Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Problem z temperaturą


maniek1974
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc.(uszczelka pod głowicą była wymieniana 8 miesięcy temu .głowica była oddana na szczelność)

Jeżdżąc po mieście i krótkie trasy do 20 km od wymiany wszystko OK temperatura w normie.

Dzisiaj musiałem jechać do Piaseczna z Łodzi wyjechałem na autostradę jechałem 140-160 km/h obroty 4-4,5 tysiąca podczas jazdy temperatura OK ,tylko zwolniłem i wjechałem do Piaseczna  temperatura zaczeła rosnąć na pole czerwone i spadać i tak cały czas rosnąć i spadać w końcu dojechałem do celu. Zobaczyłem że płyn poszedł w zbiornik wyrównawczy do pełna ,zostawiłem samochód na godzinę.I teraz muszę jechać z Piaseczna do centrum Warszawy ,i jadę a tu temperatura jak najbardziej OK  w nie których momentach wkręcałem wysoko na obroty,później całą Warszawę przejechałem temperatura OK.Wyjechałem na autostradę  z powrotem do Łodzi prędkość (120 mało) 140-160 km/h zjechałem w Strykowie i powtórka temperatura zaczeła  rosnąć i spadać .Dojechałem do domu samochód postał pół godzinki i musiałem jechać na miasto temperatura OK cały czas.

Proszę o pomoc co to za przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o pomoc(...)

Nie ma w tym nic dziwnego.

Wszystko działa prawiłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak może być prawidłowo jak wskazówka od temperatury idzie na pole czerwone i komunikat wyskakuje .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ że jest gorąco.

Piłujesz auto na autostradzie, gdzie pęd powietrza chłodzi silnik, potem wjeżdżasz do miasta na gorącym silniku i stajesz na światłach.

Teraz wentylator musi nadrobić.

Problem byłby wtedy, gdy przy szybkiej jeździe miałbyś wskazówkę na czerwonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Citroen nie miał pewnie reduktora gazu do ochłodzenia.

Jak chcesz, możesz zacząć szukać dziury w całym, ale czy to potrzebne?

Moja opinię też możesz puścić mimo uszu ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroenem picasso jeździłem w takich gorączkach po 170km/h i nie było takiego problemu.

 

sugeruję zrobić też próbę - jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury - gdy w analogicznych

warunkach pojedziesz od początku tylko na PB, teraz temperatury takie że nie trzeba pokonywać dużych odległości...

Witam i proszę o pomoc.(uszczelka pod głowicą była wymieniana 8 miesięcy temu .głowica była oddana na szczelność)

Jeżdżąc po mieście i krótkie trasy do 20 km od wymiany wszystko OK temperatura w normie.

Dzisiaj musiałem jechać do Piaseczna z Łodzi wyjechałem na autostradę jechałem 140-160 km/h obroty 4-4,5 tysiąca podczas jazdy temperatura OK ,tylko zwolniłem i wjechałem do Piaseczna  temperatura zaczeła rosnąć na pole czerwone i spadać i tak cały czas rosnąć i spadać......

 

temperatura rośnie i spada.. tak na przemian....czyli wentylator załącza się i wyłącza cyklicznie, chyba tak nie powinno być

tzn. jego wyłączenia w trakcie.. dopuki silnik nie zostanie całkiem schłodzony... a wentylatorem steruje czujnik temperatury,

warto by sprawdzić też ten czujnik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugeruję zrobić też próbę - jak się będzie zachowywał wskaźnik temperatury - gdy w analogicznych

warunkach pojedziesz od początku tylko na PB, teraz temperatury takie że nie trzeba pokonywać dużych odległości...

nie rozumiem tego ?

Też uważasz że to normalna objawia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem tego ?

Też uważasz że to normalna objawia ?

 

 

Ile potwierdzeń jeszcze potrzebujesz - to normalne objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem tego ?

Też uważasz że to normalna objawia ?

 

to niekoniecznie normalne objawy,  chodzi mi o to że silnik może mieć wyższą temp. pracy na lpg niż na PB

bo normalnie ma trochę wyższą ale nie dużo (jak na lpg jest dobrze ustawiony) natomiast ma sporo wyższą

jak na lpg ma podawaną zbyt ubogą mieszankę... i się przegrzewa...

a jakie masz spalanie na lpg w trasie i jakie po mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to nienormalne że temperatura idzie na czerwone pole. Przerabiałem to z moim nisanem (jest temat) oraz nissanem kolegi wlasnie z silnikiem 2,0 benz. Nie załącza się wentylator i temperatura rośnie. Co robić ? włączyć grzanie do środka ;) jedyne rozwiązanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie są to normalne objawy. Do skontrolowania termostat, wiatraki oraz to jak auto zachowuje się na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie są to normalne objawy. Do skontrolowania termostat, wiatraki oraz to jak auto zachowuje się na benzynie.

 

Co do jazdy na benzynie, jestem za tym aby porównać zachowanie wskazówki temperatury.

Jednak zwracam uwagę na fakt, iż przy nie działających wiatrakach temperatura nie spadnie, tylko wskazówka zostanie na czerwonym polu.

 

 

(...)wjechałem do Piaseczna  temperatura zaczeła rosnąć na pole czerwone i spadać i tak cały czas rosnąć i spadać w końcu dojechałem do celu (...)

 

 

Nie dajmy się zwariować... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy czujnik temperatury załącza wentylator gdy temp. wchodzi na czerwone pole

- czy wąż przed termostatem jest zimny gdy temp. j/w

- możesz sprawdzic pompę wody ( może są uszkodzone łopatki - rzadko ale się zdarza )

- prawdopodobna przyczyna : zapowietrzanie się układu chlodzenia , moze być gdzieś wyciek płynu ,

- jeżeli wywala płyn tak jak opisałeś to wskazuje na uszczelke pod głowica ( przy poprzedniej wymianie nie zmieniono srub głowicy na nowe i wkrecono poprzednie , które termicznie były wyciagniete )

- zanim zaczniesz rozbierać silnik na części pierwsze to odpowietrz układ chlodzenia ( zagrzać silnik , odkręcić korek jak termostat otworzy to poziom płynu spadnie , wtedy uzupełnić plyn )

- czy te same objawy występują na benzynie - to podstawowe pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby były dane nowe do głowicy.

Nie wiem czy na benzynie występuje musiałbym specjalnie wyjechać na autostradę .

Na co dzień jeżdżę po mieście i wszystko w porządku.


Powymieniałem termostaty i korek od chłodnicy .

Termostat ten gdzie jest czujnik temperatury wrzuciłem do gotującej się wody otworzył się tylko 3-4 milimetry .

Zrobię test na autostradzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test na obecność spalin w płynie chłodzącym (http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-12-testow-i6253374752.html), tylko przytrzymaj go tak na 3,5-4,5k RPM przez kilka minut.

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pomogła wymiana termostatów .

Nadal tak samo.

A sprawdzałeś na benzynie jak to sugerowano wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie który zrobił mi test na na obecność spalin w płynie chłodzącym wynik negatywny.


A sprawdzałeś na benzynie jak to sugerowano wyżej?

Mam przywrócić przewody od wody do stanu pierwotnego jak nie było gazu ?

Czy wystarczy jechać tylko no benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie który zrobił mi test na na obecność spalin w płynie chłodzącym wynik negatywny.

Mam przywrócić przewody od wody do stanu pierwotnego jak nie było gazu ?

Czy wystarczy jechać tylko no benzynie?

 

na początek przejechać tylko na PB i zobaczyć co będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Cześć, odgrzeje kotleta , u mnie mam to samo wracałem z trasy i jadąc już w mieście 50km/h nagle temperatura zaczęła skakać do góry aż pod czerwone pole , mam wtyczkę diagnostyczna i po podłączeniu gdy Temp była na połowie wskaźnika aplikacja pokazywała 103stopnie płynu chłodniczego,  to możliwe? Zdziwili mnie ze na desce mam "normalna" temperaturę a w aplikacji 103stopnie. Dodam że temperatura gwałtownie spada jak i się podnosi nagle. Czy ktoś rozwiązał ten problem ? Za 3 dni mam jechać trasę 600km w jedną stronę na urlop i boje się ruszyć tym autem teraz z racji głowicy , a najgorsze że teraz święta i problem z częściami gwarantowany aczkolwiek jakby ktoś coś podpowiedział to by było super. Pozdrawiam 

Edytowane przez adek
Dokończyłem myśl;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...