ProceSS Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 witam użytkowników Pulsara czy moglibyście sie podzielić swoimi doświadczeniami dotyczącymi spalania jako ze jestem zainteresowany zakupem Pulsara i stoję przed znakiem zapytania który silnik wybrać :-) dziękuje z góry za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) witam użytkowników Pulsara czy moglibyście sie podzielić swoimi doświadczeniami dotyczącymi spalania jako ze jestem zainteresowany zakupem Pulsara i stoję przed znakiem zapytania który silnik wybrać :-) dziękuje z góry za odpowiedzi Mam Pulsara od miesiąca i przejechałem nim około 4tyś. km, więc na pewno moja wiedza to nie level expert. W trasie nad morze tam i znów tu ;-) uzyskałem ostatnio komputerowe spalanie 7.1. W tym były korki, które heroicznie objeżdżałem oraz z 1/3 trasy autostradami z prędkościami.... no dużymi. Na samych drogach A palił 9-10l/100km W mieście wczoraj robiłem test. W niezakorkowanej w lecie Warszawie w jedną stronę uzyskałem spalanie w 7l/100km (bez użycia trasy kategorii S) i 6.7 (spora część po S). Jest jeden warunek, słuchać eko-niańki. Jak jeżdże normalnie to spokojnie trę o 10l/100km. Mowa oczywiście o spalaniu z komputera, którego wskazań jeszcze z rzeczywistością nie weyfikowałem. Silnik 1.2T. Edytowane 27 Lipca 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 (edytowane) Strasznie dużo Ci pali...Bez przesady. Ile mialby? Katalog podaje w mieście 6.3l/100km, a w żadnym aucie się do danych katalogowych nie zbliżyłem? Na autostradzie z prędkościa wg licznika 160-180km/h też nieźle (oczywiście niemieckiej ;]). Dziś rano dojazd do pracy zakończyłem ze średnią 8.3l/100km (cały czas piszę o odczytach z drugiego banku komputera). Wracając postaram się dokładnie spisać wynik + średnia prędkość. Może się, źle wyraziłem te 10l/100km to już naprawdę jazda z ostrymi pryspieszeniami, a nie normalna. Edit. Wróciłem, spalanie wg komputera 8.4. Przejechałem 20km ze średnią prędkością 25km/h. SS wyłączony. Było trochę korków, bo padało Edytowane 27 Lipca 2016 przez polonus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 jak widzac obecnie jezdze QQ 1,2 ale ostatnio robie wiecej km i mowiac szczerze na trase 1,2 w QQ to lipa ! oczywiscie jechac sie da i mozna zejsc nawet do 5,5 - 6 l ale to jazda na tempomacie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 jak widzac obecnie jezdze QQ 1,2 ale ostatnio robie wiecej km i mowiac szczerze na trase 1,2 w QQ to lipa ! oczywiscie jechac sie da i mozna zejsc nawet do 5,5 - 6 l ale to jazda na tempomacie ... Na tempomacie to można i 170km/h jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 Mój 1,2 ma średnie spalanie 7,57 (tankowania, bo komputer bliżej 6,5 pokazuje) - tylko jak już pewnie część z Was wie, ja auta nie oszczędzam - 5 osób + 3 rowery na dachu to u mnie norma. Niedługo jadę na wakacje co prawda z boxem, ale raczej będę jechać wtedy rekreacyjnie - wtedy będę w końcu wiedział na co go stać na 100% trasie. I ostatnio zauważyłem bardzo dużą wrażliwość na paliwo. Po tankowaniu na BP (i to na swojej ulubionej stacji z czasów diesla) auto brzęczało, straciło werwę i skakało przy ruszaniu. Myślałem, że takie akcje to ma tylko Common Rail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel2 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 (edytowane) Pulsar 1,2, w trasie z dziećmi spokojnie można zejść do 5 - 5,2 (prędkości 90-120), w mieście jak żona jeździ to ok 7,2 - 7,5 standardowo Edytowane 7 Sierpnia 2016 przez jagiel2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Benzyną przejeżdżam średnio 500 km na jednym tankowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Benzyną przejeżdżam średnio 500 km na jednym tankowaniu.Ale, ale... ile tankujesz po tych 500km, bo może to być 36l (tyle na ogół tankuję), a może być też 43l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Komputer wskazuje rezerwę ok 40-50 km, wskaznik elektryczny to ok polowa rezerwy, cykl mieszany. Liczyc mi się nie chce, zostawiam to pasjonatom, ale jest przyzwoicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Auto tak jak mówiłem w mieście (ponad 50%) pali mi 7.5l/100km. Jak spisał się na trasie? Jezda z dziećmi i boxem. 1. Jazda Autostradowa, auto załadowane bagażnik + box, 120-140km/h: 7.77l/100km (przejechane: 388km) 2. Po zjeździe z Autostrady: Trasa, dojazd do Bieszczadów, box i auto załadowane: 6.7l/100km (395km) 3. Góry, wjazdy, zjazdy, trasy po 30-40km, auto i box dość puste: 6.7l/100km (347km) 4. Góry, dojazd do Sanoka, j/w: 6,93l/100km (273km) 5. Trasa do Autostrady, auto i box załadowane całkowicie, dość spokojnie (noc, długi weekend, mały ruch na drogach): 6,48l/100km (334km) 6. Autostrada, załadowani, prędkość nie spadała poniżej 130km/h (raczej koło 150): 8,26l/100km (425km) Liczone od "do pełna" do "do pełna", za wyjątkiem 2 i 3 (gdzie wyliczona średnia, bo 2 było tylko dotankowaniem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Komputer wskazuje rezerwę ok 40-50 km, wskaznik elektryczny to ok polowa rezerwy, cykl mieszany. Liczyc mi się nie chce, zostawiam to pasjonatom, ale jest przyzwoicie Połowa rezerwy to mało precyzyjnie. Jak odebrałem auto to wskaźnik był poza skalą, a zatankowałem koło 41l, zatem delikatnie mówiąc kalibracja jest do bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BloodyBucket Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Ja średnio na tankowaniu robię 500~550 km tankując 33-34 l. Trasa głownie tryb mieszany z zakresem prędkości 50~100 - na tankowanie przeważnie jadę jak znika mi przewidywany zasięg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Nie chciało mi się, ale policzyłem 6,5 - 6,7l w cyklu mieszanym do chwilowej prędkości ok. 120 km/h. Nie powala, ale jest do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xavius Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 (edytowane) Ja mam 1,5 i spalanie od nowości to ok. 4,6 l Wakacyjny wyjazd do Bułgarii średnio dał 4,3 l (dynamiczna jazda, obciążenie i klima właściwie cały czas). Najniższe miarodajne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3,5 l (na odcinku ok. 80 km), a rekord to 3,2 (ale tu tylko 20 km). Co ciekawe to na tempomacie pali więcej. Edytowane 29 Sierpnia 2016 przez xavius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 hmmm dzieki za info "xavius", wyglada na to ze chyba jestes jedynym uzytkownikiem 1.5 dCI na forum tak czy inaczej decyzja zapadla - czekam na odbior Aurisa 1.6 D-4D (okazuje sie ze na forum Toyoty tez nikt jeszcze nie ma tego silnika ... ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Fajna ta toyota taka rodzinna salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg trzeba gnieść pedał gazu !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Fajna ta toyota taka rodzinna salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg trzeba gnieść pedał gazu !!!! Edzik , auris 1.6 D4D waży w zależności od wersji 1295–1480. Dopuszczalna masa CAŁKOWITA (z pasażerami i ładunkiem )1890. I nie Ciągnij tego wątku ,bo to nie miejsce i nie temat o toyocie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Ja nic nie ciągnę...................tak waży 100kg a bez foteli 2kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Fajna ta toyota taka rodzinna salonka, tylko jest mały problem 1.6 D-4D =112KM na 1620kg trzeba gnieść pedał gazu !!!! Nie samymi końmi silnik żyje, bo w przypadku silników turbodoładowanych równie ważny (jeśli nie ważniejszy) jest moment obrotowy, który w przypadku tego silnika wynosi 270 Nm. W Pulsarze czy QQ kosiarka 1.2 też ma ledwo 115 KM, jednak dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu prawie 200 Nm jedzie porównywalnie, a czasem nawet lepiej od wolnossącego silnika dwulitrowego. W przypadku nowoczesnych motorów byłbym więc ostrożny z ocenianiem ich tylko na podstawie dostarczanych koników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 27 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 (edytowane) pożyjemy zobaczymy ... jak będzie coś nie tak to się zmieni Edytowane 27 Września 2016 przez ProceSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 No właśnie - żywy przykład w osobie Stridera. A już bez dwóch zdań kosiarka objeżdża każdy wolnossący silnik o pojemności zbliżonej do 1.6. Ostatnio na pewnym konkurencyjnym forum czytałem jak ludki żalili się jakim mułem jest KIA Sportage z silnikiem 1.6 GDI. A jakby nie było ma on niemal 140 KM. Co z tego skoro maksymalny moment obrotowy ma lichy i frajdy z jazdy nie daje. I to właśnie kolejny przykład na to, że konie to nie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 (edytowane) Panowie nie rozumiem dyskusji ?! pytanie było o spalanie a nie przyspieszenie ... jak będę chciał przyspieszenia to kupie nie 1.2 tylko 1.6 DiG-T Edytowane 29 Września 2016 przez ProceSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Rzecz polega na tym, że 1.2 pali mniej i przyśpiesza dynamiczniej od 2.0 wolnossącej. p.s. ten 1.6 to też nie jest jakieś szaleństwo - wbrew pozorom różnica pomiędzy 1.2, a 1.6 nie jest tak mocno odczuwalna jak by to wynikało z katalogu. Po pierwsze nie ma mowy o 2l. wiec, po drugie piszesz bzdury jeździłem 1.2 i 1.6 przez ostatnie 5 lat i jest różnica na tyle wysoka że warta dopłaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 29 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Ja piszę bzdury? Przeczytaj swoje zdanie jeszcze raz.... Mowa, 2 litrach jest dlatego, że 1.2 jest do niego porównywalny pod względem osiągów. Jeśli chodzi o 1.6 to o ile dobrze pamiętam miałeś tam w Juke'u 190KM i 100kg mniej na masie auta względem QQ więc ten silnik trochę jednak inaczej radzi sobie z Juke'iem niż z QQ. Ja też jeździłem 1.6 - będziemy się licytować? Takie są moje odczucia i nie tylko zresztą moje. To czy coś jest warte dopłaty czy nie, jest rzeczą bardzo subiektywną. jasne najlepszy jest 1.2 bo takiego TY masz a jezeli chodzi o 2l. to z d*py wziete przeczytaj temat ze zrozumieniem ! o cokolwiek czlowiek nie spyta znajdzie sie zawsze paru ktorzy wiedza wszystko lepiej i na kazdy temat zeby tylko cos napisac na forum PYTANIE BYLO O ROZNICE W SPALANIU 1.2 i 1.5 ! jezeli nie masz nic do powiedzenia w tym temacie to nie pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.