Glorusek Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Mam 2 opon wielosezonowe mysle dokupic 2 bo letnie juz lyse, co mysliscie mozna na takich jezdzic x-trailem? Jezdze okolo 6tys km rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebaw Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 U mnie fabrycznie były zamontowane opony Dunlop ST-20 Grandtrek. Spisywały się w moim przypadku dobrze, dlatego pozostałem przy oponach całorocznych i obecnie mam Pirelli SCORPION STR. Jeżdżę cały rok z włączonym trybem napędu Auto. W wielu przypadkach X wyjeżdżał z miejsc gdzie samochody FWD z oponami zimowymi sobie nie radziły. Gdy jestem u rodziców, to stosunkowo stromy, zaśnieżony wyjazd z garażu pokonuję bez problemów. Reasumując. W moim przypadku tego typu opony są wystarczające. Choć zdaje sobie sprawę, że lepsze jest rozwiązanie dwóch kompletów opon - letnich i zimowych. Właściwie zawsze tak robiłem i zmieniałem opony sezonowo, nawet gdy był to samochód 4x4. W Nissanie (z racji fabrycznych opon całorocznych) pierwszy raz miałem okazję sprawdzić, jak spisują się tego typu opony w rzeczywistości. Wypadły nieźle, dlatego przy nich pozostałem. Przemieszczam się niewiele, głównie w obrębie dużego miasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Też pomykam na Scorpion STR zima/lato i sprawują się świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 o to może takie zakupie sobie, jakieś dobry sklap z niskim cenacie znacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 No wlasnie mam dunlop grantrek st20, mam 2 szt po 7mm wlasnie chce dokoic druga pare nie wyrabie w drzewo albo cos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 też mam scorpiony i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Witam. Odgarnę nieco temat. Obecnie skład na seryjnych Dunlopach z 2004 R. sa piekielnie stare i muszę je czym prędzej wymienic. Po głowie mi chodzi temat kolejnych opon wieloseznowych. obecne pomimo wieku nie powiem ze sa głośne i słabo sie zachowują przy dzisiejszych warunkach. nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ich zima. Jak wasze pirelli zachowują sie zima? Jeżdzę glownie w mieście ale tez poza gdzie jest dość głęboki śnieg jak napada ( osobówka spokojnie dawałem radę na dobrych oponach zimowych). Rachunek jest prosty na korzyść wieloseznowych w zamian za komplet na lato i zimę. Mozna kupic dobrej klasy wieloseznowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MALPA Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Witam. Odgarnę nieco temat. Obecnie skład na seryjnych Dunlopach z 2004 R. sa piekielnie stare i muszę je czym prędzej wymienic. Po głowie mi chodzi temat kolejnych opon wieloseznowych. obecne pomimo wieku nie powiem ze sa głośne i słabo sie zachowują przy dzisiejszych warunkach. nie miałem jeszcze okazji sprawdzić ich zima. Jak wasze pirelli zachowują sie zima? Jeżdzę glownie w mieście ale tez poza gdzie jest dość głęboki śnieg jak napada ( osobówka spokojnie dawałem radę na dobrych oponach zimowych). Rachunek jest prosty na korzyść wieloseznowych w zamian za komplet na lato i zimę. Mozna kupic dobrej klasy wieloseznowe. Michoos. Czytając twojego posta mam wrażenie jakby mnie ktoś walnął "bejsbolem" w główę. I teraz nie rozumiem co do mnie mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Ja mam taki zestaw: lato - Dunlop Grandtrek ST20 All Season (wielosezonowe) zima - BRIDGESTONE DMZ3 (klasyczne zimówki) I powiem tak, że tych opon w żaden sposób nie da się porównań. Opony Dunlop'a nadają się tylko na lato i praktycznie tylko na asfalt. Miałem kiedyś problem z wyjechaniem pod górkę (4 osoby + box) po zielonej mokrej trawie. Wszystkie koła się kręcą, a X nie jedzie. Dopiero jak wysiadły osoby to podjechałem. Na tych oponach to nawet nie próbuję zjechać z utwardzonych dróg. BRIDGESTONE DMZ3 - nigdy mnie nie zawiodły w ciężkich warunkach (zima, błoto). Prawdę powiedziawszy jak przychodzi okres jesienno-zimowy i zakładam te zimówki to dopiero wtedy ruszam X-em poza utwardzone drogi (oczywiście w ramach możliwości X'a). Może zimą w warunkach miejskich przy braku śniegu tego nie będzie widać, ale w warunkach krytycznych to pomiędzy tymi oponami jest ogromna przepaść. Mieszkam pod Warszawą i mam prosty dojazd do domu to jednak nigdy nie zdecyduje się tylko na opony wielosezonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Wszystko zależy kto ,gdzie i jak jeździ. U mnie snieg w roku jest średnio może tydzien,dwa maksymalnie. X-trail to nie terenowka i nie wjeżdżąm nim tam gdzie nie trzeba wiec wielosezonowe mi w pelni sprawdzaja się. Jest to trzeci juz X-trail z kolei jakiego posiadam a czwarte w ogóle auto ,ktore ma napęd 4x4. Przy drugim juz X-trailu przestałem bawic sie w dwa komplety opon -zima ,lato. Całoroczne w zupelności mi wystarczają (obecnie GoodYear-y) na warunki jakie w/w. A tak na marginesie to tylko w Europie -a dokladnie tylko w Unii Europejskiej sa prawne uwarunkowania oraz praktykowanie zmiany opon na dedykowane na okreslona pore roku. Tak samo jak pseudo -ekologiczne wymogi ze spalinami i przez wymuszanie w autach z silnikiem diesla stosowanie filtra czastek stalych dpf/fap. Nigdzie indziej na świecie tego nie ma.. No ale armia nierobów w instytucjach unijnych musi sie w jakis sposob wykazac ,ze za cos biore ogromne pieniadze. Wiec narzucaja rozne durne pomysły ,ze slimak to ryba,a to odpowiedni kształt ogórka a w motoryzacji stosowanie dpf ,i innych bzdurnych przepisów ,ktore jak na logike weźmie sie i przeanalizuje to wiecej szkody jest z tego niz pożytku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Wszędzie na świecie promuje się zachowania proekologiczne, w tym w USA. Do 2025 mają tam auta spalać średnio ok. 5 litrów paliwa a jak nie będą to koncerny zapłacą zdrowe kary. Teraz też muszą palić nie więcej jak średnio 8 litrów. Jedne koncerny idą w filtry a inne w ogniwa paliwowe. Co komu łatwiej. Był w Wyborczej artykuł o tym. Więcej na stronce EPA. Nawet kosiarki tam regulują. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Wieloseznowe beda miały tyle samo zwolenników co zimowe/letnie. Osobiście przekonałes mnie podobnie jak kolega gkowal do zakupu opon letnich a na zimę zimowych. Nie tylko u was czytam o słabych właściwościach opon wieloseznowych zima. Pirelli ma podobne opinie użytkowników na serwisach oponiasrskich. O ile w pierwszym sezonie jeszcze sobie radzą przy 2 zimie jest już nieciekawie. pewnie z uwagi na zużycie bierznika. Oczywiście te opinie rowniez sa subiektywne i moze nie pochodzą od specjalistów leć coś w tym musi być. Na lato planuje kupic Uniroyal RALLYE 4x4 STREET 215/65R16 98 H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Fabrycze St20 robią złe wrażenie i przez to złą opinie o oponach całorocznych wśród właścicieli xtrail. Ale wystarczy założyć coś znacznie lepszego - choćby Goodyear Vector 4Seasons i od razu wszystko sie zmienia. Opony te wg. wielu testów spisują się na śniegu lepiej niż nie jedna zimówka, na mokrym też bardzo dobrze. Opinie w internecie to potwierdzają. U mnie opony całoroczne to też zabezpieczenie na wypadek zimy w kwietniu czy maju - tydzień temu na bawarii odśnieżałem 20 min samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Już nieraz pisałem o tym... Zimą nie używałem nigdy nic lepszego niż: http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-grandtrek-sj-6-225-70-r16-102-q#54616438 na tych oponach po śniegu można wyrywać drzewa z korzeniami, trakcja, manewrowalność i hamowanie nie da się porównać do niczego innego w warunkach zimowych. Jedynym moim zastrzeżeniem jest zachowanie na mokrym asfalcie - mogło by być ciut lepiej jeśli chodzi o zakręty (ale to może być wina samej wysokości i ciężaru Xa). Niektórym może przeszkadzać indeks prędkości... mnie do 160 na zimówkach wystarcza. W lekkim terenie (czyli luźne podłoże na miarę suva) także bym dał im najwyższą ocenę. Co do letnich choruję na: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-70-r16-102-h#57738194 Z opinii wynika, że są całkiem niezłe... a i pierwszy śnieżek także powinny przetrzymać. Opcjonalnie i w przyzwoitej jeszcze cenie są: http://www.oponeo.pl/dane-opony/federal-couragia-a-t-225-70-r16-101-s#51709829 http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-grandtrek-at3-225-70-r16-103-t#51671245 Co do rozmiaru - polecam do T30 zwiększenie do 225/70/16 - pomijając wygląd, który jest zdecydowanie lepszy, poprawiamy prześwit o 2cm, prędkościomierz zaczyna pokazywać rzeczywistą prędkość a spalanie pozostaje ~ niezmienione... ps nic nie obciera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Jednak widzę ze większość skłania się ku oponom typowo zimowym i letnim. Zaintrygował mnie rozmiar 225/70. Prędkościomierz na pewno nie przekłamuje i spalanie takie samo? Decyduję się na Uniroyal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 przekłamuje... zamiast 100 na liczniku jedzie 97-98 na gps wcześniej było to około 90. większego rozmiaru żałować nie będziesz... spalanie... spójrz na historię mojej strony motostat... ona Ci prawdę powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 t30 wychodziło też na 17'' + opona (nie pamiętam rozmiaru) to daje obwód zbliżony do tego 225/70. Róbta co chceta - to była tylko moja sugestia poparta moim doświadczeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredens Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Ja tydzień temu do T31 zaryzykowałem Vredestein Quatrac 3 215/60/17. Wybierałem między Goodyear Vector 4seasons i Hankook Optimo 4s. Wyniki testów podobne, zdecydowała cena i wygląd bieżnika. O oponie mogę na razie powiedzieć tylko tyle że ładnie wygląda i wydaje się bardziej miękka niż pękające ze starości Dunlop ST20 z minimalnym bieżnikiem Pewnie lepiej byłoby kupić opony na zimę, ale na poprzednich ST20 bałem się jeździć w deszczu, bo wody nie odprowadzały wcale. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez kredens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Co do letnich choruję na: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-70-r16-102-h#57738194 Z opinii wynika, że są całkiem niezłe... a i pierwszy śnieżek także powinny przetrzymać. Z pierwszym śnieżkiem sobie poradzi i nie tylko bo to tak naprawdę opona całoroczna. http://www.yokohamatire.com/tires/detail/geolandar_a_t_s Ja miałem dylemat czy Toyo Open Country A/T czy Yokohama GEOLANDAR A/T-S obie są super i bardzo porównywalne ale z opinii na forum właścicieli jeep jednak górę wzięła Toyo bo podobno znacznie lepiej sobie radzi w śniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalleanka Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) (ciach) Decyduję się na Uniroyal. Kupiłem te opony w zeszłym roku. Są OK. Z racji dużych odstępów między klockami nie zapychają się w błocie i są bardziej odporne na aquaplaning. (a na zimę zakładam kapcie Pirelli Scorpiony ice and snow - warte każdej złotówki) Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez kalleanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Poza tym nie gniewaj się, ale polecasz bezsensowne opony. Jaki ma sens ładowanie do X-trail'a opon typu A/T? Przecież 95% tych samochodów nigdy nie zjeżdża z asfaltu - przerost formy nad treścią. Podaj mi jeden sensowny powód dla którego przeciętny użytkownik X-trail'a powinien skorzystać z Twoich rad i zmienić rozmiar na nieodpowiedni i do tego do miasta, czy w trasę założyć opony All-Terrain? Większe opory toczenia, głośność, ścieralność, gorsze właściwości na asfalcie, niższe indeksy prędkości i po co to? Żeby dwa razy do roku przejechać się drogą szutrową? Taki teren to X-trail by i na slickach przejechał. Jak dla mnie jedyną rzeczą jaka przemawia za tymi oponami jest wygląd. X-trail jest bardzo fajnym lekko podniesionym samochodem z napędem 4x4, ale nie jest terenówką i nie nadaje się w teren. Ja nie neguję tego, że być może takie rozwiązania są dobre dla Ciebie ze względu na jakieś specyficzne warunki - trudna nieutwardzona droga prowadząca do domu, którą pokonujesz dwa razy dziennie - możliwe, że tak jest, ale takich użytkowników o tak szczególnych wymaganiach względem X-trail'a jest może 1% i dla całej reszty zwiększanie profilu i zakładanie opon typu A/T nie ma żadnego sensu, a wręcz jest szkodliwe. Żeby nie było, że jestem takim paskudą to oponę zimową polecasz bardzo dobrą - jeździłem i potwierdzam, że jest to jedna z lepszych na jakich jeździłem. Moim zdaniem opony A/T idealnie pasują do X-Traila - nie mówię o wyglądzie. To, że ktoś kupuje tego typu auto by jeździć tylko po mieście to już jego problem. Ja kupiłem X-Trail bo często mam potrzebę pokonać drogę nieasfaltową na której zwykłe opony po roku były do wyrzucenia. Dodam, że Opony Yoko i Toyo A/T są cichsze niż szum jaki robi samo nadwozie X-Traila przy większych prędkościach- więc ich po prostu nie słychać. Opory toczenia? - spalanie mam takie same jak na fabrycznych Dunlopach. Każdego wybór ale tak jak mówiłem, każdy kupuje opony zgodnie z przeznaczeniem ale ja uważam, żę opony A/T są bardzo uniwersalne i podobnie jak nasz X-Trail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Możliwe, że nie jestem typowym posiadaczem Xa... Nie obrażam się za krytykę - każdy może mieć swoje zdanie. ... Podaj mi jeden sensowny powód dla którego przeciętny użytkownik X-trail'a powinien skorzystać z Twoich rad i zmienić rozmiar na nieodpowiedni i do tego do miasta, ... krawężniki? , tory tramwajowe?, dziury w jezdni? Na standardzie też przejedzie ale na większych będzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Mam 215/60/R17 i nie lubię ich, bo nadają się tylko na autostradę. Kiedy obecne opony zetrą się, będę chciał założyć 225/70/R16. Czy ktoś ma doświadczenia z użytkowania takiego rozmiaru? Jakie felgi polecilibyście, żeby były solidne i łatwe w czyszczeniu - 5-cio czy 6-cio ramienne? Szprychy szerokie czy wąskie (które mają lepszą wytrzymałość)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Z całą pewnością rozsądniej jest kupić X-trail'a do miasta niż stricte w teren, a poza tym nie mówiłem o użytkowaniu samochodu tylko w mieście, a w mieście i trasie czyli takim użytkowaniu rekreacyjnym do jakiego ten samochód jest przystosowany. Nie wiem co masz na myśli pisząc o drodze nieasfaltowej, ale nie opowiadaj mi, że od zwykłej polnej drogi miałeś opony do wyrzucenia. Piszesz, że A/T są bardziej uniwersalne - oczywiście, że tak, ale to co jest do wszystkiego z reguły jest do niczego i dlatego opona A/T na asfalcie i wodzie będzie znacząco gorsza od opony szosowej natomiast na oponie szosowej bez żadnego problemu pokonasz każdą przeszkodę gdzie ma sens pakować się X-trail'em. Każdy dobiera opony jak chce. Przekreślanie opon AT ze względu, że lepiej poradzą sobie w terenie niż sam xtrail nie ma sensu. Z mojego punktu widzenia at - na autostradziefajnie jadą, po mieście też a np w błotku przejadą - zwykłe już niekoniecznie. Pare dni temu wyrzucilem dunlopy z garażu bieżnik jeszcze był ale guma ewidentnie bardziej podatna na uszkodzenia. Dodam, że opony AT to nie MT i w prawdziwym terenie sobie nie poradzą ale na bezdrożach są wystarczające - tak jak xtrail. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Film pokazuje jak dobry jest zawias w jeepie... ja zauważyłeś volvo i vw takich problemów nie miało. Nie wiem jaki zawias jest w Xie ale raczej na slalomy się nie nadaje. Jak ktoś chce poszaleć w zakrętach to polecam auto typu roadster. Swoją drogą w mojej mazdzie zdjąłem kiedyś w zakręcie 205/55/15... Strider - te 27KM więcej niż seria też masz homologowane? Nie miałem nigdy takich przygód z ubezpieczycielami i lepiej aby tak pozostało:) Zostawmy wybór rozmiaru zainteresowanym Jakie felgi polecilibyście, żeby były solidne i łatwe w czyszczeniu - 5-cio czy 6-cio ramienne? Szprychy szerokie czy wąskie (które mają lepszą wytrzymałość)? magnezowe, kute też są wytrzymałe, lepiej zainwestować w markowe (np OZ, ronal...) - wygląd to kwestia gustu i dopasowania do samochodu. Z dobrych (ale nie wiem jak do Xa będą się komponować) mogę polecić advan używam tego wzoru (na mxie) - kawał dobrej felgi Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.