Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Napinacz paska wieloklinowego


Krzysztof30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.Mam pytanie jak w temacie.Czy przy wymianie paska klinowego w p11 po lift lifcie silnik 1.8 ,jest tam jakaś śruba kontrująca z boku na napinaczu?Bo przy pasku od wspomagania i pompy wody jest długa sruba napinająca i z boku kontrująca.A na wieloklinowym nie mogę podejrzeć.Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc,ale potrzebuję opisówkę do silnika 1.8,(czyli tylko 2 paski.Na wspomaganie i pompe w., a drudi na klime,alternator), a w tym linku wyżej to albo diesle,albo 2.0.Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tym temacie.Da się to zrobić od góry silnika,bez kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla P11.144 QG18DE w wersji z klimą masz napinacz od paska alternatora i klimy. Luźnisz śrubę mocującą i oddalasz rolkę od paska (po założeniu i sprawdzeniu naciągu - dokręcasz). Pasek Gates 6PK1113, ale są różnice w napinaczu w rocznikach:

- 07/00-05/01 rolka napinacza T36087 (średnica fi 85);

- 05/01-          rolka napinacza T39178 (średnica fi 84)

Drugi pasek (pompy wody i wspomagania) masz czterorowkowy - 4PK850 i tam jest śruba napinająca (odpowiednio regulujesz - za mocno naciągniesz to b. szybko polecą łożyska, słabo - będą piszczeć).

Dla pewności, sprawdź oznaczenia na starym pasku i najlepiej taki kup w komplecie z napinaczem (podałem jako przykład f-my Gates).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "polo32".Rzeczywiście z naciągiem trzeba będzie uważać.Ale lepiej dokręcić lużniej i póżniej ewent.dokręcić gdyby piszczał, niż rozpiep.łożyska.

Szkoda że nie ma dojścia od str.koła to byłoby mniej męczarni.Tak to dojście z góry średnie.Może da rade z dobrymi przedłużkami....Jeszcze raz DZIĘKOWAĆ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniałem wcześniej, sprawdź oznaczenia i kup takie jak stare. Unikniesz problemów z ewentualną wymianą (katalogi też różnie podają). Ponadto koła pasowe osprzętu z czasem wypracowują się i ułożenie pasków będzie inne (stąd piski, szumy itd.). Wymieniasz samą rolkę napinacza (chyba, że napinacz nie trzyma).

Mając zrzucone paski możesz sprawdzić, czy łożyska osprzętu nie szumią (luzy), szybko je obracając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...