karan Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Witam, w 2012 kupiłem Note E11. Ostatni przegląd był w 2013 roku. Silnik CR14DE. Chciałbym teraz samodzielnie sprawdzić i ewentualnie uzupełnić płyn hamulcowy i do chłodnicy. O ile wg. instrukcji sprawdzę ile ich jest w zbiornikach, tak nie wiem który wybrać płyn do uzupełnienia. Wg. instrukcji zalecany płyn chłodzący to firmy NISSAN - i teraz nie wiem który kupić, bo nie wiem jaki teraz jest tam wlany. Czy to nie ma znaczenia? Płyn hamulcowy i sprzęgłowy to oryginalny NISSAN lub DOT3 lub DOT4 (US FMVSS No. 116). Jest zalecenie żeby nie mieszać różnych rodzajów płynu (DOT3 i DOT4) - - i teraz nie wiem który kupić, bo nie wiem jaki teraz jest tam wlany. Czy to nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Kup taki który można mieszać Jest tego pełno na rynku. Do chłodnicy i hamulcowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Witam, w 2012 kupiłem Note E11. Ostatni przegląd był w 2013 roku. Silnik CR14DE. Chciałbym teraz samodzielnie sprawdzić i ewentualnie uzupełnić płyn hamulcowy i do chłodnicy. O ile wg. instrukcji sprawdzę ile ich jest w zbiornikach, tak nie wiem który wybrać płyn do uzupełnienia. Wg. instrukcji zalecany płyn chłodzący to firmy NISSAN - i teraz nie wiem który kupić, bo nie wiem jaki teraz jest tam wlany. Czy to nie ma znaczenia? Płyn hamulcowy i sprzęgłowy to oryginalny NISSAN lub DOT3 lub DOT4 (US FMVSS No. 116). Jest zalecenie żeby nie mieszać różnych rodzajów płynu (DOT3 i DOT4) - - i teraz nie wiem który kupić, bo nie wiem jaki teraz jest tam wlany. Czy to nie ma znaczenia? płyn hamulcowy należało by wymienić w całości bo na pewno ma już kilka lat, lepiej na DOT4 (np. firmy Bendix) płyn do chłodnicy można uzupełnić (jak jest w miarę czysty) np. firmy Prestone bo jest mieszalny ze wszystkimi innymi i nie zmienia pierwotnego koloru 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Dobrze kolega zauważył. Płyn wymienia się co dwa lata. Na korku wlewu płynu hamulcowego jest napisane jaki powinien być zalany. Jeśli będzie wymieniany w całości, to nie ma obawy o to czy można mieszać. Pytanie tylko kto to będzie robił? Jeśli we własnym zakresie, to należy pamiętać że w układzie z ABS spuszczanie płynu/odpowietrzanie zaczynamy od koła najbliższego pompy hamulcowej. Odpowietrzenia układu sprzęgła bez demontażu skrzyni nie da się wykonać. Co do wymiany płynu w chłodnicy się nie wypowiem. Dolewałem koncentrat do płynu chłodniczego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Ok, dzięki za podpowiedzi. Pewnie dam do mechanika, nie mam smykałki do takich rzeczy, dlatego pytam, bo gdyby mi się udało zrobić to samemu na pewno byłaby z tego satysfakcja duża, popatrzę jeszcze do instrukcji. Ktoś mi podpowiedział, żeby do chłodnicy dolać płynu o barwie czerwonej czy jakoś tak, być może mówił o koncentracie. Odpowietrzenia układu sprzęgła bez demontażu skrzyni nie da się wykonać. O co to chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 O co to chodzi? O ile się nie mylę, mechanizm "wysprzęglania" jest wewnątrz obudowy sprzęgła i nie ma dostępu do niego z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 W instrukcji mam coś takiego: http://www.fotosik.pl/zdjecie/398c2bcd36e5b52b Piszą żeby używać oryginalnego płynu niezamarzającego L250 firmy NISSAN. http://www.fotosik.pl/zdjecie/bc65b8605aabf3fe http://www.fotosik.pl/zdjecie/a512d3c01adc5114 http://www.fotosik.pl/zdjecie/788a4713697dc601 http://www.fotosik.pl/zdjecie/d61ece31f0b3c209 Nie ma mnie chwilowo w domu ale jak wrócę, to zobaczę czy jest tak jak na rysunku. Ile ewentualnie za takie coś weźmie mechanik? Koło 50 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Nie do końca się zgodzę że wymiana co dwa lata dlatego że trzeba wziąć pod uwagę warunki ekspl.i przebieg robiony rocznie wiadomo jak ktoś robi 5tys przed wymianą należy sprawdzić temp.wrzenia wiem bo miałem dwa nowe auta i nigdy nie wymienili mi po dwóch latach dopiero na trzecim serwisie co do wymiany płynu w chłodnicy to producent mówi 10lat lub chyba nie pamiętam 150tys i też można sobie sprawdzić temp.zamarzania -30 wystarczy .Proponuje dolać Prestone bo jest mieszalny ze wszystkimi a wymiana tak jak masz opisaną w książce powinna być śruba na bloku silnika a jak nie rura w dół i wio , hamulcowy jeśli wymiana to DOT4 Ale to już wszystko było opisane przez kolegów wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Warto jest zmienić jeden jak i drugi płyn .. hamulcowy zbiera wilgoć i raz że jego parametry spadają to jeszcze powoduje korozję wewnątrz pompy hamulcowej jak i zacisków tłoczków itp ,, w środku Co do odpowietrzania to już czytałem tyle pomysłów że sam już nie wiem ... ale chyba zaczynać powinno się od tylnych kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQTER Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 O ile się nie mylę, mechanizm "wysprzęglania" jest wewnątrz obudowy sprzęgła i nie ma dostępu do niego z zewnątrz. Od góry na skrzyni jest odpowietrznik i można nim spokojnie wymienić płyn bez demontarzu skrzyni.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Od góry na skrzyni jest odpowietrznik i można nim spokojnie wymienić płyn bez demontarzu skrzyni.... A siłownik jest na zewnątrz, czy może takie cudo? http://www.autosklep-car-man.pl/_var/gfx/81d42657cca58eda7a135cf480f6f9fa.jpg Bo jeśli jest na zewnątrz, to zgodzę się że da się w nim wymienić całkowicie płyn. Sprawa komplikuje się gdy odpowietrznik jest na zewnątrz a bebechy w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQTER Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Pewien nie jestem ale chyba właśnie takie cudo jak mówisz. Wiem że przy wymianie płynu mechanik od góry skrzyni go wypuszczał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Pewien nie jestem ale chyba właśnie takie cudo jak mówisz. Wiem że przy wymianie płynu mechanik od góry skrzyni go wypuszczał... Czyli w tym ustrojstwie płyn pozostał stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karan Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Panowie dzięki za podpowiedzi. Już wróciłem z urlopu, okazuje się, że wszystko jest w porządku. Dam do mechanika wymianę płynu hamulcowego, skoro lepiej wymieniać do dwa lata. Mam dopiero przejechane 38000 km. Wychodzę z założenia, że lepiej zapobiegać niż naprawiać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.