sqymon Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem Primerki WP12 z silnikiem 1.9dci 120KM z 2003r. Obecnie przebiek ok. 193tyś.km. Generalnie auto jest w rodzinie już od dłuższego czasu (chyba od 2008roku) więc jej historia jest mi bardzo dobrze znana. Problemem jest szarpnięcie przy gwałtowny ruszaniu i przy puszczeniu gazu z wyższych obrotów. Wyraźnie czuć szarpnięcie silnikiem, tak jakby kasowały się jakieś luzy lub coś podobnego. Gdy kontynuuje jazdę szarpnięcie już nie wystąpi, mogę dodawać gaz bez przeszkód, wystąpi dopiero gdy gwałtownie puszcze gaz (obroty w miare szybko spadną), i potem ponownie gdy gwałtownie przyśpieszę. Występuje 1 szarpnięcie, a nie jakaś seria. W czasie delikatnej jazdy, delikatnego płynnego wejścia na obroty i delikatniejszego puszczania z gazu problem nie występuje. Na luzie także nie ma takich problemów. Sprzęgło wraz z dwumasą zostało wymienione jakiś 1-1,5 roku temu (max 10tyś km), ale z tego co kojarzę to już wtedy ten problemy był, tylko poprzedni użytkownik (ojciec) się jakoś do tego przyzwyczaił lub jeździł delikatniej więc problemu nie odczuwał. Co może być problemem? poduszka silnika, luz na półosiach? Proszę o propozycje najlepiej z jakimś sposobem na sprawdzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Luzy na wahaczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 To szarpniecie występuje powyżej 2tyś. obrotów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqymon Opublikowano 25 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 Luzy na wahaczach. Na kanale jakoś to sprawdzę? Podnieść na lewarku i sprawdzić breszką? To szarpniecie występuje powyżej 2tyś. obrotów ? Szarpnięcie występuje już od niższych obrotów ale znacznie bardziej wyczuwalne jest pow. 2tyś z uwagi że większa moc idzie na koła. Odbyłem właśnie jazdę testową i najbardziej daje się we znaki w czasie np. przyśpieszania gdy robimy szybką redukcję - szybkie puszczenie gazu, redukcja i silnik momentalnie wchodzi na wyższe obroty - wtedy szarpnięcie jest najbardziej odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Wygląda mi to na zużyty mechanizm różnicowy , sprawdzenie polega na podniesieniu auta wrzucenie biegu i sprawdzenie jaki luz ma kolo ( tak jak sprawdzenie luzu kierownicy ) lub luz w przegubach ( niekoniecznie musi chrobotac przy skręcie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqymon Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Panowie, troche to trwało, troche odgrzewany kotlet ale w końcu znalazłem przyczynę (prawdopodobnie) Uszkodzona tylna poducha silnika. Guma jest zerwana (zauważyłem przy zmianie koła, ruch koła podniesionego na lewarku powodował dośc znaczny rucha silnika na tej poduszce, akurat ładnie to widać przy przednim prawym kole; po oględzinach na kanale sprawa już była jasna) Dziś poducha zamówiona Febi, w sobote bede próbował wymieniać. Na pierwszy rzut oka jej tylna częśc pprzykręcona do podwozia prosto odkręcić jedną śrubą, ale z drugiej strony śruba jest nad "sankami" które trzymają wahacze. Odkręcić może by dąło rade połaskim kluczem ale i tak się śruby nie wysunie. Ale poducha jest przykręcona do łapy, więc może uda się łapę odkręcić, chyba będzie w miarę dostęp jak zdemontuje tą plastikową osłone pod silnikiem Ktoś próbował to wymieniać - jakieś uwagi ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arii Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 U mnie jak była poducha zerwana to objawy podobne, lewarek zmiany biegów "lata" sobie bardzo mocno jak silnik chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqymon Opublikowano 14 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Już po wymianie. Wszystkie objawy szarpania ustały jak ręka odjął. Wymiana w warunkach domowych bardzo prosta, oczywiście trzeba mieć kanał i komplet kluczy płaskich i nasadowych z przedłużką. Jedyną uwagą Poducha FEBI ma jeden z otworów za mały. Potrzeba fi14-14.5, a otwór był coś koło fi13. Ale bez problemu do rozwiercenia na wiertarce stołowej, tulejka jest alu. ja akurat rozwiercalem u znajomego na dużej wiertarki promieniowej. Co do drgania lewarek zmiany biegów - u mnie nie występowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkelo Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Miałem to samo, również zakupiłem poduchę z małą średnicą tulejki i również rozwiercałem, jeżeli się ktoś podejmie rozwiercania tej tulejki najlepiej co chwilę podlewać ją zimną wodą, ja popełniłem ten błąd i tulejka odkleiła mi się od gumy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.