Pollongz Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Witam, Od 2 miesięcy po wymianie przednich sprężyn w aucie(prawa i lewa strona), coraz bardziej ściera się bieżnik na prawej oponie od strony zewnętrznej. Również powstał problem z kierownicą, która na lekkich nierównościach(np. w miejscu klejenia asfaltu na drodze) strasznie odbija, aż ledwo można utrzymać kierownicę i rzuca samochodem nie zależnie od prędkości.Koła były przekładane, wymieniane i wyważane.. żadnej poprawy. Na stacji diagnostycznej mechanik powiedział, że są minimalne luzy na:-końcówce drążka kier. po prawej stronie, -tulei tylnej na wahaczu,-na prawym sworzeniu, jednak to są minimalne luzy, który nie są w stanie wyrządzać takich szkód(chyba, że jednak są, to proszę o odpowiedź) Czy ktoś z was miał kiedyś podobny problem? Jak go rozwiązać?z góry dziękuje za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Czy była sprawdzana zbieżność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Głupie pytanie - a zbieżność kół sprawdzałeś? Laserowa geometria zawieszenia = dwustopniowy podnośnik i laserowe nakładki na felgi oraz komputer z nimi połączony Najważniejsze zrobić to na dobrej stacji diagnostycznej/kontroli . ---------------------------------------------------------------------------- O! dubeltowa odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 ---------------------------------------------------------------------------- O! dubeltowa odpowiedź To świadczy tylko o tym, że tok rozumowania jest jak najbardziej słuszny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pollongz Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zbieżność była sprawdzana, Co do geometrii - zmieniła się przedniego-lewego koła. Góra wchodzi w stronę błotnika. Jednak bieżnik ściera się w prawym kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Sam sobie deko odpowiedziałeś. Zacznijmy od tego że nie istnieje pojęcie tolerancji luzów na zawieszeniu! MA ICH NIE BYĆ!!! No chyba że twój mechanik jeździ Poldkiem z 72r, no to ma tolerancje od 1 do 2 strony jezdni-hihihi. Ponad to jeśli spręrzyny (zakładam) nowe i nie tandety. To nie powinno być żadnych zmian w pochyleniu( może to być przyczyną też). Chyba że wadliwe(zamień miejscami, bedzie odpowiedz.) . Coś jest nie tak skoro było ok? Jak pokasujesz luzy! To sprawdzić trzeba czy gdzieś nie pogniły okolice głównych mocowań/zaczepów/ zawieszenia. Wymienić płyn wspomagania i sprawdzić luzy maglownicy. Zrobić pełną i prawidłową geometrię kół,ale na 3D z pomiarem symerji między osiowej. Sprawdzić punkty osiowe podwozia! Długo go masz? Znasz jego historię? Jaka przyczyna wymiany?(siadł czy pęknięcie) Pzd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal19880 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Kolego Pollongz podjedz do jakiegoś innego mechanika, niech wyjmie Macpersona który był rozbierany i przestawi o180 * górną poduszkę sprężyny . Niech zobaczą czy żyje łożysko górnego mocowania amortyzatora ps. ktoś sie nie postarał / spartolił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pollongz Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Sprężyny były wymieniane z powodu pęknięcia.Dzięki za pomoc. Będę działał dalej u innych mechaników niech zlikwidują te luzy i sprawdzą jeszcze raz wszystko dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Jeśli wymiana z powodu pęknięcia, a jeszcze przejechałeś/potoczyłeś się w takim przypadku to jeszcze do sprawdzenia czy przypadkiem nie wygioł się dolny wachacz(nie są nowe). Ponad to po stronie pęknięcia trzeba sprawdzić całą kolumnę Macpersona(zwrotnica i amor, mogło go dobić) Kolego rafal19880 w Almie nie ma łożyska jako takiego. Tam jest ślizg płytkowy. Gdyby poszedł to każde skręcenie kół konczyło by się słyszalnym dobrze "strzałem". Pzd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.