Rafal.Jot. Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Witam. Jestem posiadaczem Nissana jako swojego pierwszego pojazdu terenowego dopiero od paru miesięcy. Z czasem użytkowania pojawiły się dwie sytuacje/ problemy. Mianowicie: - skrzynia momentami mocno się grzeje spod drążka hamulca ręcznego i ciepło przechodzi do środka. Nie jest to stały objaw. Wydaje mi się, że przy większych szybkościach bardziej. Natomiast czasami i przy większych prędkościach przestaje się grzać. - przy zapięciu reduktora, mocno strzela w przednich kołach. W zasadzie odgłos jest tak głośny jakby zaraz miało coś rozwalić i niepokojący że uniemożliwia jazdę z 4x4.... Czy w tym roczniku i modelu ( tj. 2003 3,0 Di ) są sprzęgiełka w przednich kołach, czy nie? Mój mechanik który już przy nim robił, wymieniał cały przód z przegubami mówi że nie, natomiast kolega który ponoć miał takiego samego, aczkolwiek szorta i 2,7 tDi i słyszał te dźwięki mówi że to na 100 % sprzęgiełka przy przednich kołach. Nadmienię że takie strzelanie z przodu czadami się pojawia również przy ruszaniu, aczkolwiek dużo cichsze i delikatniejsze, jak jakby jednokrotne. Czy te oba problemy mogą się ze sobą łączyć? I jest to wina skrzyni bądź/i reduktora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 w twoim roczniku były fabrycznie montowane zabieraki spinające przednie piasty na stałe (sprzęgiełka automatyczne były do 2001r) najlepiej odkręć koła z przodu, zdejmij zabieraki, załóż koła i zrób jazdę próbną żeby zobaczyć czy stukanie się pojawi. A czy przy przednim moście coś było robione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 W 2002r jeszcze u mnie są sprzęgiełka. Skrzynia u mnie się nie grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal.Jot. Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Dziękuję za odpowiedź. Damiang33 napewno sprubuję z tymi zabierakami ☺... Przy moście nie było raczej nic robione. Obudowa skrzyni jest welnięta(przez uderzenie prawdopodobnie od dołu, wstawiamy jest również lewy próg ) i jedno mocowanie skrzyni jest urwanie, przez co jest ona podparta z jednej strony na gumowej poduszce zrobionej przez poprzedniego właściciela. Czy możliwe jest ze jak przy niej robili to zapomnieli jakiejś osłony/izolacji i ciepło zaciąga od silnika? Jest tam coś oryginalnie włożone do izolowania temperatury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Lewarek skrzyni u mnie się grzeje na długich upalnych trasach. W drodze do i z Gruzji przy jeździe ok 120km/h w temp 40st.C przez 10-14 godzin ciągiem. Podczas normalnej jazdy jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 przy lewarkach masz tylko osłonę gumową żeby się woda do środka nie dostawała, a na to trochę filcu. Widać na zdjęciu. Olej w skrzyni sprawdzałeś/wymieniałeś? Skrzynia manualna czy automat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal.Jot. Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Skrzynia manualna.Olej był wymieniany.A od silnika do skrzyni czasami nie ma jakiegoś wygłuszenia żeby skrzynia nie zaciągała temperatury od silnika od pędu powietrza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.