KrisT Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Panowie czeka mnie wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) i w związku z tym mam kilka pytań. Trzeba zdejmować cały zderzak? światła też? jak się do tej chłodnicy dobrać? napiszcie mi przynajmniej z grubsza jaka kolejność i na co zwracać uwagę a pózniej opisze dokładniej co i gdzie odkręcic. Moze ma ktoś jakiś sposób aby zrobić to szybko/łatwo bez rozkręcania połowy auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Czesc Kolego,ja juz to przerabialem. A co masz wyciek czynnika? nie musisz rozbierac polowy auta,wystarczy ze sciagniesz przedni gril on trzyma sie na takich klipsach na srubokret plaski i od gory kilka plastikowych spinek,dalej u gory skraplacza masz dwa weze po dwie srubki 10 (chyba) i ciagniesz do gory to wszystko! dobrze by bylo jak by ci ktos pomogl doslownie na chwilke wyciagajac ja do gory,zeby ktos przytrzymal przedni panel,zeby nie uszkodzic jej lub nowej lub chlodnicy wody(.Jakos chaotycznie pisze sorki) taki dzien do d... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 11 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 hmm czyzby to było takie proste i łatwe? Nie mam jeszcze wycieku, lamelki u dołu chłodnicy się rozwarstwiły, jakby 4 warstwy się rozkleiły. A to tylko kwestia czasu kiedy się rozszczelni, a znając zycie i prawa Marfiego stanie się to przy 30stC jak będę na urlopie... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumisek Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Tez chce na dniach wymieniac bo dziurawa mam skraplacz juz czeka na montaz tylko niewiem jak sie zabrac za to , na filmikach widzialem ze trzeba sposzczac plyn chlodniczy odkrecac wiatrak i wyjmowac chlodnice moze jes jakis latwiejszy sposob Coyote024 napisz moze troszke jasniej bo twoja metoda jest mniej skaplikowana ale malo zrozumiala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Nie musisz całego przodu wyciągać,tak jak mówiłem ściągnij grill, on trzyma ie na takich plastikowych klipsach,Górna osłona tak samo jest na jakiś plastikach, dwa węże dochodzące do klimy i to wszystko,dobrze by było jak by ci ktoś pomógł przytrzymać, odepchnac chłodnice wody a ty wyciagasz chłodnice klimy górą, dół jest tylko wsadzany dwoma bolcami w takie gumki,to tylko szarpnij i po krzyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 więc tak, jestem właśnie po wymianie chłodnicy, jakbym się uparł wymieniłbym w 15minut...po kolei: -zdejmujemy grill (z góry kilka grzybków, plus zatrzaski z przodu które trzeba lekko przekręcic), zdejmujemy osłonę silnika (dwie śrubki i ciągniemy do góry) - odkręcamy wiatrak wiskozy (4 śrubki) aby nie zagnieśc lamelek w chlodnicy i opuszczamy w dół (wyjąć się nie da tak łatwo, lepiej zostawić) -odkręcamy rurki od chłodnicy klimy (jedna z lewej druga z prawej strony) wyjmujemy i odchylamy na bok, mozna podwiazać aby nie zawadzały, odpinamy wtyczkę czujnika ciśnienia (z lewej strony klimy- patrząc z przodu auta) -odkręcamy górne dwa mocowania chłodnicy, odchylamy chłodnicę i odkręcamy dwie śrubki ktorymi są skręcone obie chłodnice (klimy do głównej) -następnie chwytamy główną chłodnicę i wyjmujemy ją z prawego dolnego mocowania, jest na wcisk (patrzac z przodu auta) i odchylamy maks w stronę silnika (musi przejsc osuszacz) -po odchyleniu chłodnicy silnika, powoli uważając na czujnik ciśnienia wyjmujemy skraplacz klimy, - wymieniamy oringi na nowe, przekręcamy czujnik cisnienia, przekładamy gumowe podkładki zdolnych bolców chłodnicy i w odwrotnej kolejności składamy do kupy. i to wsio.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumisek Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 a jeszcze takie pytanko musze wymienic na nowe oringi oczywiscie ale czy musza byc specialne oringi fioletowe lub zielone czy czarne wystarcza bo mam ich od groma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 najlepiej oringi przeznaczone do klimatyzacji, zamienniki mam zielone, w pathu akurat obecnie były czarne a w vw miałem fioletowe.... zwykłe olejowe są zbyt twarde i mogą rozszczelnić układ, na starych tez nie ma co zakładać bo są juz odkształcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Pasmaruj uszczelki olejem albo psiknij wd'kiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumisek Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Wiec tak, jak mowiono (Coyote024, KrisT) jest to bardzo prosty i latwy sposob na wymiane skraplacza, ja uzylem tyrtyrek do przytrzymania chlodnicy w odchyle, a jest przewod na dole od strony zderzaka ktory lekko blokuje chlodnice i trzeba uwazac , czas jaki mi to zajelo 1h bylo by szybciej ale bozia nie dala kobiecych lapek i walczylem z przykreceniem wiatraka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.