pawlosky Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 witam wszystkich, piszę ponieważ nie znalazłem odpowiedzi ani na forum ani u mechanika. posiadam T31 z 2007 roku 2.0 diesel - 173 KM z przebiegiem 230000 zaczęło się od tego że wpadł mi pedał sprzęgła przy 230 000 przejechanych kilometrach. po rozebraniu przez mechanika stwierdziliśmy że wymieniamy całą dwumasę bo była od nowości i skoro już zaczął naprawiać to zrobimy wszystko. wszystko poszło gładko do momentu przejechania kilku kilometrów i pojawienia się check engine. odczytaliśmy skanerem kody: P2453 - czujnik różnicy ciśnienia P2002 - zbyt niska wydajność filtra cząsteczek stałych moje pytanie czy to zbieg okoliczności że po 230000 wszystko zaczyna padać? czy na coś dodatkowo przy odpinaniu skrzyni nie zwrócił uwagi? dziennie jeżdżę 100 km autostradą do pracy 120-140 km/h ostatnio na 5-tym biegu 150km/h przegoniłem go ze 30 minut za każdym razem jak wykasujemy błędy to po ok. 100 km zapala się check engine z tymi błędami poproszę o jakieś rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 witam wszystkich, piszę ponieważ nie znalazłem odpowiedzi ani na forum ani u mechanika. posiadam T31 z 2007 roku 2.0 diesel - 173 KM z przebiegiem 230000 zaczęło się od tego że wpadł mi pedał sprzęgła przy 230 000 przejechanych kilometrach. po rozebraniu przez mechanika stwierdziliśmy że wymieniamy całą dwumasę bo była od nowości i skoro już zaczął naprawiać to zrobimy wszystko. wszystko poszło gładko do momentu przejechania kilku kilometrów i pojawienia się check engine. odczytaliśmy skanerem kody: P2453 - czujnik różnicy ciśnienia P2002 - zbyt niska wydajność filtra cząsteczek stałych moje pytanie czy to zbieg okoliczności że po 230000 wszystko zaczyna padać? czy na coś dodatkowo przy odpinaniu skrzyni nie zwrócił uwagi? dziennie jeżdżę 100 km autostradą do pracy 120-140 km/h ostatnio na 5-tym biegu 150km/h przegoniłem go ze 30 minut za każdym razem jak wykasujemy błędy to po ok. 100 km zapala się check engine z tymi błędami poproszę o jakieś rady Moim zdaniem te błędy nie są w żaden sposób powiązane ze sprzęgłem. Są one związane zapchanym DPF'em. Jeśli ogólnie coś się dzieje z filtrem DPF to pewnie wyskoczy któryś z poniższych błędów: Nissan P2002 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Nissan P2003 - Particulate Trap Efficiency Below Threshold Nissan P242F - Diesel Particular Filter Restriction Nissan P2452 - Particulate Matter Trap Differential Pressure Sensor Circuit Nissan P2453 - Diesel Particle Filter Differential Pressure Sensor: Implausible Signal Nissan P2463 - Diesel Particle Filter: Excessive Soot Accumulation U ciebie wyskoczyły dwa z powyższej listy i raczej skupiłbym się na samym DPF'ie lub jego oprzyrządowaniu, tym bardziej gdy to jest oryginalny filtr przy tym przebiegu. Mało mam do czynienia z T31, wiec niech moją diagnozę potwierdzi jeszcze ktoś inny. Listę błędów znalazłem tu: http://www.sinspeed.co.uk/blocked-dpf-solution-dtc-fault-codes/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Wykonana naprawa sprzegła i dwumasy nie ma nic wspolnego z pojawiajacymi sie bledami. Jak dla mnie to na 90% dpf zapchany. Ja go wycielem przy przebiegu ponizej 200 tys.km. Jak auto ma juz najechane sporo ponad 200 tys.to albo wyciecie dpf-u (polecam!) albo wymiana na nowy,bo jego samoistna regeneracja nie wiele da a czyszczenia serwisowe beda sporo kosztowac i efekt bedzie krótkotrwały. P.S. Sprawdzasz poziom oleju?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlosky Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 Wykonana naprawa sprzegła i dwumasy nie ma nic wspolnego z pojawiajacymi sie bledami. Jak dla mnie to na 90% dpf zapchany. Ja go wycielem przy przebiegu ponizej 200 tys.km. Jak auto ma juz najechane sporo ponad 200 tys.to albo wyciecie dpf-u (polecam!) albo wymiana na nowy,bo jego samoistna regeneracja nie wiele da a czyszczenia serwisowe beda sporo kosztowac i efekt bedzie krótkotrwały. P.S. Sprawdzasz poziom oleju?? poziom oleju od wymiany (co 15000) do wymiany bez zmian pewnie wytnę. ile z czymś takim można jeździć? polecicie jakąś firmę w wawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2016 poziom oleju od wymiany (co 15000) do wymiany bez zmian pewnie wytnę. ile z czymś takim można jeździć? polecicie jakąś firmę w wawie? Jeśli rzeczywiście nie wzrasta Tobie poziom oleju to znaczy,ze silnik nie dostal jeszcze przez dpf po d..e. Warto wiec szybko problem rozwiazac bo jeżdżenie na przypchanym filtrze to duzo wieksze zuzycie paliwa auto traci moc a kwestia tylko wyłacznie czasu jest ,ze paliwo zacznie przedostawac sie do oleju pogarszajac jego własciwości smarne. A w skrajnym przypadku moze nawet i dojsc do sytuacji ,ze auto stanie calkowicie. Jazda bez filtra jest zbawienna dla auta,aczkolwiek jest niezgodne z prawem. Ale zyjemy w takim kraju ,gdzie wiekszośc obywateli uważa ,ze prawo jest po to aby je łamac . Jak wyciecie dpf zostanie wykonane fachowo ,czyli dokladne rozcieta obudowa i wyjety filtr a poźniej ponowne ,porzadne połozenie spawu w tym samym miejscu to mozesz jeździć spokojnie.Nikt nie dojdzie ,ze filtra nie ma-bo musialby to sprawdzić przez ciecie ponowne obudowy po filtrze. Oczywiscie ze rownolegle równiez powinien zostać profesjonalnie zmieniony soft w silniku -tak aby przez podpiecie komputera nie dało sie stwierdzic braku filtra.Inaczej-całe sterowanie filtrem musi byc widoczne. Nie polecam zakladanie emulatora. X-trail T31 ma elektronike Bosch -wiec usuniecie filtra nie stanowi dla fachowca wiekszego problemu . Gorzej maja Ci co maja T30 z filtrem-tam wszystko jest na Denso . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlosky Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 dzięki jak na razie to objawem oprócz check engine jest na wolnych obrotach spalanie na poziomie 15-17 litrów/ nie spada moc kontrolka dpf nie zaświeciła się nigdy check po skasowaniu zapala się po około przejechanych 100 km w sobotę podmienię czujnik różnicy ciśnień i dam znać jak nie pomoże to wycinam dpf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 A w jakiej jednostce to spalanie na wolnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlosky Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 A w jakiej jednostce to spalanie na wolnych? 2.0 diesel 173 KM ale to jest właśnie spowodowane złą mieszanką bo czujnik wskazuje na zapchany dpf i ją wzbogaca normalnie jak check się nie świeci to na postoju pokazuje spalanie ok 9 litrów w trasie nie ma problemu bo jeżdżę głównie autostradą to spalanie 7,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) No ok ale jaka jednostka miary nie silnika na wolnych? Edytowane 15 Lipca 2016 przez carbomer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 moglbys zadac pytanie w sposob zrozumialy dla innych? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlosky Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 w litrach a tak naprawdę to nie wiem o co pytasz ale spróbuję jak stoję w korku to na desce pokazuje mi od 15 do 17 litrów średnie spalanie na 100 km pewnie mierzy ilość przebytych kilometrów i dzieli przez ilość zużytego paliwa w odpowiednim czasie - nie wiem wiem 1-no do tej pory w takiej sytuacji licznik pokazywał ok 8-9 litrów a teraz do 17litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 (edytowane) Drążę bo każdy komputer pokazuje spalanie w litrach na kilometry. Na wolnych-postój dzielnik (km) =0 więc na wyświetlaczu brak wartości, bo przez zero nie dzielimy ;]. Piszesz, że u ciebie wskazuje wartość, więc się pytam w jakiej jednostce? Litry na godzinę? Chyba że się toczysz na luzie ale to nie jest miarodajne bo można się toczyć z różną prędkością -zły przykład bo wtedy odcina paliwo :] Jaśniej nie potrafię. Oczywiście chodzi o spalanie chwilowe. Edytowane 16 Lipca 2016 przez carbomer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) [...] Jak wyciecie dpf zostanie wykonane fachowo ,czyli dokladne rozcieta obudowa i wyjety filtr a poźniej ponowne ,porzadne połozenie spawu w tym samym miejscu to mozesz jeździć spokojnie.Nikt nie dojdzie ,ze filtra nie ma-bo musialby to sprawdzić przez ciecie ponowne obudowy po filtrze. Oczywiscie ze rownolegle równiez powinien zostać profesjonalnie zmieniony soft w silniku -tak aby przez podpiecie komputera nie dało sie stwierdzic braku filtra.Inaczej-całe sterowanie filtrem musi byc widoczne. Nie polecam zakladanie emulatora. X-trail T31 ma elektronike Bosch -wiec usuniecie filtra nie stanowi dla fachowca wiekszego problemu . [...] W Poznaniu wycięcie dpf z jednoczesną ingerencją w soft to koszt 800zł. Pytałem niedawno w zaprzyjaźnionym zakładzie (poleconym tu na forum właśnie przez piotrek3 - jeszcze raz dzięki kolego! - tam robiłem chip tuning i jestem zadowolony). Podaję ten koszt tak dla orientacji żeby się przygotować "mentalnie" do wydatku. Oczywiście trzeba poszukać w swoich rewirach. Tu na forum było kilka dyskusji na temat wycinania dpf i konsekwencji - głównie związanych z ewentualnym i mało prawdopodobnym sprawdzeniem za granicą (Niemcy). Generalnie ryzyko jest znikome. W kraju - hulaj dusza Edytowane 17 Lipca 2016 przez Qzynka Edyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 A jak to wygląda wizualnie po wycięciu DPF-a? Bardzo kopci? Czy wydech (tłumiki) służy krócej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 A jak to wygląda wizualnie po wycięciu DPF-a? Bardzo kopci? Czy wydech (tłumiki) służy krócej? Jak silnik jest zdrowy -nie ma optycznie specjalnie większej różnicy. Ale jak mu się gwałtownie mocniej depnie(szczególnie na zimnym silniku)to dymka czarnego puści. A tłumiki raczej posłużą dłużej bo bez dpf są "lepiej zabezpieczane"od środka przed korozją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlosky Opublikowano 31 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 witam wszystkich, piszę ponieważ nie znalazłem odpowiedzi ani na forum ani u mechanika. posiadam T31 z 2007 roku 2.0 diesel - 173 KM z przebiegiem 230000 zaczęło się od tego że wpadł mi pedał sprzęgła przy 230 000 przejechanych kilometrach. po rozebraniu przez mechanika stwierdziliśmy że wymieniamy całą dwumasę bo była od nowości i skoro już zaczął naprawiać to zrobimy wszystko. wszystko poszło gładko do momentu przejechania kilku kilometrów i pojawienia się check engine. odczytaliśmy skanerem kody: P2453 - czujnik różnicy ciśnienia P2002 - zbyt niska wydajność filtra cząsteczek stałych moje pytanie czy to zbieg okoliczności że po 230000 wszystko zaczyna padać? czy na coś dodatkowo przy odpinaniu skrzyni nie zwrócił uwagi? dziennie jeżdżę 100 km autostradą do pracy 120-140 km/h ostatnio na 5-tym biegu 150km/h przegoniłem go ze 30 minut za każdym razem jak wykasujemy błędy to po ok. 100 km zapala się check engine z tymi błędami poproszę o jakieś rady i po temacie. wymieniłem czujnik różnicy ciśnienia - używany 95 zł i nic się nie świeci. udało się bez wycinania dpf. pozdrawiam wszystkich 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 i dobrze, skonczylo sie na niewielkim koszcie, plusik BTW napisz jeszcze kto wpadl na to ze to czujnik roznicy cisnienia? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 W pierwszym poście zapodał kod i opis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlosky Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 i dobrze, skonczylo sie na niewielkim koszcie, plusik BTW napisz jeszcze kto wpadl na to ze to czujnik roznicy cisnienia? pozdrawiam znałem kody i nie dawało mi to spokoju mechanik myślał że to inny czujnik ale wyszukałem który to może być i kupiłem też jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.