Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Akumulator- dwie odmienne opinie fachowców


clint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Koledzy jak w temacie.Bylem dzis sprawdzic akumulator jako że wybieram się autem na wczasy.Pan w serwisie oponiarskim z akumulatorami podpiol komputerek i sprawdzal akumulator.kazal zalączać światla,zgasić.odpalić auto itd.z wydruku który otrzymalem wynika że akumulator do wymiany,pan też tak powiedział.Podaje parametry z wydruku:

Test akumulatora:wymien akumulator

Napięcie 12,85V

Zmierz. 396A EN

Wart.Znam.600A EN

Wiek akumulatora ponad7 lat typ zwykły

Test rozrusznika:normalne

Napięcie 10.03V

Test ładowania:ok

Napięcie 10.03V

Taki wydruczek dostalem pan powiedzial że wszystko ok.tylko powinien mieć 600A, a ma połowe.że jak wybieram na wczasy to będzie aku.dosyć obciążony bo bardziej mu szkodzi gorąco niż zimno.Pojechalem dla pewności do serwisu-sklepu z akumulatorami i tam z kolei stwierdzili że wszystko jest ok.coprawda pan użyl innego urządzenia wyglądalo jak pistolet,na zgaszonym silniku sprawdził jakieś parametry i uznał że wszystko ok!żeby go troche doładować,pozatym wychwalił mój aku.że to bardzo dobra firma(aldelco)jak dobrze pamiętam.Bo w większości jeżdzę po mieście.I teraz koledzy gdzie jest racja?który serwis mówił prawdę.Dodam że auto pali ok.zimą miałem przygode że nie odpalił.ale może powód że długo stał itd.Co radzicie wymieniać na nowy przed wyjazdem,czy nie?jade w niedziele:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ja bym na Twoim miejscu się nie przejmował i jechał. lecz te 3 stówki sobie zabezpieczył.

To nie znaczy że piszę aby pisać.

W moim aku po gwarancji pół roku urwała się cela i nastąpiło zwarcie.

Wszystko się z niego wygotowało i cały czas czułem smród "dzbuków". Myślałem że to się przepala katalizator, a to tak "pachnie" gotujący się kwas. Z odpowietrznika w aku parowało jak wrzątek z czajnika.

Więc nie znasz dnia ani godziny, a Twój ma już 7 lat  -- ale kręci , więc wytrzymaj do zimy. Zima jest tym wykładnikiem -czy zmieniać, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku wymieniłem swój akumulator w nissanie ;) oryginalny miał 11 lat 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.........że jak wybieram na wczasy .....Co radzicie wymieniać na nowy przed wyjazdem,czy nie? jadę w niedziele

 

jak odpalisz autko to w drodze się nie rozładuje wręcz przeciwnie aku będzie się doładowywał, inaczej na postoju

jak zostawisz autko na kilka dni... najlepiej zaopatrzyć się na drogę w prostownik procesorowy (można kupić za 60-70 zł np. w lidlu)

rzecz jest nieduża i w razie potrzeby doładujesz aku optymalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy jak w temacie.Bylem dzis sprawdzic akumulator jako że wybieram się autem na wczasy.Pan w serwisie oponiarskim z akumulatorami podpiol komputerek i sprawdzal akumulator.kazal zalączać światla,zgasić.odpalić auto itd.z wydruku który otrzymalem wynika że akumulator do wymiany,pan też tak powiedział.Podaje parametry z wydruku:

Test akumulatora:wymien akumulator

Napięcie 12,85V

Zmierz. 396A EN

Wart.Znam.600A EN

Wiek akumulatora ponad7 lat typ zwykły

Test rozrusznika:normalne

Napięcie 10.03V

Test ładowania:ok

Napięcie 10.03V

Taki wydruczek dostalem pan powiedzial że wszystko ok.tylko powinien mieć 600A, a ma połowe.że jak wybieram na wczasy to będzie aku.dosyć obciążony bo bardziej mu szkodzi gorąco niż zimno.Pojechalem dla pewności do serwisu-sklepu z akumulatorami i tam z kolei stwierdzili że wszystko jest ok.coprawda pan użyl innego urządzenia wyglądalo jak pistolet,na zgaszonym silniku sprawdził jakieś parametry i uznał że wszystko ok!żeby go troche doładować,pozatym wychwalił mój aku.że to bardzo dobra firma(aldelco)jak dobrze pamiętam.Bo w większości jeżdzę po mieście.I teraz koledzy gdzie jest racja?który serwis mówił prawdę.Dodam że auto pali ok.zimą miałem przygode że nie odpalił.ale może powód że długo stał itd.Co radzicie wymieniać na nowy przed wyjazdem,czy nie?jade w niedziele:).

 

 

Jeśli dobrze odczytałem - napięcie ładowania akumulatora 12,85V - to stanowczo za mało. Prawidłowe napięcie przy włączonych odbiornikach powinno wynosić 14,0V do 14,4V tzn. przy włączonych światłach mijania oraz załączonym nawiewie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fachowiec chyba sprawdził napięcie na akumulatorze, bez ładowania. Napięcie samego aku bardzo ładne, co do pojemności akumulatora - żeby sprawdzić faktyczną pojemność aku trza go rozładować do zera i naładować. Innego sposobu nie widze, a to nie trwa 5 minut, tylko pare godzin. Ja bym się nie przejmował i jechał spokojnie. Ja bym tylko przed zimą już go prowizorycznie wymienił z racji wieku - nie ma rzeczy wiecznych, zwłaszcza akumulatorów. Doładowywać przed wyjazdem nie ma sensu, sam podczas trasy się naładuje :) Primera ma niezłe alternatory, zwlaszcza w dieslu

Edytowane przez clavikord
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem YUAS-e za 320 zł i mam totalny spokój od 4 lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że jade na Chorwacje,podczas jazdy aku będzie dosyć eksploatowany: klima,radio,lodówka samochodowa:).kase zabezpiecze na aku ale na trasie za granica aku za300 Stowy u nas bedzie kosztowal z 600 jak assistance ci dostarczy:(no i czas stracony i nerwówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie tam będziesz ale aku kupisz wszędzie "w razie W"

Jeśli w PL to nie kupuj żadnych niefirmowych jakieś jungi czy inne podobne.Kupuj Warte a jeśli to napięcie na wolnym akumulatorze to jeździj i czekaj do pierwszych przymrozków.

Co do upału i akumulatora Pan mówi prawdę

Co do niefirmowych aku mogę pokazać to coś co jest u mnie i jest wytopiony na środku ślad od wewnątrz,  trzeba go będzie chyba zmienić, żeby auto się nie zapaliło kiedy.

Zaserwuj mu ładowanie 12 godzin odsiarczy się itp

Te komentarze w stylu "kupiłem kosiarkę i jest spokój na razie dwa sezony" lub "kupiłem opony i jestem bardzo zadowolony ale nie wiem jak będzie dalej bo to pierwszy sezon' odstaw na bok opinie wyrabia się latami 

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że jade na Chorwacje,podczas jazdy aku będzie dosyć eksploatowany: klima,radio,lodówka samochodowa:).kase zabezpiecze na aku ale na trasie za granica aku za300 Stowy u nas bedzie kosztowal z 600 jak assistance ci dostarczy:(no i czas stracony i nerwówka.

 

 

Sprawdź jeszcze przed wyjazdem napięcie ładowania aby uniknąć później przykrych niespodzianek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to brak lądowania jak kolega wspomniał to przy wyłączonych odbiornikach typu radio klima światła itd. powinno byc 14-14,4V ładowanie a przy poborze to 13V gdzieś w tych granicach akumulator jest do rozruchu tu role prądu daje alternator i pytanie czego tak małe ładowanie jest zmień mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w to nie wierzę ,że przy ładowaniu i odpiętych odbiornikach jest takie niskie napięcie a nie ma problemów z odpalaniem,kontrolkami ,pracą silnika,kontrolką ładowania itp itd

Kup miernik za paręnaście złotych i sam sprawdź napięcie na wyłączonym silniku i podczas ładowania na wolnych obrotach i przy 2500 obr.

Temat prosty i tani i miernik ci zostanie wtedy można coś powiedzieć dalej.

 

Sprawdź napięcia przed i po 12 godzinnym ładowaniu.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...