Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana chłodnicy klimatyzacji


puszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem się zabrać samodzielnie za wymianę chłodnicy od klimy w mojej N16 z 2002r.

W związku z powyższym mam pytanie czy biorąc się za tą robotę musze przygotować coś jeszcze oprócz samej chłodnicy. Chodzi mi głownie o to czy muszę się zaopatrzyć w jakieś specjalne uszczelki (uszczelnienia) w miejscach gdzie przychodzą wszystkie rureczki.

a może dobrze jest się zaopatrzyć w jakieś nowe śrubki. Za wszystkie wskazówki będę wdzięczny.

Wspomnę tylko że samodzielnie wymieniałem belkę pod chłodnicą i mam zamiar zabrać się za to podobnie czyli od zdjęcia zderzaka (chyba że jest inny sposób to proszę o podpowiedź).

 

Jeszcze raz proszę o jakiekolwiek wskazówki.

 

Mój car to N16 sedan 1.8 benzyna 116KM 2002 r

 

Pozdrawiam

 

Puszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Postanowiłem się zabrać samodzielnie za wymianę chłodnicy od klimy w mojej N16 z 2002r.

W związku z powyższym mam pytanie czy biorąc się za tą robotę musze przygotować coś jeszcze oprócz samej chłodnicy. Chodzi mi głownie o to czy muszę się zaopatrzyć w jakieś specjalne uszczelki (uszczelnienia) w miejscach gdzie przychodzą wszystkie rureczki.

a może dobrze jest się zaopatrzyć w jakieś nowe śrubki. Za wszystkie wskazówki będę wdzięczny.

Wspomnę tylko że samodzielnie wymieniałem belkę pod chłodnicą i mam zamiar zabrać się za to podobnie czyli od zdjęcia zderzaka (chyba że jest inny sposób to proszę o podpowiedź).

 

Jeszcze raz proszę o jakiekolwiek wskazówki.

 

Mój car to N16 sedan 1.8 benzyna 116KM 2002 r

 

Pozdrawiam

 

Puszka

 

 

 

wymiana chłodnicy klimy to nie tylko fizyczne odkręcenie i wyjęcie starej i zamontowanie nowej dając właściwe uszczelki , nawet jak ma się zdolności manualne, trzeba mieć jeszcze

odpowiednią aparaturę, proponuję zrobić wcześniej testy szczelności zanim się zdecydujesz wymieniać chłodnicę, bo może się okazać, że to niejedyne miejsce gdzie ucieka czynnik.

i tak w skrócie: na początku powinno być odpompowanie czynnika, potem demontaż i montaż nowego skraplacza i koniecznie nowego odwadniacza, następnie  sprawdzenie szczelności,

nabicie układu, odpalenie klimy, sprawdzenie temperatury na parowniku i w kanale nadmuchu, aż w końcu oględziny całej instalacji z wykorzystaniem lampy UV.....

jeśli nie masz odpowiedniej aparatury to sugeruję skorzystać z pomocy specjalistycznego zakładu zajmującego się serwisowaniem klimatyzacji....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Kolega wyżej dobrze radzi.

Później się okaże że będziesz gubił czynnik z różnych miejsc, nie znajdziesz go a każde nabicie kosztuje.

Niech to zrobi profesjonalny zakład chłodnic-klim. Parę groszy więcej a pojeździsz te 7 lat spokojnie.

W praktyce przyjęte jest, że w sprawnej klimatyzacji-układzie, to rocznie ubywa 10-15% czynnika.

W moim teraz nabijałem a mam go 6 lat i wszystko pięknie chłodziło. Nie wiem kiedy i ile jeździł w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...