Dosia Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Witam Mam problem otóż moja micra k12 1.4 benzyna 2005 zgasła podczas jazdy a przed tem zapaliły się kontrolki abs i hamulca ręcznego. Poziom płynów jest ok. Nadmieniam że miałam taką sytuację parę dni wcześniej zapaliły się abs i hamulec samochód przyhamował ale wróciło wszystko do normy a teraz problem powrócił zapaliły. Przy holowanie pod dom zapalił na zaciąg, silnik pracował równo, po zgaszeniu nie odpalił Dodam,że na nagrzanym silniku nie chce odpalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 W pierwszej kolejności, należałoby podłączyć auto pod komputer przez złącze diagnostyczne OBD II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzarnyKonik1 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 raczej to nie wina ABS czy recznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dosia Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Proszę o podpowiedź wyskoczył na komputerze błąd U1001 co to może być nikt nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) U 1001 - błąd komunikacji szyny CAN (najprawdopodobniej pomiędzy sterownikiem ABS a kompem). Może to być zarówno wina wiązki/skrętki (krótkotrwałe zwarcie lub przerwa), uszkodzenie modułu albo (najczęściej) sprawa czysto mechaniczna/elektryczna. Samo wykasowanie błędu niewiele daje, zwykle po paru dniach powraca.Zanim w serwisie zalecą wymianę modułu (za ładną sumkę), posprawdzałbym wcześniej stan połączeń (w tym zwłaszcza masa i zasilanie - wiem, że to multipleks ) oraz pomierzyłbym rezystancję czujników ABS (ok. 1kom). Na końcu wykasowanie błędów z pamięci kompa.Jeśli to nie pomoże, to pozostaje dobry warsztat lub niestety serwis. Edytowane 6 Lipca 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dosia Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Dzięki serdeczne muszę zasugerować mechanikowi, ale to koszmar ile to w serwisie moze kosztować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Wcześniej nic nie było robione (hamulce, półosie ewentualnie coś innego)? Lampka ręcznego sygnalizuje ogólną awarię układu hamulcowego (również i zaciągniecie ręcznego - ale wówczas pali się tylko ona) i nią bym się nie przejmował. Wcześniejsze zapalenie się ABS wskazuje na niesprawność tego układu (zużyte klocki - apropo kiedy wymieniane?, zapiaszczony lub uszkodzony czujnik ABS, przetarty kabel od czujnika (i to zwykle przy samym czujniku), zaśniedziały wtyk (trzy ostatnie - diagnostyka ABS wykazałaby błąd), pęknięty pierścień ABS na półosi itd. itd) - czyli wszystkie anomalie które wyprowadzają układ ze stanu równowagi (dosłownie). Oczywiście to co wyżej napisałem, również do sprawdzenia. Komunikacja na magistrali CAN to rzecz wtórna, jest najczęściej skutkiem a nie przyczyną (chociaż tego wynalazku wykluczyć niestety nie można). Edytowane 6 Lipca 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dosia Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Skrzynia manulana, były robione hamulce rok temu tył komplet i tuleje wahacza przód miesiąc temu. Mam ją niespełna 3 lata i nic więcej oprócz wymiany oleju i filtrów nic Edytowane 6 Lipca 2016 przez Dosia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Zmieniłem post wyżej, może coś Tobie lub mechanikowi pomoże/przypomni się. Zużyte klocki z przodu lub naruszenie (naderwanie kabla) czujnika ABS przy okazji wymiany tulei wahacza mogą również być przyczyną. Przy sprawdzeniu komputerem (wyświetlenie błędu U1001) diagnozowany był osobno sam układ ABS? Edytowane 6 Lipca 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dosia Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Sam układ Abs nie był diagnozowany samochód na nagrzanym silniku nie odpala chyba że na starter w dolocie powietrza, mechanik mówi że powodem jest czujnik położenia wału korbowego Dodam że jak uda się na zimnym silniku lub na starterze odpalić to nie świecą się żadne kontrolki i silnik pracuje jak zegarek, ma moc przyspieszenie czysty równy dźwięk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 (edytowane) Czyli wracamy do punktu wyjścia, a błędy z ABS mogły być spowodowane chwilowym brakiem zasilania (lub np. słabą masą ). Sprawdź, jakie jest napięcie na akumulatorze pod obciążeniem (włącz dmuchawę, światła, ogrzewanie tylnej szyby). Niesprawny czujnik położenia wału byłby wychwycony i wyświetlony podczas diagnozy komputerem (chociaż nie zawsze i jego nie wykluczyłbym). Ale coś jest tu na rzeczy, bo starter wzbogaca mieszankę (tak jak przyspieszenie zapłonu). Możliwe, że problem tkwi również w czujniku temperatury lub przepływomierzu. Edytowane 6 Lipca 2016 przez polo32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dosia Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Dziś wszystko zasugeruję mechanikowi, dzięki serdeczne, będę informować na bieżaco co i jak. Niestety nie udało się zdiagnozować błędu, musze oddać do jakiegoś warsztatu gdzie się zajmują elektroniką samochodową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paulaaa Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Cześć, @Dosia czy coś się wyjaśniło ? Mam otóż bardzo podobny problem ze swoją Micrą 1.4 benzyna 2005r. Z dnia na dzień zapaliły mi się kontrolki od ABS i hamulca ręcznego - odpaliła wtedy za 2 podejściem. W kolejnych dniach zaczęła odpalać różnie - nie ma reguły tak na prawdę czy jest zimna czy ciepła. Micra ma ok 150 000 km przebiegu i do tej pory nic się z nią nie działo, zawsze odpalała bez problemu. Auto stoi 3 tydzień u elektryka i nic. Wymienił tylko pompe ABS, w której podejrzewał problem, ale nie przyniosło to rezultatów. Dodam, że robię dość krótkie trasy tylko do pracy ok 15 km dziennie. Czy ktoś miał podobny problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xbeer Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Witam, ktoś w końcu rozwiązał ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.