Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd 34


Maciekterran

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, moje terrano znów straciło moc !
Ostatnim razem, czyli jakieś dwa lata temu to była przepływka, fajne gładko poszlo i auto jeździło aż do teraz , gdy znów straciło moc ale tym razem zapalił się check.
Nawet nie błyskając kodów, podmieniłem przepływki i miernik w łape , wyszło że przepływka jest okej.
Zacząlem migać kody i wyszedł niestety 34 - Needle Lift Sensor (NLS) 

czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu  .  
 

Ogólnie to rozpiałęm wtyczkę - odpaliłem silnik, brak zmian, psiknąłem kontakt sprayem w wtyczke, podpiąłem, nadal nic.

1. Czy ratuje mnie jedynie wymiana, na nowy ? patrzyłem na allegro za nowym - 550 zł, troche masakra, auto użytkuje rzadko ( robie nim góra 1500km ROCZNIE - wyjazd na rybki, czasem po mieście, jakiś delikatny teren)

2.Czy da rade go " zregenerować" ? Może warto podjechać do tego całego " BOSCH SERVICE"

3.Czy ten błąd może oznaczać coś innego ? 
4.Czy jest jeszcze jakis inny sposób aby sprawdzić czy to na pewno wtryskiwacz ? - mierzenie oporu etc ? 

Dodam że pacjentem jest 2,7 TDI 125 KM.
 

Ogólnie to rozpiałęm wtyczkę - odpaliłem silnik, brak zmian, psiknąłem kontakt sprayem w wtyczke, podpiąłem, nadal nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrakło jeszcze informacji czy masz układ BOSCH czy ZEXEL.

BOSCH ma wtyczkę od pompy wtryskowej okrągłą

ZEXEL ma prostokątną

W dziale "Zrób to sam" był kiedyś na ten temat dobrze opracowany poradnik kol. "piotr323f". Teraz nie wiem gdzie jest ten dział z poradnikami i czy w ogóle jeszcze jest, znaleźć też go nie mogę - zapytaj moderatorów. Pierwszy wtrysk można zregenerować jak też sprawdzić miernikiem jeśli jest to BOSCH. ZEXELA podobno się nie da sprawdzić miernikiem choć dokładnie tego nie wiem. Na forum jest też temat o tym jak sprawdzić cewkę wtrysku ale nie jestem w stanie go wskazać, musisz poszukać sam.

Na Allegro i na OLX są oferty regenerowania wtrysków nawet ZEXELA więc tam też poszukaj. Zregenerowane widziałem po 300 zł.

Może tam gdzie Piotr dawał do regeneracji swój wtrysk będzie taniej. Kiedyś w korespondencji z nim wydaje mi się, że wspominał o 200 zł. Może jest w poradniku na ten temat informacja.

Jeśli go nie znajdziesz to w pierwszej kolejności napisz do Piotra, a jeśli się nie będzie odzywał to ja też mam ten poradnik jak też wielu kolegów z forum.

Powodzenia w naprawie.

Andrzej


Tu masz jedno z ogłoszeń: http://olx.pl/oferta/wtryskiwacz-sterujacy-terrano-ii-CID5-ID30KbR.html#b4472c01b6

Cena to za cały wtrysk, a regeneracja Twojego może być tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ogólnie byłem w serwisie Boscha podpytać się co i jak , nowy u nich kosztuje 600zł ale powiedział że pierw trzeba wyjść stary i go sprawdzić, za samo sprawdzenie od 10 zł w górę więc zawsze warto zaryzykować a może się uda zregenerować. Ten facet mówił aby sprawdzić na wtyczce opór wtrysku - sprawdziłem , zamiast 90-100 , miałem 600 , lecz udało tylko raz mi się uzyskać taki wynik, w kolejnej próbie na odpalonym silniku już nie mogłem zmierzyć oporu nie wiem czemu. Wrzucę zdjęcie wtyczki to okaże się jaki mam wtryskiwacz. Podpowiedz mi proszę, jak sprawa wygląda z wyjęciem wtrysku, czy one się zapiekaja ? Czy trzeba mieć jakiś specjalny klucz ? O ile zwykłą nasadka bym to odkręcil to nie wiem co zrobić tu z przewodem . Oczywiście intercooler trzeba zdjąć i pewnie kilka dni podlewać jakimś penetratorem.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o wtyczkę samego wtryskiwacza lecz o wtyczkę od pompy wtryskowej, która umieszczona jest na silniku.

Zdjęcie nr 1 - to jest BOSCH:

Poza tym łatwo się dowiesz czy to jest BOSCH po samym kształcie wtryskiwaczy. BOSCH ma wtryski z przelewem na wężykach gumowych.

Zdjęcie nr 2 - wtryskiwacz BOSCH:

 

 


Mierz opór na wyłączonym silniku i rozpiętej kostce.

post-21823-0-99794700-1466672941_thumb.jpg

post-21823-0-82773100-1466672964_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam boschowskie wtryski, bo  1) mam okrągłą wtyczkę 2) mam gumowe wężyki przelewowe ( sam już je nawet zmieniałem bo były sparciałe )
Czy te wtryski się zapiekają, jest problem z ich wyjęciem jak ma to miejscie w nowszych autach ? Dam rade sam czy lepiej oddać w ręce fachowca ? Sam zmieniałem świece żarowe i poszlo w terrano gładko :) oczywiście podlewałem świece preparatem aby gładko poszło ( co godzine chodziłem i lałem - 5 krotnie i wyszły gładko ) no i jak z tym kluczem , zwykła nasadka nie podejdzie bo trzeba kabel gdzieś upchnąć, jest jakiś specjalny czy trzeba dorabiać ? a może się odpina jakimś sposobem ten kabel przy wtrysku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciekterran, dnia 23 Cze 2016 - 13:00, napisał:

 

Czy te wtryski się zapiekają, jest problem z ich wyjęciem jak ma to miejscie w nowszych autach ?

Powinny się odkręcić bez problemu.

Jak będziesz je zakładał to powinieneś założyć nowe miedziane podkładki. Przy regeneracji wtrysku od razu o nie pytaj bo ciężko je dostać. Przychodzą dwie różne na jeden wtryskiwacz.

 

 

Maciekterran, dnia 23 Cze 2016 - 13:00, napisał:

 

Dam rade sam czy lepiej oddać w ręce fachowca ??

Nie wiem jakim zapleczem narzędziowym dysponujesz ale większej filozofii z tym nie ma.

 

 

Maciekterran, dnia 23 Cze 2016 - 13:00, napisał:

 

no i jak z tym kluczem , zwykła nasadka nie podejdzie bo trzeba kabel gdzieś upchnąć, jest jakiś specjalny czy trzeba dorabiać ?

Spróbuj kluczem oczkowym lub oczkowym wygiętym tzw. kiedyś poligon.

 

 

Maciekterran, dnia 23 Cze 2016 - 13:00, napisał:

 

a może się odpina jakimś sposobem ten kabel przy wtrysku ?

Przewodu przy wtrysku się nie odpina. Odpina się gniazdo wtyczki pod tym dużym gniazdem od pompy wtryskowej co wcześniej pokazywałem. Tam jest więcej różnych wtyczek z gniazdami. Klucz nakłada się na wtrysk przekładając przez niego przewód. Sam zobacz wtryski sterujące na Allegro. widać, że są z przewodem i gniazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozmawiałem z mechanikiem wlasnie o demontażu i mówił mi że są specjalne nasadki z dziurka w środku aby przełożyć wtyczkę lecz bezsens abym kupował specjalnie do demontażu 1 wtrysku . O ile nasadka się dojdzie bez problemu to wygiętym oczkiem nie będzie przeszkadzał korektor dolotowy ? Jak narazie pryskam sobie jedynie wd40 bo nie mam w tym tygodniu czasu aby się za to porządnie zabrać ( a jak mam robić na raty to wolę poczekać )a jak narazie nie ma pośpiechu. Tak abym wiedział, jaki jest rozmiar klucza do demontażu wtrysku ? Może akurat mój mechanik będzie miał ta specjalną nasadke :)

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Wtrysk wyjęty. Sprawdzony. Umarła elektronika.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...