Greezly Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Witam, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Juka Crossover 1.6, 190KM, 2012 rok. Jako, że jestem laik w dziedzinie motoryzacji, zwracam się o pomoc z pytaniem tutaj do każdego z państwa. Po nabyciu samochodu, dzień później umówiłem się z wulaknizatorem na wymianę opon. Pan wulkanizotor z przykrością stwierdził, że opony które zdejmował są od samochodu osobowego (nie SUVa) i takie nie nadają się do Juka, ponieważ mogą uszkodzić skrzynię biegów. Starych opon kazał nam się pozbyć i nigdy więcej nie zakładać, natomiast opony które założył, mają rozmiar 215, jak to się ma w skali calowej bo nie rozumiem? Mierzyłem miarą średnicę opon, wynosi ona 66-67 centymetrów, co w przedzieleniu przez cale wynosi 26, tzn że opony 215 to opony 26 calowe? Zatem jaki powinien być prawidłowy rozmiar opon do Juka? Samochód nabyłem w salonie Peugeota w Grudziądzu i zaczęły się pojawiać wątpliwości, czy pan dealer oszukał mnie, wiedząc, że są nieprawidłowe opony w samochodzie, czy był większym laikiem ode mnie, nie wiedząc co sprzedaje? Ocenę tej sytuacji pozostawiam państwu.Pozdrawiam serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Raczej 17" 26" to wielkości kół od roweru Edytowane 20 Czerwca 2016 przez camello Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Z całym szacunkiem @Greezly .....ale rozbiłeś bank z tym przeliczeniem cali Drogi posiadaczu Juke'a - w tym linku masz wszystko co trzeba wiedzieć o oponach - rozmiary i wszelakie oznaczenia na nich - są tu pięknie i zrozumiale przedstawione. Nawet podane jest info gdzie należy szukać wklejki z tabeką jakie opony są zalecane do danego modelu. http://www.oponeo.pl/artykul/jak-czytac-oznaczenia-na-oponach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greezly Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Nie pierwszy bank, który rozbiłem, to już się robi zbyt proste Myślałem, że to proste jak matematyka, a tu się okazuje, że wymierzyłem rozmiar opon do roweru w calach, można i tak, a człowiek całe życie się uczy Zajrzę w linka skierowanego pod mój adres, dzięki serdeczne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Spoko Nie myli się tylko ten , co nic nie robi. Po to tutaj jesteśmy - aby sobie pomagać Poczytaj , bo warto i z pewnością rozwieje Twe wszelkie wątpliwości i odpowie na sporo pytań. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Typowe opony do tego auta (mam taki sam tylko 2010) to 215/55 r17 i można jedynie założyć węższe np. 200. Nie mogą być do oryginalnych felg szersze ale mogą być wyższe (na trasę) lub niższe (lepsze przyśpieszenie koszrem komfortu - miasto) Juke nie jest suvem i do jazdy szosowej mogą być opny osobowe niekoniecznie 4x4 czy suv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Trochę szersze też można założyć, ja mam zimówki 225/50/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Trochę szersze też można założyć, ja mam zimówki 225/50/17. Jest co najmniej 5 powodów dla których na zimę korzystniej zakładać węższe. Większy nacisk jednostkowy na śniegu. Mają wyższy profil,na koleinach bardziej komfortowe. Są lżejsze,mniej cierpi zawieszenie na koleinach. Stawiają mniejszy opór powietrza,auto mniej pali. Są tańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Porter,odczułeś kiedyś chociaż jeden z tych powodów które podajesz??? Bo ja nie! Owszem,opinia obiegowa mówi o zaletach uzytkowania w zimie węższych opon,ale tak na prawdę jest to nie do odróżnienia.A juz na prawdę powaliłeś mnie z tym oporem powietrza i niższym spalaniem w zimie... Miałem w Qqłce inny profil na zimę,teraz mam zimówki takie same jak letnie i na prawdę nie widzę róznicy w jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2016 Do szkoły pod górkę było,czy opuściłeś jakąś lekcję? Chyba logiczne,że węższa opona stawia mniejszy opór powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 To może od składaka założyć!? Średnica podobna,a opór powietrza znikomy! Porter nie wyskakuj do mnie ze szkołą pod górkę tylko się ogarnij ze swoimi przemyśleniami.Pokaż mi chociaż jedno opracowanie w którym wyraźnie zaznacza się opór powietrza przy braniu pod uwagę dobór opon! Opór toczenia ,o tak!Większy nacisk jednostkowy ,o tak! Opór powietrza...wyjaśnij jaki wpływ ma zmiana szerokości o 1cm gumy na kole na zmniejszenie oporu powietrza w kontekście zużycia paliwa,przy zastosowaniu opon zimowych.Nie ,nie mówię ,że się z Tobą nie zgodzę co do tego oporu,ale samo wysuwanie takiego stwierdzenia przy doborze opon jest co najmniej śmieszne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 jaki wpływ ma zmiana szerokości o 1cm gumy na kole W kwestii formalnej: to nie musi być nawet 1cm - wiadomo, że teoretycznie to jest tyle, ale różni producenci mierzą to chyba w różnych sposób, bo dwie opony w nominalnie tym samym rozmiarze ale różnych producentów są w stanie różnić się między sobą szerokością o więcej niż 1 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 No wiem,ale już nie chcę dalej brnąć w kwestię oporu powietrza opony.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Jacko miał z górki do szkoły Jedyne Opory szerszej opony czy węższej opony to opory toczenia Porterowi się pomyliło coś z oporami powietrza ale chyba budy samochodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 To może od składaka założyć!? Średnica podobna,a opór powietrza znikomy! Porter nie wyskakuj do mnie ze szkołą pod górkę tylko się ogarnij ze swoimi przemyśleniami.Pokaż mi chociaż jedno opracowanie w którym wyraźnie zaznacza się opór powietrza przy braniu pod uwagę dobór opon! Opór toczenia ,o tak!Większy nacisk jednostkowy ,o tak! Opór powietrza...wyjaśnij jaki wpływ ma zmiana szerokości o 1cm gumy na kole na zmniejszenie oporu powietrza w kontekście zużycia paliwa,przy zastosowaniu opon zimowych.Nie ,nie mówię ,że się z Tobą nie zgodzę co do tego oporu,ale samo wysuwanie takiego stwierdzenia przy doborze opon jest co najmniej śmieszne. No prawie mnie przekonałeś,z tym że reszta punktów to raczej nie do podważenia. Nie sądzę też że auto spali więcej przy węższych oponach,tak samo jak nie spali identycznie,przynajmniej matematycznie,więc zostaje,że mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Na szerszych oponach zawsze będzie palić więcej każdy samochód. Na węższych zawsze trakcja jest kiepska! Za to spalanie to tryb Eco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Na szerszych oponach zawsze będzie palić więcej każdy samochód. Na węższych zawsze trakcja jest kiepska! Za to spalanie to tryb Eco No i o to mi chodziło,,,dobrze ujęte. A niektórzy mają problem żeby to pojąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Proponuję skończyć tę dyskusję. Wyjaśniliście sobie Panowie już wszystko. To nie targ , na którym "czyjaś racja jest ważniejsza" Poza tym - autor tematu chyba nie jest już zainteresowany. Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi