Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy Note 1.5 dci ma koło dwumasowe?


kondzio777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na forum. Zamówiony note 1.5 dci 90KM acenta biała perła, za miesiąc odbiór;)

Pytanie brzmi tak jak w temacie, czy to ustrojstwo ma dwu-masę? Poprzednie auto (peugeot 208 1,4 HDi) nie miało dwumasy tzn wszystkie źródła wskazały jednoznacznie na brak koła dwu masowego.

Jednak w nocie jest inaczej. Jedna strona mówi o zmiennej geometrii turbo i dwumasie, druga strona o zwykłym sprzęgle i zwykłym turbo. Jeździłem na jeździe próbnej to zrobiłem "test" tzn piąty bieg i 1000 obrotów, gaz do dechy i auto ewidentnie wibrowało i przenosiło drgania na kierownicę, a przy  szybszym puszczeniu sprzęgła delikatnie poszarpywało. Ale jednak mniej niż w moim poprzednim aucie. A nie jeździłem nigdy autem z kołem dwumasowym i nie jestem pewien ;/ 

Ma ktoś może 100% informacji na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie stresujesz kolegę i podpinasz nie do końca aktualne informacje. Oczywistą oczywistością jest,że ten silnik miał swoje choroby wieku dziecięcego i w pierwszych latach jego eksploatacji było sporo reklamacji zarówno panewek jak i turbin (podobnie jek 1,9 dCi) - głównie z powodu zbyt optymistycznego założenia producenta,że wystarczy wymienić raz na 30 tys olej i motor wytrzyma wszystko. Już kilka lat temu poprawiano sukcesywnie  konstrukcję, wymieniono wtryskiwacze na tańsze w obsłudze i naprawie Bosche ,zmieniono interwały przeglądowe. Kol. kondzio777 - radzę wejść na forum  http://www.daciaklub.pl/forum/index.php   i poczytać na jego temat rzeczywiste relacje dziesiątek jeśli nie setek użytkowników a nie słuchać obiegowych plotek powtarzanych na identycznej zasadzie jak ta, że wszystkie mercedesy i mazdy rdzewieją. Przez 5 lat mojej aktywności na tym forum nie słyszałem o powszechnych problemach z panewkami, wtryskiwaczami, turbinami czy dwumasem do tej jednostki. Nie było nawet uwag do DPFa mimo tego,że wielu kierowców jeździ głównie po mieście. O ten silnik po prostu trzeba zadbać bardziej niż o benzynowy. Po uruchomieniu pozwolić mu się najpierw rozgrzać podczas spokojnej jazdy, lać paliwo dobrej jakości ze sprawdzonych stacji, pilnować regularnych obsług stosując dobrze dobrane oleje (najlepiej niskopopiołowe) a po ostrej jeździe zawsze odprężyć turbinę przed unieruchomieniem. Silnik jest cichy, elastyczny, mało pali a dynamiką przyspieszenia i momentem zawstydza wszystkie te turbo-benzynki od kosiarki. Wedle mojej wiedzy (a zapewne nic się nie zmieniło) 1,5 dCi do 90 KM włącznie (przynajmniej w segmencie Renault-Dacia) ma turbinę o stałej geometrii i nie ma dwumasu. Jest oczywiście wyposażony w filtr cząstek stałych ale jest to filtr typu suchego nie wymagający dolewania żadnych płynów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...