mazek1313 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Witam wczoraj wymieniałem oświetlenie zegarów i zauważyłem ze nie ma 2 lub 3 żarówek m.inn. kontrolki silnika złozyłem wszystko do kupy i podczas jazdy po naszych nierównościach na drodze zapaliła mi sie ta kontrolka . Auto nie straciło nic na mocy jeździ normalnie. podczas dalszej jezdy jak troche autem potelepało kontrolka zgasła ... a później znów sie zapaliła co może być przyczyną moja primerka to 2.0 diesel r.2000 dodam jeszcze ze w mojej poprzedniej primerce 1.6 benzyna tez nie było tej żarówki w zegarach czyżby ona była zbędna zeby nie wqu..... użytkownika ? pozdr. mazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Świecąca pomarańczowa kontrolka "check engine" jest najważniejszą kontrolką informującą o nieprawidłowościach w pracy silnika. Nie wolno jej bagatelizować. Nie będę pisać o jej przeznaczeniu bo jest pełno na necie o tym, np. http://blog.bestdrive.pl/366-swieci-sie-kontrolka-silnik-check-engine-co-to-oznacza To, że jej nie było oznacza zwykle np. przy sprzedaży samochodu, że poprzedni właściciel chciał ukryć jakąś wadę i ją wyjął. Możesz wymigać sobie czego dotyczy dany błąd (użyj szukaj). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzejk0b Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Witam wczoraj wymieniałem oświetlenie zegarów i zauważyłem ze nie ma 2 lub 3 żarówek m.inn. kontrolki silnika złozyłem wszystko do kupy i podczas jazdy po naszych nierównościach na drodze zapaliła mi sie ta kontrolka . Auto nie straciło nic na mocy jeździ normalnie. podczas dalszej jezdy jak troche autem potelepało kontrolka zgasła ... a później znów sie zapaliła co może być przyczyną moja primerka to 2.0 diesel r.2000 dodam jeszcze ze w mojej poprzedniej primerce 1.6 benzyna tez nie było tej żarówki w zegarach czyżby ona była zbędna zeby nie wqu..... użytkownika ? pozdr. mazek Kolego najlepiej zrób diagnostykę kodu błędu za pomocą spinacza biurowego: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bledow/ Wtedy będzie jakiś obraz całego zamieszania. Na pewno było tak jak mówi kolega polo32 - poprzedni właściciel chciał zatuszować problem świecącej się kontrolki i wyjął żarówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazek1313 Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Witam co do wyjętej żarówki zgoda co do obecnej primerki ale poprzednia była przywieziona z niemiec od rodziny u których była od nowości i miałem ją praktycznie za cene rejestracji w kraju i też nie było tej żarówki i dlaczego zapaliła sie tylko po przejezdzie po wybojach ale sprawdze rade @drzejk0b i jakby co to do mechanika witam ponownie po zwarciu pinów w komputerze wyskoczył błąd 18 (elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa ) tylko jak czytałem są objawy " falowanie obrotów silnika" itd a u mnie jest wszystko ok silnik chodzi normalnie chyba podjade do mechanika ale co dać mu do zrobienia w pierwszej kolejnosci żeby nie próbował mnie naciagnąc pozdr. mazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drzejk0b Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Podejrzewałem, że to będzie błąd 18-20. U mnie jest to samo i w 80% primer z dieslem też. Błąd dotyczy nastawnika pompy wtryskowej. Nastawnik steruje dawką paliwa. Błąd może być związany ze zużytym nastawnikiem (opiłki metalu w środku nastawnika blokują jego ruch), zabrudzonym suwakiem w pompie wtryskowej (ang. control sleeve), lub problemem z instalacją elektryczną (mało prawdopodobne). Objawy są takie, że silnik czasem gaśnie przy schodzeniu z obrotów, moc auta jest mniejsza, silnik pracuje nierówno. Wynika to z nieprawidłowej dawki paliwa, a może też ze złej korekcji kąta wyprzedzenia wtrysku (nie jestem pewien co do tego drugiego). Rzeczy jakie można zrobić żeby wyeliminować problem to: wymiana/czyszczenie nastawnika; czyszczenie suwaka w pompie wtryskowej; poprawne ustawienie dawki paliwa. Najlepiej podjechać do dobrego mechanika od pomp i układów wtryskowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazek1313 Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Witam ponownie już nie wiem co o tym myślec wczoraj kontrolka wogóle sie nie zapaliła dzisiaj było ok ale jak wracałem z pracy znów sie zapaliła z tego co sie dowiedziałem to jakby była jakaś awaria to kontrolka by świeciła non-stop moze coś jest luźne ze na wyboistej drodze kontrolka sie załancza ? dodam że silnik chodzi bardzo dobrze pozdr. mazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/78041-elektryczny-nastawnik-hdk-dawki-paliwa-blad-18/ może to Ci coś podpowie + linki w nim zawarte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.