Coobcio Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Aj no za wcześnie się wygadałeś... Temat ciągnięty chyba od połowy roku, jak to się przejechałem Batmobilem i stwierdziłem o mato jak to nie jedzie, jaki pedał... Tak więc plan był taki żeby zapodać lepsiejsze wałki do całkowicie seryjnego silnika: Pod te wałki niby pasowało by wsadzić twardsze sprężyny zaworowe, no i wóz ma 110 tyś przebiegu to może by liznąć, gniazda, zawory i wyregulować to. przy okazji poszło lekkie dopieszczenie kanałów dolotowych i wylotowych - wyrównanie odlewów przy samych gniazdach zaworowych: I tak z gruchy ni z pietruchy postanowiliśmy wybudować nowy piec, baza z FX35 rocznik 2011 ale plan był konkret pojemność dowalić na 4.0 żeby porządnie Nm to generowało Z kompletowaniem OEM gratów zeszło się błyskawicznie, łącznie z wzmocnionymi uszczelkami magistrali olejowej - pięta achillessa wszytki HR-ów i 370Z do roku 2014 Dodatkowo w ramach profilaktyki wleciały sporo mocniejsze śruby pod głowicę pochodzące z silnika JUKA 1.6 Turbo: I raz, dwa i trzy Blok dla Batmana gotowy: Z wałem z 4.0 to się zeszło... trzeba było go fest okroić z przeciwag a następnie go doważać... By pomieścić taki wał i żeby korba się obracała trzeba było pozbawić blok kraników natryskujących olej na denko tloka: Ale spokojnie przy robionych na nasze zamówienie korbowodach jest dziura, która sika olej w denko tłoka: Tłoki zostały podfrezowane by uniknąć kolizji z zaworami: Ubierania dalsza część: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 (edytowane) Ja jestem mega ciekaw i.nie.moge sie doczekac! Wiecej zdjec i wiecej szczegolow! Edytowane 1 Listopada 2017 przez GodISmE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Co do osprzętu to wleciał zimniejszy 68 stopniowy termostat Mischimoto: I Ciekawostka na którą zupełnie przypadkiem trafiłem, wydajniejsze wtryski paliwa z modelu 370Z (Pomarańczowe 385ccm @ 3,75bara) a zielona seria HR ma wydajności 335ccm przy 3,75bara: No i coś z czego przygotowaniem się trochę zeszło, kolor: Z pierdół wleciały nowa tuleja w wał korbowy podtrzymująca wałek od skrzyni, sprzęgło dostało nową kewlarową okładzinę, wleciały nowe łożyska do rolek od osprzętu + nowy pasek no i nowe świece Irydowe... No i ciach to wszystko pod maskę: Dopełnieniem całości jest dość lekka bo warząca zaledwie 6,35kg aluminiowa jednomasa od Stillena, fabryczna dwumasa w tym modelu waży 13,5kg Oraz niemal dwu-krotnie grubsza chłodnica wody od Mischimoto. No to ciach sprzęt ożył od strzała, jak gdyby nigdy nic: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlody98 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Jaka moc to generuje? I jakie pi razy drzwi koszta stworzenia takiego czegos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 To jako szczęśliwy właściciel podzielę się wynikiem: Wykres nałożony na mój pierwszy pomiar, 350Z w 100% seryjne i po wszystkich modach. https://youtu.be/Wq7lbKeTnts Filmik z jednego z pierwszych hamowań, przy ostatecznym nie mogłem być. Wyszło 360 koni czyli dokładnie tyle na ile liczyłem, jak widać auto wystrojone ładnie - bez dziur w mocy i dołów. Przy 3.5L miałem 310 koni, co daje prawie 90 koni z litra, teraz przy 4.0L mam 361 koni co daje nieco ponad 90 koni z litra. Wałki niestety pożarła pojemność, na pewno problemem jest seryjny dolot, który dodatkowo okazał się nieszczelny. Liczę, że przy wymianie dolotu uda się ugrać jeszcze z 10-20 koni. Jeszcze przyjdzie mi poczekać tydzień-dwa na testy na ulicy, bo korzystając z uprzejmości Kuby postanowiłem ogarnąć kilka innych rzeczy w aucie... no i czekamy na części. Koszt jest na pewno wysoki, samo przejście na 4.0 to ponad 15k (w tym koszt nowego wału, jego kosmicznie drogich przeróbek i customowych korbowodów), masa nowych części OEM (rozrząd uszczelki etc) + robota Kuby wychodzi więcej niż soft turbo, a wynik taki jak widać. W zamian dostajemy nowy silnik o niezawodności bliskiej seryjnej. To było moim głównym celem, żeby ten silnik był trwały, a nie zrobił 400 koni, które rozsypie się po sezonie. Chciałbym podziękować Kubie za ogrom pracy jaki włożył w ten silnik, jak i za realizowanie moich fanaberii z żółtymi dekielkami i nowymi śrubkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Juz pisalem GRATY Wam na fejsie! za***iscie. Kuba pisze ze natepnym razem by na wale z GTR'a projekt robil. Nie znam sie ale zaczyna mnie ciekawic to budowanie silnikow Jak sie jezdzic w koncu naucze to moze tez pomysle a takim projekcie. Zeby jeszcze ladnie szedl wykresik do gory do samego konca to by bylo super. Najlepszy wykres jaki widzialem w HR tylko z boltonami byl goscia z UK ktory mial 343 hp tez na konserwatywnej hamowni. Tu jest jego temat: https://www.350z-uk.com/topic/110772-fast-roadtrack-350z-hr-build/?page=7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 1 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Coś go dusi na górze, pewnie dolot policzony na 3.5l, może też wałek ssący? Kilka zdjęć z budowy. Doktor Coobcio czyści blok. Poskładany tłok i korba na tle złożonego dołu. Ważenie wału, 19.3kg vs 21.0kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Gratulacje świetny projekt coś nowego. Na pewno będzie to mega podawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Myślę że turbo soft zetke może pogonić - przynajmniej tą, która nie ma podtrzymania turbo przy zmianie biegów W Dwie osoby do tej pory Best 100-200km/h Batwóz robił w 14.2 sek a do setki przyspieszał w 5,7 sek - ciekawe ile się teraz poprawi. A na ćwiartkę w pojedynkę z tego co pamiętam to okolica 13,9 ??? Ale charakterystyka silnika za to bez turbodziurowa, nie mogę się doczekać kiedy wspołnie z Batmanem wyskoczymy na jakąś pojeżdżawkę popupalać trochę tylnych opon Wreszcie się chłopak przekona na własnej skórze jak to ciężko jest opanować wóz RWD z niemal 500Nm momentu obrotowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 2 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Ciężko ciężko ale jak przyjemnie podobno wóz jest dopiero wtedy szybki kiedy boisz się do niego wsiadac Panowie a czy silnik z fx35 wchodzi p&p do zetki? Innymi słowy jeśli padnie silnik w zetce można bez problemu uznać ten z fx35 jako nowszy przeszczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Kuba zrobił trochę zamieszania z tym fxem, ale głównie chodziło o to, że silnik jest taki sam jak hr (nadal zdaje się sprzedawany z hybrydą) i mógł budować mój silnik, a ja w międzyczasie upalałem stary, w ten sposób auto nie stało rozebrane u Kuby 2 miesiące. Mam nadzieje, że po tym modzie różnica między mną i Kubą zmaleje z 1-2s do 0.1-0.2s na Jastrzębiu Oczywiście trzeba będzie pomyśleć o lepszych oponach za rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 No i kolejny zastrzyk mocy Powalczyliśmy trochę na hamowni z doborem optymalnej długości 3" dolotu: Efektem czego plus dostrajanie za każdym razem jest taki oto piękny przyrost mocy w górnym zakresie obrotów, czego nam tak bardzo brakowało: Także przeprowadziliśmy testy z kolektorem dolotowym z 370Z ale chrzanił on wszystko... A Spodziewać by się można było, że krótsze kanały znacząco poprawią moce na wysokich rpm kosztem dolnego zakresu obrotów a tu kupa totalna wyszła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Bardzo ładny wynik jak na wolnossaka. Niedługo przegoni Coobciowego Rudzielca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Już przegonił... Jedyny zakres, w którym rudzielec jest lepszy to 3400-4000obr.min i to troszkę tak to wszędzie Batmobil ma wyższe kreski Ciekawe na wydechu z Rudzielca czy magiczna bariera 400KM na naszej hamowni by była złamana ?? Na tą chwilę na każdej innej hamowni myślę że i tak będą wyniki 400KM + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 (edytowane) CCC czyli Coobcio Czyni Cuda To jest już wynik z którego jestem mega zadowolony, a mamy jeszcze kilka pomysłów na mniejsze usprawnienia. Taką wisienką na torcie jest to, że auto brzmi teraz jak karabin maszynowy Edytowane 4 Listopada 2017 przez Batman 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 nx dołożyć i będzie mega przeciąg albo jeszcze z paliwem pokombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Haha dopieścić przepustnicami wydechem tak żeby 400KM było z wolnossaka do tego zapodać skrzynię taką jaką masz u siebie Jarku i będzie wolnossak co 100km/h osiąga w 4 sekundy to by było kosmos !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 coraz szybsze te nasze zetki są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Chłopaki jedno pytanie, czemu nie kompresor, ten dedykowany do 370z od stillena wstaje przy 4 k rpm ciągnie do samego końca w peaku ponad 120 km ponad serię robi , producent podobno zakłada koniec wydajności kompresora przy 500 km ale jako tuner kit niema gwarancji.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Kompresor jest głosny jak kombajn, mniej rozwojowy niż turbo, są częste problemy z paskami, kosztowo wypada podobnie do turbo lub lepiej. Natomiast Batman postawił na jak największą bezawaryjnosc stąd zostawił wolnossaka tyle że 4 litrowego osiągami 0-150 zbliżonym do soft turbo (brak laga) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magic Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Chodziło bardziej mi i to że kompresor też spełnia wymagania Batmana, brak laga, niutem nie miażdży a problemy z paskiem podejrzewam że cobcioo dał by radę rozwiązać, w sumie sam robił do siebie i nie tylko big bore kity. A to napewno dużo bardziej skomplikowana operacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Wolnossak mniej awaryjny niż kompresor i to chyba było głównym założeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GodISmE Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Ktory dokladnie to kompresor Stillena? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 O takie coś pasuje do 370z i do HR: https://www.z1motorsports.com/forced-induction/stillen/stillen-supercharger-kit-370z-g37-p-4448.html Bardzo głośny nie powinien byc bo pedzony tylko paskiem z rowkami... baza to kompressor Vortech V3 na nim moj rekord to 576KM w pewnym żółtym 350Z z revupem ppd maska ktoremu pojembosc do 3.73L zwiekszylem... mogę powiedziec tyle ze paski raz w tygodniu trzeba było zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz83 Opublikowano 7 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2017 Paski co tydzień to wymiany no i koszt niemały bo sam kompresor 6900 usd plus dodatki 1100 usd to ze wprowadzeniem tego do Pl wyjdzie ok 35tys zł - dołóż do tego zakucie silnika, nowe sprzęgło, poprawki w układzie wydechowym, nowe walki rozrządu, całą masę pierdół towarzyszących takiej robocie plus robota Coobcia i pewnie 70 tyś pęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.