Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Duże spalanie oleju - jak przyczyna?


cypis84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam ostatnio problem ze zbyt dużym spalaniem oleju w p12 2.0 + lpg. Mam auto od pól roku spalał olej od początku jednak teraz pali więcej około 0.7l na 1tyś.km. Auto chodzi dobrze, nie traci mocy, nie dymi, świece mają kolor kawy z mlekiem, chciałem przeprowadzić próbę olejową ale mechanik od gazu powiedział, że nie ma potrzeby bo jest prawidłowa kompresja na cylindrach. Moje pytanie jest takie czy te czynniki mają wpływ na spalanie oleju? 1. wstawienie instalacji lpg 2.usunięcie katalizatora 3. zmiana oleju tj.na dolewką kopiłem gorszy olej-GM, wlany przy zmianie był Motul oba 10w40. Odkąd dolewam tego GM spalanie wzrosło i zastanawiam się czy to przyczyna tego oleju czy może coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ostatnio problem ze zbyt dużym spalaniem oleju w p12 2.0 + lpg. Mam auto od pól roku spalał olej od początku jednak teraz pali więcej około 0.7l na 1tyś.km. Auto chodzi dobrze, nie traci mocy, nie dymi, świece mają kolor kawy z mlekiem, chciałem przeprowadzić próbę olejową ale mechanik od gazu powiedział, że nie ma potrzeby bo jest prawidłowa kompresja na cylindrach. Moje pytanie jest takie czy te czynniki mają wpływ na spalanie oleju? 1. wstawienie instalacji lpg 2.usunięcie katalizatora 3. zmiana oleju tj.na dolewką kopiłem gorszy olej-GM, wlany przy zmianie był Motul oba 10w40. Odkąd dolewam tego GM spalanie wzrosło i zastanawiam się czy to przyczyna tego oleju czy może coś innego...

 

samo założenie lpg nie powinno podnosić zużycia oleju, zmiana oleju z lepszego na gorszy już tak

czy spaliny mają kolor niebieski? i kiedy był usuwany katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spaliny nie mają koloru niebieskiego. Katalizator był usunięty parę miesięcy temu gdzieś w lutym,wpierw wstawiłem LPG na początku roku. Wpierw spalił gdzieś 0,3-4l od kupna w grudniu, teraz około 0,7l na tys. Martwi mnie,że teraz od około miesiąca bierze więcej niż wcześniej no i tylko ten olej na dołewke zmieniłem. Czy to prawda że olej który dołewam jest spalany w pierwszej kolejności?

janusz12 - sorry ale nie znam się zbytnio na autach nie wiem nic o intercooler ani turbo - chodzi tobie o turbosprężarke? Nie wiem czy w ogole mam to w aucie...nikt mi wcześniej z mechaników nic na ten temat nie wspominał..

Edytowane przez cypis84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spaliny nie mają koloru niebieskiego. Katalizator był usunięty parę miesięcy temu gdzieś w lutym,wpierw wstawiłem LPG na początku roku. Wpierw spalił gdzieś 0,3-4l od kupna w grudniu, teraz około 0,7l na tys. Martwi mnie,że teraz od około miesiąca bierze więcej niż wcześniej no i tylko ten olej na dołewke zmieniłem. Czy to prawda że olej który dołewam jest spalany w pierwszej kolejności?

janusz12 - sorry ale nie znam się zbytnio na autach nie wiem nic o intercooler ani turbo - chodzi tobie o turbosprężarke? Nie wiem czy w ogole mam to w aucie...nikt mi wcześniej z mechaników nic na ten temat nie wspominał..

 

dlaczego był usunięty kat? czy palił się check że nie działa ?

a obecnie jest emul czy jest 2 lambda  w "rurce" ?  i nie wyrzuca błędów?

jakie jest teraz spalanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat był usunięty bo wywołał błąd,podobno wkład się po kruszyl. Wiem ze mogło to porysowac gładzie cylindrów,ale różne opinie były cześć ludzi mówiła ze to niemożliwe. Ja ty uważasz? Jest teraz emulator do tego w razie czego błąd kasuje komputer od gazu,do tej pory ani razu błąd nie wyskoczył.

A spalanie trochę spadło paliwo 10l gaz około 12l. Chodzi ci o spalanie paliwa czy oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to nie Copperfield, sam nie znika. Mogą być trzy możliwości, spala się, dostaje się do układu chłodzenia (w co wątpię bo już by ci wybiło ze zbiornika) i ostatnie to wydostaje się na zewnątrz. Więc tak naprawdę zostają dwie rzeczy do sprawdzenia i dopiero jak będzie wiadomo którędy, to będzie można coś wywnioskować dlaczego w ostatnim czasie urosło znikanie tego oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat był usunięty bo wywołał błąd,podobno wkład się po kruszyl. Wiem ze mogło to porysowac gładzie cylindrów,ale różne opinie były cześć ludzi mówiła ze to niemożliwe. Ja ty uważasz? Jest teraz emulator do tego w razie czego błąd kasuje komputer od gazu,do tej pory ani razu błąd nie wyskoczył.

A spalanie trochę spadło paliwo 10l gaz około 12l. Chodzi ci o spalanie paliwa czy oleju?

 

Po pierwsze sprawny silnik 2.0 nie bierze oleju. Po drugie - skoro wkład się pokruszył to wymienia się katalizator a nie go usuwa - chyba po coś został zamontowany w samochodzie. Jeśli pojawia się problem lub usterka to należy ją naprawić a nie usuwać elementy, które je sprawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie wycieka z pod spodu już nie raz miałem go na kanale jest najpewniej spalany tylko jaka jest przyczyna? bo spala go systematycznie coraz więcej i nie wiem czy psuje się coś bardziej w tym aucie, czy np.chodzi o zmianę dolewanego oleju o której pisałem wcześniej?

Edytowane przez cypis84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat był usunięty bo wywołał błąd,podobno wkład się po kruszyl. Wiem ze mogło to porysowac gładzie cylindrów,ale różne opinie były cześć ludzi mówiła ze to niemożliwe. Ja ty uważasz? Jest teraz emulator do tego w razie czego błąd kasuje komputer od gazu,do tej pory ani razu błąd nie wyskoczył.

A spalanie trochę spadło paliwo 10l gaz około 12l. Chodzi ci o spalanie paliwa czy oleju?

 

podane spalanie (rozumiem że wartości średnie) jest w normie

czyli emul w miejsce kata działa poprawnie, co do brania oleju

to też uważam że albo uszczelniacze zaworów albo pierścienie

tylko że koszty wymiany jednych i drugich są diametralnie różne

i od uszczelniaczy należało by zacząć (sprawdzić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości, jaki jest koszt wymiany uszczelniaczy zaworów? z robocizną i częściami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości, jaki jest koszt wymiany uszczelniaczy zaworów? z robocizną i częściami

 

nie robiłem tego u siebie ale słyszałem o cenie ok. 300 zł

z tym że przy takiej wymianie mogą wyjść jeszcze inne rzeczy

konieczne do zrobienia i wtedy cena rośnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...