Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12(2.0)+LPG-2004-falujące obroty na biegu jałowym przy włączonej klimie/gaśnie na sprzęgle


alpiner
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mam Nissan Primer P12(2004 hatchback) 2.0 benzyna + LPG
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pojawił się CHECK ENGINE(pomarańczowy) - byłem u mechanika - nie potrafił się połączyć
żadnym kompem(podłączał 3 różne kompy)-jeden sczytał mu problem uboga mieszanka(benzyna jak również benzyna+LPG)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WŁĄCZONA KLIMA+LPG
+zimny silnik/bieg jałowy 1400-1500 obroty -> silnik się rozgrzewa spadają (na biegu jałowym) do 800-900obrotów-to jest chyba ok?

+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPG
jest ok. 800-900 obrotów

+obroty falują na biegu jałowym(rozgrzany silnik) -> spadają 800-900 do 200(silnik przygasa) potem wraca do 800-900
dzieje się to jak auto stoi na światłach 2-3 minuty

+po wciśnięciu sprzęgła na 20-30 sekund obroty spadają i gaśnie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Auto w tamtym roku miało czyszczoną przepustnice + adaptację + ponowne ustawienie LPG -> działało tip-top
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ostatnio przejechałem się bez klimy -> auto zostawiłem na noc -> CHECK ENGINE -> JUŻ SIĘ NIE POJAWIA


WYŁĄCZONA KLIMA+LPG
+zimny silnik/bieg jałowy 1400-1500 obroty -> silnik się rozgrzewa spadają (na biegu jałowym) do 800-900obrotów - to jest chyba ok?

+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPG
jest ok. 800-900 obrotów
+po wciśnięciu sprzęgła na 20-30 sekund obroty spadają i gaśnie


-----------------------------------
WŁĄCZONA KLIMA+LPG

+zimny silnik/bieg jałowy 1400-1500 obroty -> silnik się rozgrzewa spadają (na biegu jałowym) do 800-900obrotów

+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPG
jest ok. 800-900 obrotów

+obroty falują na biegu jałowym(rozgrzany silnik) -> spadają 800-900 do 200(silnik przygasa) potem wraca do 800-900
dzieje się to jak auto stoi na światłach 2-3 minuty

+po wciśnięciu sprzęgła na 20-30 sekund obroty spadają i gaśnie
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytania:
1.Co może być przyczyną braku możliwości podłączenia się do kompa?
2.Gdzie mogę szukać usterki? - zanim wybiorę się do elektromechanika chciałbym wiedzieć aby nie dać nabić się w butelkę
3.Czy znowu mam zrobić u mechanika czyszczenie przepustnicy+adaptację+ustawianie LPG?
4.Ile mniej więcej powinno kosztować czyszczenie przepustnicy+adaptacja? - jeżeli z tym może być problem?

Auta potrzebuje na wyjazd na urlop -> dlatego muszę je zrobić jak najszybciej.
Z góry dziękuję za pomoc - starałem się jak najdokładniej wszystko opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Co może być przyczyną braku możliwości podłączenia się do kompa?

2.Gdzie mogę szukać usterki? - zanim wybiorę się do elektromechanika chciałbym wiedzieć aby nie dać nabić się w butelkę

3.Czy znowu mam zrobić u mechanika czyszczenie przepustnicy+adaptację+ustawianie LPG?

4.Ile mniej więcej powinno kosztować czyszczenie przepustnicy+adaptacja? - jeżeli z tym może być problem?

 

 

sugeruję na początek wykonać ponowne czyszczenie + adaptację przepustnicy, to że rok temu była czyszczona to nie znaczy że teraz

nie może być znów zabrudzona, koszt tego w mojej okolicy u znajomego mechanika to 90 zł, w lutym tego roku czyściłem i tyle płaciłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1.Co może być przyczyną braku możliwości podłączenia się do kompa?

2.Gdzie mogę szukać usterki? - zanim wybiorę się do elektromechanika chciałbym wiedzieć aby nie dać nabić się w butelkę

3.Czy znowu mam zrobić u mechanika czyszczenie przepustnicy+adaptację+ustawianie LPG?

4.Ile mniej więcej powinno kosztować czyszczenie przepustnicy+adaptacja? - jeżeli z tym może być problem?

 

 

sugeruję na początek wykonać ponowne czyszczenie + adaptację przepustnicy, to że rok temu była czyszczona to nie znaczy że teraz

nie może być znów zabrudzona, koszt tego w mojej okolicy u znajomego mechanika to 90 zł, w lutym tego roku czyściłem i tyle płaciłem

 

 

Dziękuje za szybką odpowiedź,

 

Czy można jakoś uniknąć tego aby przepustnica była zabrudzona co roku? - bo co roku wymieniam wszystkie filtry - powietrza oleju itd.?

Edytowane przez alpiner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź,

 

Czy można jakoś uniknąć tego aby przepustnica była zabrudzona co roku? - bo co roku wymieniam wszystkie filtry - powietrza oleju itd.?

 

sugeruję tankować paliwo na dobrych stacjach czy to lpg czy to PB (od czasu do czasu warto też zalać PB98 )

należało by sprawdzić też odmę

Edytowane przez matador41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rożnice między lpg a pb nie mają prawa występować  Pod jednym jedynym warunkiem

 

jeśli

1. Instalacja PB jest w pełni sprawna

2. Instalacja LPG jest w pełni sprawna

3. Instalacja LPG została raz dobrze wystrojona .

 

jeśli na jednym jest dobrze a na drugim źle tz że albo pb zaczęło niedomagać (np regulator ciś paliwa, pompa paliwa lejący wtrysk --- ale to będzie kaszanić jedno i drugie .. )

albo zle ustawione lpg rozjechało PB .. Tz mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rożnice między lpg a pb nie mają prawa występować  Pod jednym jedynym warunkiem

 

jeśli

1. Instalacja PB jest w pełni sprawna

2. Instalacja LPG jest w pełni sprawna

3. Instalacja LPG została raz dobrze wystrojona .

 

jeśli na jednym jest dobrze a na drugim źle tz że albo pb zaczęło niedomagać (np regulator ciś paliwa, pompa paliwa lejący wtrysk --- ale to będzie kaszanić jedno i drugie .. )

albo zle ustawione lpg rozjechało PB .. Tz mapy

Napisałem, że jak jest włączony LPG to tak się dzieje

+po odpaleniu(ciepły silnik)zanim załączy się LPG obroty rosną 1100-> spadają do 200 -> jak włączy się LPG

jest ok. 800-900 obrotów

 

jutro sprawdzę jak działa na samej benzynie bez LPG to napiszę dziś już nie mam na to czasu

 

Rozumiem, że elektromechanik jak zrobi mi adaptację przepustnicy to będą ustawione mapy -> pytam bo urlop za pasem

a auto potrzebne - przepraszam, że tak męczę głowy szanownych kolegów

 

Mam pytanie do Tofu - jeżeli to przepustnica - co może być powodem, że co roku trzeba ja adaptować? - problem z instalacją LPG? - jeżeli przepustnica będzie do czyszczenia to gdzie w razie co szukać problemu?

 

Wiadomo, że wolałbym aby auto działało - tylko wymieniać materiały eksploatacyjne i cieszyć się z radości jazdy Nissanem, a nie biegać z nim przed urlopem po mechanikach i bądź co bądź wydawać pieniądze na niezapowiedziane naprawy.

Edytowane przez alpiner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką tam masz instalację?? do testu zakręć butle i poczekaj az sie przełączy na PB, sprawdź korekty paliwowe i pracę lambady, 

 

-jeden sczytał mu problem uboga mieszanka(benzyna jak również benzyna+LPG)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

jak było sprawdzane?? czy tylko przełączone podczas podłączenia? jak tak to nie jest miarodajny wynik bo ECU nie da rady tak szybko ogarnąć tematu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy,takie objawy mialem w Peugeocie 309 z gazem,ale moze byc cos innego przeplywomierz naprzyklad ale zacznij od tego krokowca on jest odpowiedzialny za wolne obroty i trzymanie obrotow tez moze byc wina czujnika temperatury cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik krokowy,takie objawy mialem w Peugeocie 309 z gazem,ale moze byc cos innego przeplywomierz naprzyklad ale zacznij od tego krokowca on jest odpowiedzialny za wolne obroty i trzymanie obrotow........

 

 

w  P12 2,0  nie  ma  silnika  krokowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam silnika,ale juz ktos wspominal jak i ty pisales ze sonda lambda szwankuje i tu moze byc problem,bledne odczyty i tak to wszystko wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Silnik krokowy,takie objawy mialem w Peugeocie 309 z gazem,ale moze byc cos innego przeplywomierz naprzyklad ale zacznij od tego krokowca on jest odpowiedzialny za wolne obroty i trzymanie obrotow........

 

 

w  P12 2,0  nie  ma  silnika  krokowego

 

matador 41 - silnik taki sam jak u Ciebie zobacz pierwszy post - jutro lub w sobotę jadę do elektromechanika -> zobaczymy co powie

ROZWIĄZANIE PROBLEMU - MOŻE KOMUŚ POMOŻE

 

WYSTARCZYŁO WYMIENIĆ ŚWIECE(świece wymieniałem 1.5roku temu)

 

Byłem u elektromechanika - sprawdzał auto pod kompem ponad godzinę.

Szczerze polecam elektromechanika - przy Radomiu - Sirak - facet zna się na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZWIĄZANIE PROBLEMU - MOŻE KOMUŚ POMOŻE

WYSTARCZYŁO WYMIENIĆ ŚWIECE(świece wymieniałem 1.5roku temu)

 

jest to pierwsza czynność jaką się wykonuje gdy coś nie domaga :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino - mam jeszcze pytanie - jak wrzucam 5 bieg zazwyczaj przy 2700 obrotów jak jadę około 85-90km/h wyłącza mi się instalacja LPG i za chwilę włącza co może być tego powodem?

Do dobrego gazownika - będę miał czas wybrać się dopiero po urlopie za miesiąc na kompletny przegląd instalacji aby wszystko działało tip-top.

Edytowane przez alpiner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...