kondzio777 Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na forum. Zamówiony note 1.5 dci 90KM acenta biała perła, za miesiąc odbiór;) Pytanie brzmi tak jak w temacie, czy to ustrojstwo ma dwu-masę? Poprzednie auto (peugeot 208 1,4 HDi) nie miało dwumasy tzn wszystkie źródła wskazały jednoznacznie na brak koła dwu masowego. Jednak w nocie jest inaczej. Jedna strona mówi o zmiennej geometrii turbo i dwumasie, druga strona o zwykłym sprzęgle i zwykłym turbo. Jeździłem na jeździe próbnej to zrobiłem "test" tzn piąty bieg i 1000 obrotów, gaz do dechy i auto ewidentnie wibrowało i przenosiło drgania na kierownicę, a przy szybszym puszczeniu sprzęgła delikatnie poszarpywało. Ale jednak mniej niż w moim poprzednim aucie. A nie jeździłem nigdy autem z kołem dwumasowym i nie jestem pewien ;/ Ma ktoś może 100% informacji na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2016 Wydaje mi się, że twoje pytania są nad wyrost, bo i tak juz zadecydowałeś i juz będziesz odbierał. Po co się strefować teraz? Trzeba było przed zamówieniem. http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/315.html http://wiki.auto-swiat.pl/Czy-1-5-dci-ma-kolo-dwumasowe,1.html http://www.motodiesel.pl/silniki/2969-silnik-15-dci.html http://moto.wp.pl/kat,15953,title,15-dCi-francuski-bestseller-Jak-sie-spisuje-po-latach-eksploatacji,wid,17981256,wiadomosc.html?ticaid=11760f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Niepotrzebnie stresujesz kolegę i podpinasz nie do końca aktualne informacje. Oczywistą oczywistością jest,że ten silnik miał swoje choroby wieku dziecięcego i w pierwszych latach jego eksploatacji było sporo reklamacji zarówno panewek jak i turbin (podobnie jek 1,9 dCi) - głównie z powodu zbyt optymistycznego założenia producenta,że wystarczy wymienić raz na 30 tys olej i motor wytrzyma wszystko. Już kilka lat temu poprawiano sukcesywnie konstrukcję, wymieniono wtryskiwacze na tańsze w obsłudze i naprawie Bosche ,zmieniono interwały przeglądowe. Kol. kondzio777 - radzę wejść na forum http://www.daciaklub.pl/forum/index.php i poczytać na jego temat rzeczywiste relacje dziesiątek jeśli nie setek użytkowników a nie słuchać obiegowych plotek powtarzanych na identycznej zasadzie jak ta, że wszystkie mercedesy i mazdy rdzewieją. Przez 5 lat mojej aktywności na tym forum nie słyszałem o powszechnych problemach z panewkami, wtryskiwaczami, turbinami czy dwumasem do tej jednostki. Nie było nawet uwag do DPFa mimo tego,że wielu kierowców jeździ głównie po mieście. O ten silnik po prostu trzeba zadbać bardziej niż o benzynowy. Po uruchomieniu pozwolić mu się najpierw rozgrzać podczas spokojnej jazdy, lać paliwo dobrej jakości ze sprawdzonych stacji, pilnować regularnych obsług stosując dobrze dobrane oleje (najlepiej niskopopiołowe) a po ostrej jeździe zawsze odprężyć turbinę przed unieruchomieniem. Silnik jest cichy, elastyczny, mało pali a dynamiką przyspieszenia i momentem zawstydza wszystkie te turbo-benzynki od kosiarki. Wedle mojej wiedzy (a zapewne nic się nie zmieniło) 1,5 dCi do 90 KM włącznie (przynajmniej w segmencie Renault-Dacia) ma turbinę o stałej geometrii i nie ma dwumasu. Jest oczywiście wyposażony w filtr cząstek stałych ale jest to filtr typu suchego nie wymagający dolewania żadnych płynów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.