Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] Kontrolki abs i ręczny się zaświeciły.


Dosia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem otóż moja micra k12 1.4 benzyna 2005 zgasła podczas jazdy a przed tem zapaliły się kontrolki abs i hamulca ręcznego. Poziom płynów jest ok. Nadmieniam że miałam taką sytuację parę dni wcześniej zapaliły się abs i hamulec samochód przyhamował ale wróciło wszystko do normy a teraz problem powrócił zapaliły. Przy holowanie pod dom zapalił na zaciąg, silnik pracował równo, po zgaszeniu nie odpalił

Dodam,że na nagrzanym silniku nie chce odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U 1001 - błąd komunikacji szyny CAN (najprawdopodobniej pomiędzy sterownikiem ABS a kompem). Może to być zarówno wina wiązki/skrętki (krótkotrwałe zwarcie lub przerwa), uszkodzenie modułu albo (najczęściej) sprawa czysto mechaniczna/elektryczna. Samo wykasowanie błędu niewiele daje, zwykle po paru dniach powraca.
Zanim w serwisie zalecą wymianę modułu (za ładną sumkę), posprawdzałbym wcześniej stan połączeń (w tym zwłaszcza masa i zasilanie - wiem, że to multipleks  ;) ) oraz pomierzyłbym rezystancję czujników ABS (ok. 1kom). Na końcu wykasowanie błędów z pamięci kompa.
Jeśli to nie pomoże, to pozostaje dobry warsztat lub niestety serwis.
 

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nic nie było robione (hamulce, półosie ewentualnie coś innego)?

Lampka ręcznego sygnalizuje ogólną awarię układu hamulcowego (również i zaciągniecie ręcznego - ale wówczas pali się tylko ona) i nią bym się nie przejmował.

Wcześniejsze zapalenie się ABS wskazuje na niesprawność tego układu (zużyte klocki - apropo kiedy wymieniane?, zapiaszczony lub uszkodzony czujnik ABS, przetarty kabel od czujnika (i to zwykle przy samym czujniku), zaśniedziały wtyk (trzy ostatnie - diagnostyka ABS wykazałaby błąd), pęknięty pierścień ABS na półosi itd. itd) - czyli wszystkie anomalie które wyprowadzają układ ze stanu równowagi (dosłownie).

Oczywiście to co wyżej napisałem, również do sprawdzenia.

Komunikacja na magistrali CAN to rzecz wtórna, jest najczęściej skutkiem a nie przyczyną (chociaż tego wynalazku :( wykluczyć niestety nie można).

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia manulana, były robione hamulce rok temu  tył komplet i tuleje wahacza przód miesiąc temu. Mam ją niespełna 3 lata i nic więcej oprócz wymiany oleju i filtrów nic

Edytowane przez Dosia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem post wyżej, może coś Tobie lub mechanikowi pomoże/przypomni się.

Zużyte klocki z przodu lub naruszenie (naderwanie kabla) czujnika ABS przy okazji wymiany tulei wahacza mogą również być przyczyną.

Przy sprawdzeniu komputerem (wyświetlenie błędu U1001) diagnozowany był osobno sam układ ABS?

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam układ Abs nie był diagnozowany samochód na nagrzanym silniku nie odpala chyba że na starter w dolocie powietrza, mechanik mówi że powodem jest czujnik położenia wału korbowego

Dodam że jak uda się na zimnym silniku lub na starterze odpalić to nie świecą się żadne kontrolki i silnik pracuje jak zegarek, ma moc przyspieszenie czysty równy dźwięk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wracamy do punktu wyjścia, a błędy z ABS mogły być spowodowane chwilowym brakiem zasilania (lub np. słabą masą ). Sprawdź, jakie jest napięcie na akumulatorze pod obciążeniem (włącz dmuchawę, światła, ogrzewanie tylnej szyby).

Niesprawny czujnik położenia wału byłby wychwycony i wyświetlony podczas diagnozy komputerem (chociaż nie zawsze i jego nie wykluczyłbym). 

Ale coś jest tu na rzeczy, bo starter wzbogaca mieszankę (tak jak przyspieszenie zapłonu). Możliwe, że problem tkwi również w czujniku temperatury lub przepływomierzu. 

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wszystko zasugeruję mechanikowi, dzięki serdeczne, będę informować na bieżaco co i jak.


Niestety nie udało się zdiagnozować błędu, musze oddać do jakiegoś warsztatu gdzie się zajmują elektroniką samochodową :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

 

@Dosia czy coś się wyjaśniło ? Mam otóż bardzo podobny problem ze swoją Micrą 1.4 benzyna  2005r. Z dnia na dzień zapaliły mi się kontrolki od ABS i hamulca ręcznego - odpaliła wtedy za 2 podejściem. W kolejnych dniach zaczęła odpalać różnie - nie ma reguły tak na prawdę czy jest zimna czy ciepła. Micra ma ok 150 000 km przebiegu i do tej pory nic się z nią nie działo, zawsze odpalała bez problemu.  Auto stoi 3 tydzień u elektryka i nic. Wymienił tylko pompe ABS, w której podejrzewał problem, ale nie przyniosło to rezultatów. Dodam, że robię dość krótkie trasy tylko do pracy ok 15 km dziennie. Czy ktoś miał podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...