Gość michal85 Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Witam ! Mam pytanie czy ktoś miał taką przypadłość lub ma może pomysł co robić: Mam Nissana Micre K12, 2007r, 1.2 benzyna. Wyjechałem z centrum handlowego, na następnych światłach w samochodzie poczułem nierówne wibracje, słyszałem nierówną pracę (nie wiem czego). Po przejechaniu ok 500 m samochód zgasł a spod maski wyleciał siwy dym. Zapach jakby palonej elektryki. Auto przetransportowane lawetą do znajomego, uczciwego mechanika: Po przekręceniu stacyjki włącza się nawiew itp, silnik nie odpala. Po rozebraniu okazuje się że rozrusznik jest sprawny, Alternator wygląda ok, ale nie był otwierany. Co dziwne to po odpięciu kabli alternatora auto nadal nie odpala z naładowanego akumulatora. Komputer serwisowy kolego mojego mechanika w ogóle nie łączy się z moim w Micrze.... Pod względem mechanicznym (silnik itp) auto jest sprawne, kwestia przeglągu alternatora... Moja hipoteza to może zwarcie które nastąpiło od alternatora i spaliło komputer i immobilizer. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł co mogło spowodować awarię i jakie szkody mogło wyrządzić (i jaki może być koszt naprawy nawet na jakiś używkach) ? Z góry dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Co dziwne to po odpięciu kabli alternatora auto nadal nie odpala z naładowanego akumulatora. Takich rzeczy to nie rób bo zniszczysz alternator, albo właśnie został przez to zniszczony. Komputer serwisowy kolego mojego mechanika w ogóle nie łączy się z moim w Micrze.... Tu może się kryć przyczyna Twoich problemów. Skoro nie udaje się nawiązać z nim połączenia. Najlepiej sprawdzić wszystko od początku. Akumulator, rozrusznik, alternator, bezpiecznik, przekaźniki, przewody. Obstawiam, że musi być gdzieś zwarcie w instalacji elektrycznej samochodu. Pod względem mechanicznym (silnik itp) auto jest sprawne, kwestia przeglągu alternatora... Jeśli alternator nie ładuje akumulatora, to silnik i tak powinien odpalić i normalnie pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Stawiam na komputer miałem kiedyś podobną sytuację z tym że w skrzyni półautomatycznej też nie łączył mi się ze skrzynią a musiałem już ją skalibrować i okazało się że padł sterownik skrzyni po wymianie od razu się komunikował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cbr600 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Sprawdź główne przewody zasilające wychodzące od akumulatora czy żaden gdzieś nie ma przetarte izolacji i zwiera do masy i bezpieczniki przy plusowej klemie. Zanim zaczniesz wymieniać takie układy jak komp musisz by pewny czy masz wszystkie zasilania i masy ok jeśli padło zasilanie kompa to tez sie z nim nie polonczysz. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.