Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Po wyjęciu kluczyka kontrolki się palą (auto nie odpala)


jurasldz

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan almera 2001 hatchback

Witam, mam problem bardzo dziwny..
W nissanie po wyjęciu kluczyka palą sie wszystkie kontrolki, po przekręceniu na" on " kontrolki lekko przygasają, a gdy chce odpalić auto kontrolki gasną i nic się nie dzieje. Dodam , że rozrusznik na krótko kręci , altrenator sprawny. Myślałem że kostki od stacyjki i immobilazera sa zniszczone , ale wszystko jest ok. Miał może ktoś podobny problem, i go rozwiązał?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo z siebie tak się stało , czy coś ostatnio robiłeś przy kokpicie , np. przy radiu ?

 

Prawdopodobnie masz gdzieś zwarcie, może przez wilgoć.

Nie odpala , bo aku słaby przez te ciągłe świecenie kontrolek?

Gdzieś kiedyś czytałam,że można wyjmować bezpieczniki po kolei i czasem, dzięki temu można namierzyć co robi zwarcie (bo kontrolki zgasną)

Ciężka sprawa, bo jeśli to zwarcie, to może być też przy np.wszelakich czujnikach, sterownikach....Sporo szukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nissanie po wyjęciu kluczyka palą sie wszystkie kontrolki, po przekręceniu na" on " kontrolki lekko przygasają, a gdy chce odpalić auto kontrolki gasną i nic się nie dzieje. Dodam , że rozrusznik na krótko kręci , altrenator sprawny. Myślałem że kostki od stacyjki i immobilazera sa zniszczone , ale wszystko jest ok ...

 Przeczyść połączenia masowe. Jak sprawdzałeś kostkę stacyjki i rozrusznik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie a "sprawdzanie" mogą się różnić.

Sprawdzać rozrusznik "na krótko" można poprzez jego wyjęcie z samochodu i podpięcie bezpośrednio do akumulatora lub (co podejrzewam) - bez demontażu, poprzez zwarcie odpowiednich przewodów przed kostką stacyjki (niejako eliminując i stacyjkę i kostkę). Sama kostka może mieć przebicie (tak jak w temacie) lub zaśniedzenie styków (często zdarza się w Nissanach). 

Tym samym (jak w algorytmie -TAK/NIE) eliminujesz pewne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że sie udało naprawić, wchodze rano do auta ,pyk odpalił i to z pieć razy pod rząd, poskładałem wszystko , chciałem sie przejechać i znowu d*pa. nastepnego dnia rano znowu odpalił , po czym znowu odpalać nie chciał, rece opadają... 

(wszystkie wasze rady , zrobiłem na poczatku, ponieważ tylko to mi przychodziło do głowy, na mechanice sie znam , ale na elektryce nic:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... na mechanice sie znam , ale na elektryce nic:(

To skąd wiesz, że rozrusznik i stacyjka sprawne?  Przygasanie kontrolek podczas rozruchu to najczęściej brak masy (choć nie tylko). Co do innych objawów zwarcia (po wyjęciu kluczyka świecenie kontrolek) sprawdź jeszcze stan okablowania w rynience pod chłodnicą (często tam  przewody murszeją w N16). Jednak nie mając miernika trudno cokolwiek sprawdzić i wyeliminować. Lepiej, żeby tym zajął się elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...