Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uszkodzony dyfer - hałas, szarpanie.


zaq79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zaq79 jak już masz ten dyfer wyjęty, to przy okazji czy mógłbyś zrobić zdjęcie odpowietrznika i węża odpowietrzającego.

Ciekawi mnie jak to jest rozwiązane i gdzie on jest wyprowadzony. W jakiś profil, czy gdzieś z boku?

Od dołu niewiele widać. Zawsze zastanawiałem się na ile można zatopić w wodzie dyfer, aby sobie nie zrobić krzywdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wedle życzenia :) odpowieczniki są podłączone do  jakichś króćców w profilu  powyżej dyfra. Niestety  profil  jest "zamknięty" (poza dziurami które  ma sobie)  i  nie  widać czy  wężyki idą gdzieś  dalej  czy  nie. Do  profila  wężyki  są podłączone  do oryginalnych plastykowych króćców zamontowanych w profilu.


Witam  ponownie - z braku  czasu  nic  nie  pisałem o  moim  dyfrze. Aktualnie  dyfer  zamontowany,  zalany  nowy olej (oryginalny od  Nissan-a) i  wygląda  na  to  że  wszystko  jest ok.

Dyfer  pochodził  z X-trail-a  benzyna 2,0  ściągniętego z  UK.
Oleju "weszło" ok 0,6 litra.

 

Mam nadzieje  że będzie  ok. :)

post-39697-0-47837200-1468944744_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Serdecznie,

Niedawno zanabyłem drogą kupna T30 z 2003 roku silnik 2.2 Di

Auto jest już totalnie rozbebeszone, bo robię gruntowne przygotowanie do sezonu - pracuję w górach i lasach i potrzebuję sprawne auto do dowożenia ludzi i sprzętu do pracy. Mam już pickupy, mam mega zmotanego Jeepa - teraz chciałem coś bardziej cywilnego na lekkie szutry i asfalty. Niebawem pochwalę się efektami, ale robię mega gruntowny przegląd, wszystkie gumy, poduszki, oleje, płyny, turbo, intercooler, 2mas, dodatkowe oświetlenie, lift 3cm, większy kapeć ...

No ale do rzeczy:
Na jakiej zasadzie działa i gdzie jest zlokalizowane sprzęgło wielopłytkowe w tym modelu ?

Czy to jest klasyczna wiskoza zlokalizowana w transfer casie ? Tak na logikę to tam powinna być, tylko nie wiem jakiej to jest konstrukcji - wisko czy coś innego ?

Pytam, bo mam zamiar zalać cały napęd - silnik, skrzynie, transfer case i most/dyfer tył cermizerami (wspomaganie zresztą też), ale jeśli jest tam klasyczna wiskoza to ona tego nie ogarnie i wtedy zrezygnuję z zalewania transfer case.

Ktoś coś pomoże ?

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło elektromagnetyczne dołączające tylny napęd jest tuz przed tylnym dyferencjałem.

Elementy od 30 do 44 z poniższego obrazka

1632578432964.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gkowal napisał:

Sprzęgło elektromagnetyczne dołączające tylny napęd jest tuz przed tylnym dyferencjałem.

Elementy od 30 do 44 z poniższego obrazka

1632578432964.png

 

Nie wiem jak to zrobiłem, ale zakładałem nowy temat ... a tu mam odpowiedź w innym temacie ... dziwne.

Czyli sprzęgło jest elektromagnetyczne - działa załącz/wyłącz - nie ma tam elementów ciernych - mogę śmiało lać dodatki do oleju :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki sam układ jak we wszystkich LSD musisz tam zalać olejem o charakterystyce LS czyli np Shell Spirax LS, Castrol Syntrax LS, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, motomysz666 napisał:

Nie wiem jak to zrobiłem, ale zakładałem nowy temat ... a tu mam odpowiedź w innym temacie ... dziwne.

Czyli sprzęgło jest elektromagnetyczne - działa załącz/wyłącz - nie ma tam elementów ciernych - mogę śmiało lać dodatki do oleju :) ??

Połączyłem twój temat z tym bo we wcześniejszych postach tego tematu jest dokumentacja fotograficzna dotycząca tego sprzęgła.

Co do olejów to wszelkie przekładnie zalewaj olejami zalecanymi przez Nissana.

Szczególnie zwracaj uwagę w olejach na zalecenia normy GL-4 i nie zalewaj klasa GL-5 tam gdzie jest wymagana norma GL-4

Nissan wydał specjalny dokument, który już kilkakrotnie załączałem w którym wskazuje że zalewanie olejem GL-5 może niszczyć zębatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gkowal napisał:

Połączyłem twój temat z tym bo we wcześniejszych postach tego tematu jest dokumentacja fotograficzna dotycząca tego sprzęgła.

Co do olejów to wszelkie przekładnie zalewaj olejami zalecanymi przez Nissana.

Szczególnie zwracaj uwagę w olejach na zalecenia normy GL-4 i nie zalewaj klasa GL-5 tam gdzie jest wymagana norma GL-4

Nissan wydał specjalny dokument, który już kilkakrotnie załączałem w którym wskazuje że zalewanie olejem GL-5 może niszczyć zębatki.

Takie oleje kupiłem, zgodne z serwisówką.
Nie wiem o czym pisze kolega "Trzeci" ale w serwisówce nie ma nic o tym, że mają to być oleje Limited Slip.
Z olejami LS to jest akurat tak, ze dając olej LS do dyfra bez blokady LS nic się nie dzieje, dając olej bez LS do dyfra LS skleimy tarczki i po blokadzie.
Jednak tutaj NIE MA limited slipa wiec nie ma się co sklejać - tak ma moje oko.

Tak wyglądają tarczki LSD a czegos takiego na schemacie dyfra nie ma
https://www.google.com/search?q=tarczki+lsd+jeep&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b&sa=X&ved=2ahUKEwjPqJbcupXgAhUk3uAKHVNaCzkQsAR6BAgAEAE&biw=2144&bih=1054

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to elektromagnes a nie elektrozawór. Moment przeniesienia napędu zależy wprost od prądu przepływającego przez elektromagnes.

image.thumb.png.3271872b43c75b28cb5b6ac7b269feea.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś zaczyna się pitolić :ph34r: , kontrolki wariują :wacko: , a tył ciągnie jakoś tak jak by nie chciał tego robić :bezradny: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 17.07.2016 o 10:51, zaq79 napisał:

Jeszcze  klika fotek  sprzęgła elektromagnetycznego  dla  ciekawych, z zewnątrz i od  środka (na razie  dalej nie rozbieram  bo  może mi się  jeszcze  przydać - nie  wiem w jakim  stanie  będzie to  co  kupię)

 

Komputer  samochodu  sygnalizuje 4WD   jak  tylko  rozepnie się  kostkę

post-39697-0-33636200-1468745099_thumb.jpg

post-39697-0-18546500-1468745192_thumb.jpg

post-39697-0-98724700-1468745344_thumb.jpg

post-39697-0-33636200-1468745099_thumb.jpg

post-39697-0-18546500-1468745192_thumb.jpg

post-39697-0-98724700-1468745344_thumb.jpg

Sprzęgło schodzi bez problemu po odkręceniu śrub?  U mnie prawdopodobnie padło samo sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...