clint Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Witam, Koledzy jak w temacie.Bylem dzis sprawdzic akumulator jako że wybieram się autem na wczasy.Pan w serwisie oponiarskim z akumulatorami podpiol komputerek i sprawdzal akumulator.kazal zalączać światla,zgasić.odpalić auto itd.z wydruku który otrzymalem wynika że akumulator do wymiany,pan też tak powiedział.Podaje parametry z wydruku: Test akumulatora:wymien akumulator Napięcie 12,85V Zmierz. 396A EN Wart.Znam.600A EN Wiek akumulatora ponad7 lat typ zwykły Test rozrusznika:normalne Napięcie 10.03V Test ładowania:ok Napięcie 10.03V Taki wydruczek dostalem pan powiedzial że wszystko ok.tylko powinien mieć 600A, a ma połowe.że jak wybieram na wczasy to będzie aku.dosyć obciążony bo bardziej mu szkodzi gorąco niż zimno.Pojechalem dla pewności do serwisu-sklepu z akumulatorami i tam z kolei stwierdzili że wszystko jest ok.coprawda pan użyl innego urządzenia wyglądalo jak pistolet,na zgaszonym silniku sprawdził jakieś parametry i uznał że wszystko ok!żeby go troche doładować,pozatym wychwalił mój aku.że to bardzo dobra firma(aldelco)jak dobrze pamiętam.Bo w większości jeżdzę po mieście.I teraz koledzy gdzie jest racja?który serwis mówił prawdę.Dodam że auto pali ok.zimą miałem przygode że nie odpalił.ale może powód że długo stał itd.Co radzicie wymieniać na nowy przed wyjazdem,czy nie?jade w niedziele:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Ja bym na Twoim miejscu się nie przejmował i jechał. lecz te 3 stówki sobie zabezpieczył. To nie znaczy że piszę aby pisać. W moim aku po gwarancji pół roku urwała się cela i nastąpiło zwarcie. Wszystko się z niego wygotowało i cały czas czułem smród "dzbuków". Myślałem że to się przepala katalizator, a to tak "pachnie" gotujący się kwas. Z odpowietrznika w aku parowało jak wrzątek z czajnika. Więc nie znasz dnia ani godziny, a Twój ma już 7 lat -- ale kręci , więc wytrzymaj do zimy. Zima jest tym wykładnikiem -czy zmieniać, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 W tym roku wymieniłem swój akumulator w nissanie oryginalny miał 11 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 .........że jak wybieram na wczasy .....Co radzicie wymieniać na nowy przed wyjazdem,czy nie? jadę w niedziele jak odpalisz autko to w drodze się nie rozładuje wręcz przeciwnie aku będzie się doładowywał, inaczej na postoju jak zostawisz autko na kilka dni... najlepiej zaopatrzyć się na drogę w prostownik procesorowy (można kupić za 60-70 zł np. w lidlu) rzecz jest nieduża i w razie potrzeby doładujesz aku optymalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Witam, Koledzy jak w temacie.Bylem dzis sprawdzic akumulator jako że wybieram się autem na wczasy.Pan w serwisie oponiarskim z akumulatorami podpiol komputerek i sprawdzal akumulator.kazal zalączać światla,zgasić.odpalić auto itd.z wydruku który otrzymalem wynika że akumulator do wymiany,pan też tak powiedział.Podaje parametry z wydruku: Test akumulatora:wymien akumulator Napięcie 12,85V Zmierz. 396A EN Wart.Znam.600A EN Wiek akumulatora ponad7 lat typ zwykły Test rozrusznika:normalne Napięcie 10.03V Test ładowania:ok Napięcie 10.03V Taki wydruczek dostalem pan powiedzial że wszystko ok.tylko powinien mieć 600A, a ma połowe.że jak wybieram na wczasy to będzie aku.dosyć obciążony bo bardziej mu szkodzi gorąco niż zimno.Pojechalem dla pewności do serwisu-sklepu z akumulatorami i tam z kolei stwierdzili że wszystko jest ok.coprawda pan użyl innego urządzenia wyglądalo jak pistolet,na zgaszonym silniku sprawdził jakieś parametry i uznał że wszystko ok!żeby go troche doładować,pozatym wychwalił mój aku.że to bardzo dobra firma(aldelco)jak dobrze pamiętam.Bo w większości jeżdzę po mieście.I teraz koledzy gdzie jest racja?który serwis mówił prawdę.Dodam że auto pali ok.zimą miałem przygode że nie odpalił.ale może powód że długo stał itd.Co radzicie wymieniać na nowy przed wyjazdem,czy nie?jade w niedziele:). Jeśli dobrze odczytałem - napięcie ładowania akumulatora 12,85V - to stanowczo za mało. Prawidłowe napięcie przy włączonych odbiornikach powinno wynosić 14,0V do 14,4V tzn. przy włączonych światłach mijania oraz załączonym nawiewie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) Ale fachowiec chyba sprawdził napięcie na akumulatorze, bez ładowania. Napięcie samego aku bardzo ładne, co do pojemności akumulatora - żeby sprawdzić faktyczną pojemność aku trza go rozładować do zera i naładować. Innego sposobu nie widze, a to nie trwa 5 minut, tylko pare godzin. Ja bym się nie przejmował i jechał spokojnie. Ja bym tylko przed zimą już go prowizorycznie wymienił z racji wieku - nie ma rzeczy wiecznych, zwłaszcza akumulatorów. Doładowywać przed wyjazdem nie ma sensu, sam podczas trasy się naładuje Primera ma niezłe alternatory, zwlaszcza w dieslu Edytowane 8 Lipca 2016 przez clavikord Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Kupiłem YUAS-e za 320 zł i mam totalny spokój od 4 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Dodam że jade na Chorwacje,podczas jazdy aku będzie dosyć eksploatowany: klima,radio,lodówka samochodowa:).kase zabezpiecze na aku ale na trasie za granica aku za300 Stowy u nas bedzie kosztowal z 600 jak assistance ci dostarczy:(no i czas stracony i nerwówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) Zależy gdzie tam będziesz ale aku kupisz wszędzie "w razie W" Jeśli w PL to nie kupuj żadnych niefirmowych jakieś jungi czy inne podobne.Kupuj Warte a jeśli to napięcie na wolnym akumulatorze to jeździj i czekaj do pierwszych przymrozków. Co do upału i akumulatora Pan mówi prawdę Co do niefirmowych aku mogę pokazać to coś co jest u mnie i jest wytopiony na środku ślad od wewnątrz, trzeba go będzie chyba zmienić, żeby auto się nie zapaliło kiedy. Zaserwuj mu ładowanie 12 godzin odsiarczy się itp Te komentarze w stylu "kupiłem kosiarkę i jest spokój na razie dwa sezony" lub "kupiłem opony i jestem bardzo zadowolony ale nie wiem jak będzie dalej bo to pierwszy sezon' odstaw na bok opinie wyrabia się latami Edytowane 8 Lipca 2016 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Dodam że jade na Chorwacje,podczas jazdy aku będzie dosyć eksploatowany: klima,radio,lodówka samochodowa:).kase zabezpiecze na aku ale na trasie za granica aku za300 Stowy u nas bedzie kosztowal z 600 jak assistance ci dostarczy:(no i czas stracony i nerwówka. Sprawdź jeszcze przed wyjazdem napięcie ładowania aby uniknąć później przykrych niespodzianek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 Z tego co widzę to brak lądowania jak kolega wspomniał to przy wyłączonych odbiornikach typu radio klima światła itd. powinno byc 14-14,4V ładowanie a przy poborze to 13V gdzieś w tych granicach akumulator jest do rozruchu tu role prądu daje alternator i pytanie czego tak małe ładowanie jest zmień mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 9 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2016 (edytowane) Ja w to nie wierzę ,że przy ładowaniu i odpiętych odbiornikach jest takie niskie napięcie a nie ma problemów z odpalaniem,kontrolkami ,pracą silnika,kontrolką ładowania itp itd Kup miernik za paręnaście złotych i sam sprawdź napięcie na wyłączonym silniku i podczas ładowania na wolnych obrotach i przy 2500 obr. Temat prosty i tani i miernik ci zostanie wtedy można coś powiedzieć dalej. Sprawdź napięcia przed i po 12 godzinnym ładowaniu. Edytowane 9 Lipca 2016 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.