gkowal Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 zaq79 jak już masz ten dyfer wyjęty, to przy okazji czy mógłbyś zrobić zdjęcie odpowietrznika i węża odpowietrzającego. Ciekawi mnie jak to jest rozwiązane i gdzie on jest wyprowadzony. W jakiś profil, czy gdzieś z boku? Od dołu niewiele widać. Zawsze zastanawiałem się na ile można zatopić w wodzie dyfer, aby sobie nie zrobić krzywdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Wedle życzenia odpowieczniki są podłączone do jakichś króćców w profilu powyżej dyfra. Niestety profil jest "zamknięty" (poza dziurami które ma sobie) i nie widać czy wężyki idą gdzieś dalej czy nie. Do profila wężyki są podłączone do oryginalnych plastykowych króćców zamontowanych w profilu. Witam ponownie - z braku czasu nic nie pisałem o moim dyfrze. Aktualnie dyfer zamontowany, zalany nowy olej (oryginalny od Nissan-a) i wygląda na to że wszystko jest ok. Dyfer pochodził z X-trail-a benzyna 2,0 ściągniętego z UK.Oleju "weszło" ok 0,6 litra. Mam nadzieje że będzie ok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomysz666 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Witam Serdecznie, Niedawno zanabyłem drogą kupna T30 z 2003 roku silnik 2.2 Di Auto jest już totalnie rozbebeszone, bo robię gruntowne przygotowanie do sezonu - pracuję w górach i lasach i potrzebuję sprawne auto do dowożenia ludzi i sprzętu do pracy. Mam już pickupy, mam mega zmotanego Jeepa - teraz chciałem coś bardziej cywilnego na lekkie szutry i asfalty. Niebawem pochwalę się efektami, ale robię mega gruntowny przegląd, wszystkie gumy, poduszki, oleje, płyny, turbo, intercooler, 2mas, dodatkowe oświetlenie, lift 3cm, większy kapeć ... No ale do rzeczy: Na jakiej zasadzie działa i gdzie jest zlokalizowane sprzęgło wielopłytkowe w tym modelu ? Czy to jest klasyczna wiskoza zlokalizowana w transfer casie ? Tak na logikę to tam powinna być, tylko nie wiem jakiej to jest konstrukcji - wisko czy coś innego ? Pytam, bo mam zamiar zalać cały napęd - silnik, skrzynie, transfer case i most/dyfer tył cermizerami (wspomaganie zresztą też), ale jeśli jest tam klasyczna wiskoza to ona tego nie ogarnie i wtedy zrezygnuję z zalewania transfer case. Ktoś coś pomoże ? Filip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Sprzęgło elektromagnetyczne dołączające tylny napęd jest tuz przed tylnym dyferencjałem. Elementy od 30 do 44 z poniższego obrazka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomysz666 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 3 minuty temu, gkowal napisał: Sprzęgło elektromagnetyczne dołączające tylny napęd jest tuz przed tylnym dyferencjałem. Elementy od 30 do 44 z poniższego obrazka Nie wiem jak to zrobiłem, ale zakładałem nowy temat ... a tu mam odpowiedź w innym temacie ... dziwne. Czyli sprzęgło jest elektromagnetyczne - działa załącz/wyłącz - nie ma tam elementów ciernych - mogę śmiało lać dodatki do oleju ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzeci Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 To jest taki sam układ jak we wszystkich LSD musisz tam zalać olejem o charakterystyce LS czyli np Shell Spirax LS, Castrol Syntrax LS, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 35 minut temu, motomysz666 napisał: Nie wiem jak to zrobiłem, ale zakładałem nowy temat ... a tu mam odpowiedź w innym temacie ... dziwne. Czyli sprzęgło jest elektromagnetyczne - działa załącz/wyłącz - nie ma tam elementów ciernych - mogę śmiało lać dodatki do oleju ?? Połączyłem twój temat z tym bo we wcześniejszych postach tego tematu jest dokumentacja fotograficzna dotycząca tego sprzęgła. Co do olejów to wszelkie przekładnie zalewaj olejami zalecanymi przez Nissana. Szczególnie zwracaj uwagę w olejach na zalecenia normy GL-4 i nie zalewaj klasa GL-5 tam gdzie jest wymagana norma GL-4 Nissan wydał specjalny dokument, który już kilkakrotnie załączałem w którym wskazuje że zalewanie olejem GL-5 może niszczyć zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomysz666 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Godzinę temu, gkowal napisał: Połączyłem twój temat z tym bo we wcześniejszych postach tego tematu jest dokumentacja fotograficzna dotycząca tego sprzęgła. Co do olejów to wszelkie przekładnie zalewaj olejami zalecanymi przez Nissana. Szczególnie zwracaj uwagę w olejach na zalecenia normy GL-4 i nie zalewaj klasa GL-5 tam gdzie jest wymagana norma GL-4 Nissan wydał specjalny dokument, który już kilkakrotnie załączałem w którym wskazuje że zalewanie olejem GL-5 może niszczyć zębatki. Takie oleje kupiłem, zgodne z serwisówką. Nie wiem o czym pisze kolega "Trzeci" ale w serwisówce nie ma nic o tym, że mają to być oleje Limited Slip. Z olejami LS to jest akurat tak, ze dając olej LS do dyfra bez blokady LS nic się nie dzieje, dając olej bez LS do dyfra LS skleimy tarczki i po blokadzie. Jednak tutaj NIE MA limited slipa wiec nie ma się co sklejać - tak ma moje oko. Tak wyglądają tarczki LSD a czegos takiego na schemacie dyfra nie mahttps://www.google.com/search?q=tarczki+lsd+jeep&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b&sa=X&ved=2ahUKEwjPqJbcupXgAhUk3uAKHVNaCzkQsAR6BAgAEAE&biw=2144&bih=1054 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 To sprzęgło w tym dyfrze to załancza elektrozawór ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 Jest to elektromagnes a nie elektrozawór. Moment przeniesienia napędu zależy wprost od prądu przepływającego przez elektromagnes. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mały Stanley Opublikowano 30 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2019 U mnie coś zaczyna się pitolić , kontrolki wariują , a tył ciągnie jakoś tak jak by nie chciał tego robić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek9104 Opublikowano 27 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 W dniu 17.07.2016 o 10:51, zaq79 napisał: Jeszcze klika fotek sprzęgła elektromagnetycznego dla ciekawych, z zewnątrz i od środka (na razie dalej nie rozbieram bo może mi się jeszcze przydać - nie wiem w jakim stanie będzie to co kupię) Komputer samochodu sygnalizuje 4WD jak tylko rozepnie się kostkę Sprzęgło schodzi bez problemu po odkręceniu śrub? U mnie prawdopodobnie padło samo sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 Cześć Po odkręceniu śrub trzeba jeszcze "pokonać" uszczelkę w płynie która dość mocno skleiła sprzęgło z dyfrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.