Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] dusi sie silnik


olokogz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik QG18DE i pojawił sie taki problem, miedzy 1-2krpm raz sie dławi raz nie, na wolnych występuje falowanie ale uwaga, tylko przy włączonej klimatyzacji... Błędów na kompie brak, przepływka jest nowa bosha, wymieniłem tez czujnik położenia walka rozrządu, łańcucha nie slychac. Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik QG18DE i pojawił sie taki problem, miedzy 1-2krpm raz sie dławi raz nie, na wolnych występuje falowanie ale uwaga, tylko przy włączonej klimatyzacji... Błędów na kompie brak, przepływka jest nowa bosha, wymieniłem tez czujnik położenia walka rozrządu, łańcucha nie slychac. Jakies sugestie ?

 

sugeruję sprawdzić czy przepustnica nie jest zabrudzona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że przepływka jest nowa nie znaczy, że jest sprawna - trzeba sprawdzić wartości przepływu. Do sprawdzenia również łańcuch o ile jest wysunięty napinacz. Przepustnica po roku może być w jednym aucie czysta a w innym zasyfiona, 5 minut roboty więc również warto wykluczyć. Do tego sonda lambda również do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i nic, natomiast postanowiłem odłączyć po kolei wszystkie cewki i zobaczyć co się stanie, po odłączeniu 2giej przestał się dusić, teraz pytanie czy możliwe żeby cewka jak zaczyna łapać temperaturę zaczynała przerywać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i nic, natomiast postanowiłem odłączyć po kolei wszystkie cewki i zobaczyć co się stanie, po odłączeniu 2giej przestał się dusić, teraz pytanie czy możliwe żeby cewka jak zaczyna łapać temperaturę zaczynała przerywać ?

 

 

Jeśli ma przebicie to będzie nierówno pracować/przerywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,, natomiast postanowiłem odłączyć po kolei wszystkie cewki i zobaczyć co się stanie, po odłączeniu 2giej przestał się dusić, teraz pytanie czy możliwe żeby cewka jak zaczyna łapać temperaturę zaczynała przerywać ?

 

możliwe że po rozgrzaniu cewka zmienia parametry, zamień cewki miejscami np. 2 z 1

i zaobserwuj - jak wystąpi to samo na 1 cylindrze to cewka do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewkę wymieniłem i jak narazie śmiga, cos te cewki padają jak muchy bo w przeciągu 20kkm padły 3

 

no to przyczyna zdiagnozowana, a z cewkami czasem tak bywa, dobrze że można tanio kupić używane nissan OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Gdzieś na forum było o tym - przyczyną częstego padania cewek zapłon. były słabe połączenia masowe. Profilaktyka w postaci oczyszczenia połączeń, nigdy nie zaszkodzi a pomóc może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewkę wymieniłem i jak narazie śmiga, cos te cewki padają jak muchy bo w przeciągu 20kkm padły 3

 

 

Swego czasu cewki w Renault również "padały jak muchy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam cewki Sagem wyrzucało się w ciemno (były wrażliwe na zużycie świec i wilgoć), zastępując je Beru lub "made in Japan"...

Podobnie kupując przewody zapłonowe (w P11) kupuję NGK ale nie te "made in France" ale Japan.

Mariaż z Renault nie wyszedł marce na zdrowie.

Edytowane przez polo32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...