AngelikaPietrzak Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Witam, od niedawna jestem posiadaczką Nissana micry k12 z 2005 roku. Poprzedni właściciele jeździli na 98, producenci polecają jednak benzynę 95. W związku z tym przy pierwszym tankowaniu zatankowalam 95, po przejechaniu ok 50 km zapalił się check. Mam pytanie czy to może być przyczyną błędu. Jeśli tak to czy po zatankowaniu 98 błąd zniknie? Będę wdzięczna za wskazówki pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Warto przeczytać http://blog.bestdrive.pl/366-swieci-sie-kontrolka-silnik-check-engine-co-to-oznacza i zwrócić uwagę na ostatnie zdanie w Święcąca kontrolka a nieprawidłowa praca silnika oraz podjechać gdzieś , gdzie wykonują diagnostykę komputerową... I będzie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AngelikaPietrzak Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Dziękuje ślicznie już to czytałam, pierwsze co skojarzyłam to zmianę benzyny z 98 na 95. Autko prowadzi się normalnie nie stracił mocy ani nic. Nie wiem czy dolanie benzyn 98 mogłoby sprawić że kontrolka zgaśnie. Czy zmiana paliwa mogła sprawić że uszkodziła się sonda lambda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Skoro czytałaś już - to wiesz ,że kontrolka check świadczyć może o wystąpieniu różnych usterek - mniej lub bardziej ważnych. Na odległość nikt Ci nie powie "dlaczego" tak się stało. Trzeba do mechanika- ten posłucha , obejrzy , pod komputer podepnie i będzie wiadomo co jej dolega Co do ostatniego pytania - to nie mam pojęcia ... Choć ja tankuję 95 , a kilka razy w ciągu nastu lat wlałam (dałam się skusić) na 98 i nic się nie działo. No, ale auto autu nie równe i każdy przypadek jest inny ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- aaa i jeszcze jedno - po zakupie wymieniłaś olej oraz wszystkie filtry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AngelikaPietrzak Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Po pracy podjechałam na warsztat ale nie było właściciela a z osobą którą rozmawiałam na podstawie mojego opisu stwierdzila że może być to sonda. Może jutro będę mieć więcej szczęścia i będzie właściciel podepnie pod komputer i czegoś więcej się dowiem. Napisałam tutaj bo może właśnie ktoś spotkał się z takim przypadkiem że właśnie zaraz po zatankowaniu ineego paliwa miał tego typu problemy i coś mi podpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 95 jest odpowiednim paliwem do tego auta tak zaleca producent i nie ma wpływu na checka i powinnaś udać się do człowieka który umie władać komputerem i zdiagnozuje usterkę i nie ma co zgadywać sonda itp.Chyba że zatankowałaś jakiegoś szajsu z Rosji to wtedy się zapali.Jak dużo masz tego paliwa? może wyjezdzić trochę i dolać z innej stacji do pełna i zobaczyć bo faktycznie złej jakości paliwo ma jakiś wpływ na checka Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ricky Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Ponieważ to jest mój pierwszy post na tym forum - witam i pozdrawiam wszystkich Forumowiczów. Miałem taki przypadek kilka lat temu, tuż po zakończeniu 3 letniej gwarancji Nota. Wracając z ASO zatankowałem 98 i po kilkuset metrach jazdy zapaliła się kontrolka "check engine". Ponieważ silnik stracił moc, postanowiłem wrócić do ASO. Z wielkim trudem mogłem poruszać się po ruchliwych ulicach, szczególnie podczas wjazdu na rondo, nawet ruszając na 1-ce. Jakoś w końcu dotarłem do celu. Po podpięciu do komputera diagnoza brzmiała - sonda lambda. Ponieważ nie mieli na stanie sondy i "od ręki" wymienić (około 800 PLN w 2010 roku), po trwającej kilka chwil dyskusji dowiedziałem się, że jeżeli będę jeździł z wysokimi obrotami przez dłuższy czas (nie powiedzieli ile km to będzie, bo sami nie wiedzieli) kontrolka zgaśnie i objawy utraty mocy znikną same. Ponieważ i tak nie było sondy w ASO, a ja następnego dnia jechałem w dłuższą podróż do Zakopanego, przystałem na takie rozwiązanie. Do domu (około 60 km) wróciłem jadąc co najwyżej na 3-cim biegu, nawet jadąc 100-ką żeby sondę przegrzać, utrzymując obroty w zawsze ponad 2500 a najczęściej 3500-4500 obr/min. I nic. Więc następnego dnia jadę do Zakopanego. Silnik jak pisałem tracił moc co jakiś czas, więc unikałem wyprzedzania. Zauważyłem pewną powtarzalność zjawiska polegającego na utracie mocy przy szybkim dodawaniu gazu (wyprzedzanie, włączanie się do ruchu) i odzyskiwanie mocy po zmniejszeniu uchylenia pedału gazu. To pozwoliło mi na w miarę bezproblemowe dotarcie do celu. I nadal nic, kontrolka się świeci, silnik traci moc jak powyżej. Jednak następnego dnia, po przejechaniu około 40 km kontrolka zgasła i praca silnika wróciła do stanu normalnego, moc silnika jak przed feralnym tankowaniem a ja zaoszczędziłem 800 PLN . Od tej pory tankuję tylko 95, oczywiście na stacjach godnych zaufania i starałem się co około miesiąc /szczególnie w zimie/ przejechać kilka kilometrów z obrotami ponad 3000. I to pomogło na następne kilka lat szczęśliwego użytkowania Nota. Obecnie jeżdżę QQ 1,6 benzyna i też miałem już zapaloną kontrolkę "check engine", ale bez utraty mocy i jakichkolwiek innych objawów. Spowodowane to było również przez sondę lambda. I tu uwaga: ponieważ auto długo stało w ASO od momentu sprowadzenia do dnia zakupienia i odebrania (3 miesiące). Tak nissany mają - opinia ASO. Oczywiście natychmiast mi to usunięto. Mam nadzieję, że to pomoże, jeżeli nie Pani AP, to komuś innemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AngelikaPietrzak Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Dziękuje za podpowiedzi. Pojechałam do zaprzyjaźnionego warsztatu i po podłączeniu pod komputer okazało się że był to błąd park neutral? Czy ktoś spotkał się z takim błędem? Mam micre z manualną skrzynią.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Kontynuacja wątku odnośnie błędu znajduje się w http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66927-k12-kod-błędu-p1706-check-park-neutral/#entry1127658. od postu #14 Więc tutaj zamykam - aby w dwóch miejscach nie pisać o tym samym. (skoro w innym dziale założyłaś nowy temat , a taki problem był juz opisywany na forum - wszystko zostało tam połączone) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.