asfalcie - mogło by być ciut lepiej jeśli chodzi o zakręty (ale to może być wina samej wysokości i ciężaru Xa). Niektórym może przeszkadzać indeks prędkości... mnie do 160 na zimówkach wystarcza. W lekkim terenie (czyli luźne podłoże na miarę suva) także bym dał im najwyższą ocenę. 

 

Co do letnich choruję na:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-70-r16-102-h#57738194

Z opinii wynika, że są całkiem niezłe... a i pierwszy śnieżek także powinny przetrzymać.

Opcjonalnie i w przyzwoitej jeszcze cenie są:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/federal-couragia-a-t-225-70-r16-101-s#51709829

http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-grandtrek-at3-225-70-r16-103-t#51671245

 

Co do rozmiaru - polecam do T30 zwiększenie do 225/70/16  - pomijając wygląd, który jest zdecydowanie lepszy, poprawiamy prześwit o 2cm, prędkościomierz zaczyna pokazywać rzeczywistą prędkość a spalanie pozostaje ~ niezmienione...

ps

nic nie obciera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak widzę ze większość skłania się ku oponom typowo zimowym i letnim. Zaintrygował mnie rozmiar 225/70. Prędkościomierz na pewno nie przekłamuje i spalanie takie samo?

Decyduję się na Uniroyal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekłamuje... zamiast 100 na liczniku jedzie 97-98 na gps 

wcześniej było to około 90.

większego rozmiaru żałować nie będziesz...

 

spalanie... spójrz na historię mojej strony motostat... ona Ci prawdę powie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t30 wychodziło też na 17'' + opona (nie pamiętam rozmiaru) to daje obwód zbliżony do tego 225/70.

 

Róbta co chceta - to była tylko moja sugestia poparta moim doświadczeniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tydzień temu do T31 zaryzykowałem Vredestein Quatrac 3 215/60/17. Wybierałem między Goodyear Vector 4seasons i Hankook Optimo 4s. Wyniki testów podobne, zdecydowała cena i wygląd bieżnika.

O oponie mogę na razie powiedzieć tylko tyle że ładnie wygląda i wydaje się bardziej miękka niż pękające ze starości Dunlop ST20 z minimalnym bieżnikiem :) Pewnie lepiej byłoby kupić opony na zimę, ale na poprzednich ST20 bałem się jeździć w deszczu, bo wody nie odprowadzały wcale.

Edytowane przez kredens
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do letnich choruję na:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-70-r16-102-h#57738194

Z opinii wynika, że są całkiem niezłe... a i pierwszy śnieżek także powinny przetrzymać.

Z pierwszym śnieżkiem sobie poradzi i nie tylko bo to tak naprawdę opona całoroczna.

http://www.yokohamatire.com/tires/detail/geolandar_a_t_s

Ja miałem dylemat czy Toyo Open Country A/T czy Yokohama GEOLANDAR A/T-S obie są super i bardzo porównywalne ale z opinii na forum właścicieli jeep jednak górę wzięła Toyo bo podobno znacznie lepiej sobie radzi w śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(ciach)

Decyduję się na Uniroyal.

Kupiłem te opony w zeszłym roku. Są OK. Z racji dużych odstępów między klockami nie zapychają się w błocie i są bardziej odporne na aquaplaning.

 

(a na zimę zakładam kapcie Pirelli Scorpiony ice and snow - warte każdej złotówki)

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie gniewaj się, ale polecasz bezsensowne opony. Jaki ma sens ładowanie do X-trail'a opon typu A/T? Przecież 95% tych samochodów nigdy nie zjeżdża z asfaltu - przerost formy nad treścią. Podaj mi jeden sensowny powód dla którego przeciętny użytkownik X-trail'a powinien skorzystać z Twoich rad i zmienić rozmiar na nieodpowiedni i do tego do miasta, czy w trasę założyć opony All-Terrain? Większe opory toczenia, głośność, ścieralność, gorsze właściwości na asfalcie, niższe indeksy prędkości i po co to? Żeby dwa razy do roku przejechać się drogą szutrową? Taki teren to X-trail by i na slickach przejechał. Jak dla mnie jedyną rzeczą jaka przemawia za tymi oponami jest wygląd. X-trail jest bardzo fajnym lekko podniesionym samochodem z napędem 4x4, ale nie jest terenówką i nie nadaje się w teren.

 

Ja nie neguję tego, że być może takie rozwiązania są dobre dla Ciebie ze względu na jakieś specyficzne warunki - trudna nieutwardzona droga prowadząca do domu, którą pokonujesz dwa razy dziennie - możliwe, że tak jest, ale takich użytkowników o tak szczególnych wymaganiach względem X-trail'a jest może 1% i dla całej reszty zwiększanie profilu i zakładanie opon typu A/T nie ma żadnego sensu, a wręcz jest szkodliwe.

 

Żeby nie było, że jestem takim paskudą to oponę zimową polecasz bardzo dobrą - jeździłem i potwierdzam, że jest to jedna z lepszych na jakich jeździłem.

Moim zdaniem opony A/T idealnie pasują do X-Traila - nie mówię o wyglądzie. To, że ktoś kupuje tego typu auto by jeździć tylko po mieście to już jego problem. Ja kupiłem X-Trail bo często mam potrzebę pokonać drogę nieasfaltową na której zwykłe opony po roku były do wyrzucenia. Dodam, że Opony Yoko i Toyo A/T są cichsze niż szum jaki robi samo nadwozie X-Traila przy większych prędkościach- więc ich po prostu nie słychać. Opory toczenia? - spalanie mam takie same jak na fabrycznych Dunlopach.

Każdego wybór ale tak jak mówiłem, każdy kupuje opony zgodnie z przeznaczeniem ale ja uważam, żę opony A/T są bardzo uniwersalne i podobnie jak nasz X-Trail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że nie jestem typowym posiadaczem Xa... :) Nie obrażam się za krytykę - każdy może mieć swoje zdanie. 

 

... Podaj mi jeden sensowny powód dla którego przeciętny użytkownik X-trail'a powinien skorzystać z Twoich rad i zmienić rozmiar na nieodpowiedni i do tego do miasta, ...

krawężniki? , tory tramwajowe?, dziury w jezdni?

Na standardzie też przejedzie ale na większych będzie lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 215/60/R17 i nie lubię ich, bo nadają się tylko na autostradę. :) Kiedy obecne opony zetrą się, będę chciał założyć 225/70/R16. Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania takiego rozmiaru? Jakie felgi polecilibyście, żeby były solidne i łatwe w czyszczeniu - 5-cio czy 6-cio ramienne? Szprychy szerokie czy wąskie (które mają lepszą wytrzymałość)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całą pewnością rozsądniej jest kupić X-trail'a do miasta niż stricte w teren, a poza tym nie mówiłem o użytkowaniu samochodu tylko w mieście, a w mieście i trasie czyli takim użytkowaniu rekreacyjnym do jakiego ten samochód jest przystosowany.

 

Nie wiem co masz na myśli pisząc o drodze nieasfaltowej, ale nie opowiadaj mi, że od zwykłej polnej drogi miałeś opony do wyrzucenia. Piszesz, że A/T są bardziej uniwersalne - oczywiście, że tak, ale to co jest do wszystkiego z reguły jest do niczego i dlatego opona A/T na asfalcie i wodzie będzie znacząco gorsza od opony szosowej natomiast na oponie szosowej bez żadnego problemu pokonasz każdą przeszkodę gdzie ma sens pakować się X-trail'em.

Każdy dobiera opony jak chce. Przekreślanie opon AT ze względu, że lepiej poradzą sobie w terenie niż sam xtrail nie ma sensu. Z mojego punktu widzenia at - na autostradziefajnie jadą, po mieście też a np w błotku przejadą - zwykłe już niekoniecznie. Pare dni temu wyrzucilem dunlopy z garażu bieżnik jeszcze był ale guma ewidentnie bardziej podatna na uszkodzenia.

Dodam, że opony AT to nie MT i w prawdziwym terenie sobie nie poradzą ale na bezdrożach są wystarczające - tak jak xtrail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film pokazuje jak dobry jest zawias w jeepie... ja zauważyłeś volvo i vw takich problemów nie miało. Nie wiem jaki zawias jest w Xie ale raczej na slalomy się nie nadaje. Jak ktoś chce poszaleć w zakrętach to polecam auto typu roadster. Swoją drogą w mojej mazdzie zdjąłem kiedyś w zakręcie 205/55/15...

 

Strider - te 27KM więcej niż seria też masz homologowane?   ;)

 

Nie miałem nigdy takich przygód z ubezpieczycielami i lepiej aby tak pozostało:) Zostawmy wybór rozmiaru zainteresowanym ;)

 

Jakie felgi polecilibyście, żeby były solidne i łatwe w czyszczeniu - 5-cio czy 6-cio ramienne? Szprychy szerokie czy wąskie (które mają lepszą wytrzymałość)?

magnezowe, kute też są wytrzymałe, lepiej zainwestować w markowe (np OZ, ronal...) - wygląd to kwestia gustu i dopasowania do samochodu. Z dobrych (ale nie wiem jak do Xa będą się komponować) mogę polecić advan 

144f74140d1d6f98med.jpg

26ccf70e0717bb42med.jpg

 

używam tego wzoru (na mxie) - kawał dobrej felgi

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...