Gość bartekke Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Jaki akumulator do Micry K12 1,2? W instrukcji obsługi nie ma parametrów akumulatora takich jak pojemność, prąd rozruchu itp. Przy okazji akumulator jakiej firmy polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) Wejdź na stronę któregoś z producentów akumulatorów i tam znajdziesz wyszukiwarkę która dobierze odpowiedni akumulator do Twojego auta. Co do firmy - dywagacje nie mają sensu - każdy chwali to co kupił. Edytowane 19 Czerwca 2016 przez Fazzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 1. Dokładnie jak @Fazzi pisze lub 2. Podjedź do sklepu z akumulatorami i tam bez problemu dobiorą Ci nowy, założą, stary zabiorą i jeszcze będziesz miał darmowy serwis , bo mimo , iż aku są bezobsługowe - warto "zbadać" ładowanie oraz zajrzeć w cele min. raz w roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) warto zajrzeć w cele min. raz w roku. No z tym to może być już problem Edytowane 19 Czerwca 2016 przez Fazzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Dlaczego? Chyba, że mam aku " starego typu" (choć kupiony 2 lata temu)... hmmm Dlatego takie "rzeczy" zostawiam fachowcom.... Dobra, doczytałam sobie już wiem .... http://www.akumulator.pl/ekspert-radzi/czy-w-akumulatorze-bezobslugowym-trzeba-kontrolowac-i-uzupelniac-poziom-elektrolitu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Ponieważ jest gro akumulatorów bezobsługowych w przypadku których nie zajrzysz do celi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Dla pocieszenia w wielu "bezobsługowych" po odklejeniu nalepy są korki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Korki są ale ciężko je otworzyć, a jak otworzysz to się wyrabiają i są nie szczelne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) Dla pocieszenia w wielu "bezobsługowych" po odklejeniu nalepy są korki Akumulatorów bezobsługowych się nie otwiera. Technologia w jakiej zostały wykonane przy prawidłowej ekspoloatacji zapewnia odpowiednią żywotność akumulatora. "W klasycznych akumulatorach elektrolit można uzupełnić. W przypadku akumulatora bezobsługowego nie jest to jednak możliwe (dlatego też na ten typ akumulatorów szczególnie niekorzystanie wpływają niepoprawne warunki eksploatacji). Z tego właśnie powodu producenci stosują wielokrotne zabezpieczania mające zapobiec nadmiernemu ubytkowi elektrolitu. Na przykład w przypadku serii Centra Futura akumulator fabrycznie zalewa się elektrolitem powyżej wymaganego poziomu, a ponadto cały układ zamknięty jest podwójną pokrywą z labiryntowym układem kanałów." Edytowane 19 Czerwca 2016 przez Fazzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Akumulatorów bezobsługowych się nie otwiera. Technologia w jakiej zostały wykonane przy prawidłowej ekspoloatacji zapewnia odpowiednią żywotność akumulatora. Tego nigdy nie zagwarantujesz - regler padnie i masz po akumulatorze, jeśli nie uzupełnisz wodą destylowaną ubytek elektrolitu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Tego nigdy nie zagwarantujesz - regler padnie i masz po akumulatorze, jeśli nie uzupełnisz wodą destylowaną ubytek elektrolitu. Dlatego właśnie tak istotna jest sprawność układu ładowania w przypadku akumulatorów bezobsługowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 I czujnik czujnika czujnikiem pogania (błędne koło się zamyka), a wszystko po to aby producenci mieli zarobek kosztem użytkowników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 I czujnik czujnika czujnikiem pogania (błędne koło się zamyka), a wszystko po to aby producenci mieli zarobek kosztem użytkowników. Nikt Cię nie zmusza korzystał z najnowszych zdobyczy techniki, możesz przecież jeździć starym Fiatem 126P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Ominął mnie ten zaszczyt, chociaż w owym czasie jeździłem innymi samochodami (VAG) i mile je wspominam (nie przesadzaj - P12 nie jest najnowszą zdobyczą techniki ). Rozwiązania w starszych samochodach były bardziej przemyślane (więcej mechaniki a mniej wszechobecnej elektroniki). Wyjeżdżając gdziekolwiek byłem pewny, że dojadę na miejsce bez problemów. Obecnie dla przeciętnego użytkownika, awaria na drodze z reguły kończy się lawetą, bo jakiś czujnik zawiódł. Nawet najnowszy interfejs nie określi jednoznacznie przyczyny awarii - trzeba coraz bardziej być mechatronikiem niż mechanikiem, a i to nie gwarantuje sukcesu. Silniki wysilone downsizingiem (oczywiście obowiązkowo z turbo), nie przejeżdżają 1/4 dawniejszych przebiegów. Samochód z rozrządem na łańcuchu był synonimem trwałości i niezawodności - (apropo łańcucha - wymieniłeś już rozrząd w swoim P12 ? ). Ile zostawiłeś/zostawisz jeszcze pieniędzy w warsztatach . Na tym kończę, bo za bardzo odbiegłem od tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Ominął mnie ten zaszczyt, chociaż w owym czasie jeździłem innymi samochodami (VAG) i mile je wspominam (nie przesadzaj - P12 nie jest najnowszą zdobyczą techniki ). Nie o P12 pisałem lecz o wspomnianych przez Ciebie czujnikach których jeden drugiego pogania. Nie rozumiem jak chciałbyś jeździć samochodem bez ponoszenia kosztów. Samochód to "luksus" który niestety kosztuje i podejście bezkosztowe w tym przypadku nie przejdzie. A skoro chcesz być pewny, że dotrzesz do celu to musisz się przerzucić na mniej zaawansowane technologicznie środki transportu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Niech te koszty mają swoje uzasadnienie. Mój sprzeciw budzi coraz bardziej rozbudowana "elektronizacja" współczesnych samochodów, nie mająca żadnego uzasadnienia pogoń za pseudooszczędnością w zużyciu paliwa, wmawianą ochroną środowiska itp. Dobry silnik to nie ten o pojemności 1,1 litra i mocy 140 PS spalający 4l/100km (zaraz po okresie gwarancji psujący się na potęgę). Zobacz na amerykańskie samochody Jepp, Dodge (podoba mi się Caliber), Chrysler i inne. Tam nie ma przypadkowości, silniki i zawieszenie sprawdzone, elektronika ograniczona do niezbędnego minimum - toporne trochę ale niezawodne. Coraz więcej usterek bierze się ze złego oprogramowania silników (celowe ??). Coraz więcej koncernów samoch. przyznaje się do śrubowania parametrów emisji spalin. Współczesne samochody coraz bardziej przypominają mi pralki (5 lat i na szrot). Nas niestety, jeszcze długo na to nie będzie stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 Panowie - troszkę zboczyliście z tematu... autor tego wątku chyba nie ma już pytań odnośnie akumulatora - więc temat będzie zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi