alpiner Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 Witam,----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Mam Nissan Primer P12(2004 hatchback) 2.0 benzyna + LPG----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Pojawił się CHECK ENGINE(pomarańczowy) - byłem u mechanika - nie potrafił się połączyćżadnym kompem(podłączał 3 różne kompy)-jeden sczytał mu problem uboga mieszanka(benzyna jak również benzyna+LPG)----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------WŁĄCZONA KLIMA+LPG+zimny silnik/bieg jałowy 1400-1500 obroty -> silnik się rozgrzewa spadają (na biegu jałowym) do 800-900obrotów-to jest chyba ok?+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPGjest ok. 800-900 obrotów+obroty falują na biegu jałowym(rozgrzany silnik) -> spadają 800-900 do 200(silnik przygasa) potem wraca do 800-900dzieje się to jak auto stoi na światłach 2-3 minuty+po wciśnięciu sprzęgła na 20-30 sekund obroty spadają i gaśnie----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Auto w tamtym roku miało czyszczoną przepustnice + adaptację + ponowne ustawienie LPG -> działało tip-top-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ostatnio przejechałem się bez klimy -> auto zostawiłem na noc -> CHECK ENGINE -> JUŻ SIĘ NIE POJAWIAWYŁĄCZONA KLIMA+LPG+zimny silnik/bieg jałowy 1400-1500 obroty -> silnik się rozgrzewa spadają (na biegu jałowym) do 800-900obrotów - to jest chyba ok?+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPGjest ok. 800-900 obrotów+po wciśnięciu sprzęgła na 20-30 sekund obroty spadają i gaśnie-----------------------------------WŁĄCZONA KLIMA+LPG+zimny silnik/bieg jałowy 1400-1500 obroty -> silnik się rozgrzewa spadają (na biegu jałowym) do 800-900obrotów+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPGjest ok. 800-900 obrotów+obroty falują na biegu jałowym(rozgrzany silnik) -> spadają 800-900 do 200(silnik przygasa) potem wraca do 800-900dzieje się to jak auto stoi na światłach 2-3 minuty+po wciśnięciu sprzęgła na 20-30 sekund obroty spadają i gaśnie-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Pytania:1.Co może być przyczyną braku możliwości podłączenia się do kompa?2.Gdzie mogę szukać usterki? - zanim wybiorę się do elektromechanika chciałbym wiedzieć aby nie dać nabić się w butelkę3.Czy znowu mam zrobić u mechanika czyszczenie przepustnicy+adaptację+ustawianie LPG?4.Ile mniej więcej powinno kosztować czyszczenie przepustnicy+adaptacja? - jeżeli z tym może być problem?Auta potrzebuje na wyjazd na urlop -> dlatego muszę je zrobić jak najszybciej.Z góry dziękuję za pomoc - starałem się jak najdokładniej wszystko opisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 1.Co może być przyczyną braku możliwości podłączenia się do kompa? 2.Gdzie mogę szukać usterki? - zanim wybiorę się do elektromechanika chciałbym wiedzieć aby nie dać nabić się w butelkę 3.Czy znowu mam zrobić u mechanika czyszczenie przepustnicy+adaptację+ustawianie LPG? 4.Ile mniej więcej powinno kosztować czyszczenie przepustnicy+adaptacja? - jeżeli z tym może być problem? sugeruję na początek wykonać ponowne czyszczenie + adaptację przepustnicy, to że rok temu była czyszczona to nie znaczy że teraz nie może być znów zabrudzona, koszt tego w mojej okolicy u znajomego mechanika to 90 zł, w lutym tego roku czyściłem i tyle płaciłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alpiner Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 (edytowane) 1.Co może być przyczyną braku możliwości podłączenia się do kompa? 2.Gdzie mogę szukać usterki? - zanim wybiorę się do elektromechanika chciałbym wiedzieć aby nie dać nabić się w butelkę 3.Czy znowu mam zrobić u mechanika czyszczenie przepustnicy+adaptację+ustawianie LPG? 4.Ile mniej więcej powinno kosztować czyszczenie przepustnicy+adaptacja? - jeżeli z tym może być problem? sugeruję na początek wykonać ponowne czyszczenie + adaptację przepustnicy, to że rok temu była czyszczona to nie znaczy że teraz nie może być znów zabrudzona, koszt tego w mojej okolicy u znajomego mechanika to 90 zł, w lutym tego roku czyściłem i tyle płaciłem Dziękuje za szybką odpowiedź, Czy można jakoś uniknąć tego aby przepustnica była zabrudzona co roku? - bo co roku wymieniam wszystkie filtry - powietrza oleju itd.? Edytowane 18 Lipca 2016 przez alpiner Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 (edytowane) Dziękuje za szybką odpowiedź, Czy można jakoś uniknąć tego aby przepustnica była zabrudzona co roku? - bo co roku wymieniam wszystkie filtry - powietrza oleju itd.? sugeruję tankować paliwo na dobrych stacjach czy to lpg czy to PB (od czasu do czasu warto też zalać PB98 ) należało by sprawdzić też odmę Edytowane 18 Lipca 2016 przez matador41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 rożnice między lpg a pb nie mają prawa występować Pod jednym jedynym warunkiem jeśli 1. Instalacja PB jest w pełni sprawna 2. Instalacja LPG jest w pełni sprawna 3. Instalacja LPG została raz dobrze wystrojona . jeśli na jednym jest dobrze a na drugim źle tz że albo pb zaczęło niedomagać (np regulator ciś paliwa, pompa paliwa lejący wtrysk --- ale to będzie kaszanić jedno i drugie .. ) albo zle ustawione lpg rozjechało PB .. Tz mapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alpiner Opublikowano 18 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2016 (edytowane) rożnice między lpg a pb nie mają prawa występować Pod jednym jedynym warunkiem jeśli 1. Instalacja PB jest w pełni sprawna 2. Instalacja LPG jest w pełni sprawna 3. Instalacja LPG została raz dobrze wystrojona . jeśli na jednym jest dobrze a na drugim źle tz że albo pb zaczęło niedomagać (np regulator ciś paliwa, pompa paliwa lejący wtrysk --- ale to będzie kaszanić jedno i drugie .. ) albo zle ustawione lpg rozjechało PB .. Tz mapy Napisałem, że jak jest włączony LPG to tak się dzieje +po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPG jest ok. 800-900 obrotów jutro sprawdzę jak działa na samej benzynie bez LPG to napiszę dziś już nie mam na to czasu Rozumiem, że elektromechanik jak zrobi mi adaptację przepustnicy to będą ustawione mapy -> pytam bo urlop za pasem a auto potrzebne - przepraszam, że tak męczę głowy szanownych kolegów Mam pytanie do Tofu - jeżeli to przepustnica - co może być powodem, że co roku trzeba ja adaptować? - problem z instalacją LPG? - jeżeli przepustnica będzie do czyszczenia to gdzie w razie co szukać problemu? Wiadomo, że wolałbym aby auto działało - tylko wymieniać materiały eksploatacyjne i cieszyć się z radości jazdy Nissanem, a nie biegać z nim przed urlopem po mechanikach i bądź co bądź wydawać pieniądze na niezapowiedziane naprawy. Edytowane 18 Lipca 2016 przez alpiner Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 jaką tam masz instalację?? do testu zakręć butle i poczekaj az sie przełączy na PB, sprawdź korekty paliwowe i pracę lambady, -jeden sczytał mu problem uboga mieszanka(benzyna jak również benzyna+LPG)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- jak było sprawdzane?? czy tylko przełączone podczas podłączenia? jak tak to nie jest miarodajny wynik bo ECU nie da rady tak szybko ogarnąć tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Silnik krokowy,takie objawy mialem w Peugeocie 309 z gazem,ale moze byc cos innego przeplywomierz naprzyklad ale zacznij od tego krokowca on jest odpowiedzialny za wolne obroty i trzymanie obrotow tez moze byc wina czujnika temperatury cieczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Kolgego zczytaj błędy za pomocą pedału gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 błąd już zna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Silnik krokowy,takie objawy mialem w Peugeocie 309 z gazem,ale moze byc cos innego przeplywomierz naprzyklad ale zacznij od tego krokowca on jest odpowiedzialny za wolne obroty i trzymanie obrotow........ w P12 2,0 nie ma silnika krokowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz12 Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Nie znam silnika,ale juz ktos wspominal jak i ty pisales ze sonda lambda szwankuje i tu moze byc problem,bledne odczyty i tak to wszystko wariuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alpiner Opublikowano 24 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 Silnik krokowy,takie objawy mialem w Peugeocie 309 z gazem,ale moze byc cos innego przeplywomierz naprzyklad ale zacznij od tego krokowca on jest odpowiedzialny za wolne obroty i trzymanie obrotow........ w P12 2,0 nie ma silnika krokowego matador 41 - silnik taki sam jak u Ciebie zobacz pierwszy post - jutro lub w sobotę jadę do elektromechanika -> zobaczymy co powie ROZWIĄZANIE PROBLEMU - MOŻE KOMUŚ POMOŻE WYSTARCZYŁO WYMIENIĆ ŚWIECE(świece wymieniałem 1.5roku temu) Byłem u elektromechanika - sprawdzał auto pod kompem ponad godzinę. Szczerze polecam elektromechanika - przy Radomiu - Sirak - facet zna się na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 ROZWIĄZANIE PROBLEMU - MOŻE KOMUŚ POMOŻE WYSTARCZYŁO WYMIENIĆ ŚWIECE(świece wymieniałem 1.5roku temu) jest to pierwsza czynność jaką się wykonuje gdy coś nie domaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alpiner Opublikowano 25 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 (edytowane) Dino - mam jeszcze pytanie - jak wrzucam 5 bieg zazwyczaj przy 2700 obrotów jak jadę około 85-90km/h wyłącza mi się instalacja LPG i za chwilę włącza co może być tego powodem?Do dobrego gazownika - będę miał czas wybrać się dopiero po urlopie za miesiąc na kompletny przegląd instalacji aby wszystko działało tip-top. Edytowane 25 Lipca 2016 przez alpiner Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Trzeba sprawdzić czy nie zanikają obroty w programie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.