Daro11 Opublikowano 31 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Zastanawiałem się, czy otwierać kolejny temat, ale nie doczytałem się w dotychczasowych wpisach, aby ktokolwiek poruszał tę kwestię. Uwaga wydaje mi się jednak na tyle ważna, że poruszam sprawę. Czy zdarza Wam się słyszeć podczas gwałtowniejszego wciśnięcia pedału gazu lekkie stuknięcie w silniku? Podczas jazdy jest to niesłyszalne, ale na postoju, jak się nadstawi dobrze ucho, to i owszem. Dzwoniłem do serwisu - powiedzieli, że ten typ tak ma. Dla mnie jest to trochę dziwne, ale może powszechne. Nie wiem, dlatego pozwalam sobie zaproponować ten temat. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Stawiam na przepustnicę i jednocześnie gratuluję dobrego słuchu, bo nie wszyscy są w stanie wyłapać ten dźwięk. Też w niektórych warunkach pracy silnika słyszę stukanie elektrycznej przepustnicy. Krótkie, głuche stuknięcie przy dodawaniu gazu. Przy nadstawieniu ucha słyszalne również czasem w czasie jazdy. Nie ma powodów do paniki. No chyba, że stuka Ci jeszcze coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Myślę, że to dobry trop, a skoro tak, od dziś przyzwyczajam się do tego odgłosu całkiem legalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo48 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 U mnie pojawia się taki stuk przy wyłączonym Start/Stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Ciekawe... sprawdzę to również u siebie, ale chyba jednak nie ma tego przełożenia w moim aucie, bo zaraz po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu puka sobie elegancko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Ciekawe... sprawdzę to również u siebie, ale chyba jednak nie ma tego przełożenia w moim aucie, bo zaraz po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu puka sobie elegancko.Rzeczywiście też słyszę ten stuk, niesprawdzałem korelacji ze StartStop. Brzmi jak serwomechanizm przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Ciekawostka: podczas przeglądu wgrali mi nowe oprogramowanie - nie podnoszą się obroty silnika po wrzuceniu 1ki i nie ma stuknięcia przy dodawaniu gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 Ciekawostka: podczas przeglądu wgrali mi nowe oprogramowanie - nie podnoszą się obroty silnika po wrzuceniu 1ki i nie ma stuknięcia przy dodawaniu gazu...Widocznie wyższe obroty nie służą skrzyni ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Chodziło mi o stuknięcie prawdopodobnie wydobywające się z przepustnicy. Ale pewnie skrzyni też nie służyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 @Daro11 - obroty silnika podnosiły się na sofcie fabrycznymi i to nie tylko po wrzuceniu jedynki, ale jakiegokolwiek biegu - w zasadzie po wciśnięciu pedału sprzęgła. W kolejnych wersjach softu już to nie występowało - przynajmniej u mnie. Softów tzn wersji łącznie z fabrycznym jest już cztery. Moim zdaniem nailepszy pod względem dynamiki jazdy i zużycia paliwa był fabryczny i potem trzeci (czyli drugi wgrywany). Taka Ciekawostka - mam wyjazd z garażu pod górkę tyłem i na fabrycznym sofcie moja żona wyjeżdżała bez problemu a po zmianie już jej to nie wychodzi bo jak twierdzi - auto "nie ma już tej siły". Szarpnięcie lub jak kto woli chwilowa utrata mocy przy dynamicznym przyśpieszaniu na biegach 2,3,4 i przy 2300 obr występowała w moim aucie na każdym sofie i występuje do tej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 10 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Ooo, aż cztery. Nieźle. Myślałem, że po prostu zaktualizowali ten fabryczny. Rzeczywiście też odnoszę wrażenie, że na poprzednim sofcie samochód palił mniej, ale ponieważ nie jestem aż tak dociekliwy w tym temacie, może zwyczajnie kiedyś było cieplej, a teraz nie i w naturalny sposób auto zużywa więcej paliwa. Zobaczymy, aby do wiosny. Jedno jest pewne, że już nie stuka i to mnie cieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 @Daro11 - pali więcej około 0,5 l/100km - zmieniali mi na najnowszy w sierpniu 2016 to miałem okazje zweryfikować bez zmiany warunków pogodowych, zmiany kół n zimowe itp. Tą obserwację zdaje się potwierdzali także inni n forum ale nie wiem czy w dziale Pulsara czy QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 @Daro11 - pali więcej około 0,5 l/100km - zmieniali mi na najnowszy w sierpniu 2016 to miałem okazje zweryfikować bez zmiany warunków pogodowych, zmiany kół n zimowe itp. Tą obserwację zdaje się potwierdzali także inni n forum ale nie wiem czy w dziale Pulsara czy QQ.A ja się zastanawiam czy to podnoszenie obrotów po wrzuceniu biegu to nie jest czasem jakaś opcja, którą można włączyć bądź nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 @polonus - zapewniam, że nie jest. Pierwszy upgrade softu eliminuje ten objaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 @polonus - zapewniam, że nie jest. Pierwszy upgrade softu eliminuje ten objaw.A jak to jest w Kiszce? Tam też już po kilka softów mieli. Najbardziej mnie iryruje, że to auto ma obroty jałowe od 750-1000obr/min i podobno tak ma być bleh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro11 Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Ciekaw jestem jak długo będą zmieniać softy zanim znajdą ten optymalny. Nie wiecie, czy w Renatach z tymi silnikami równie nieprzytomnie żonglują oprogramowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Wiemy. Również. Wystarczy wejść na forum Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maramosz Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Witam, od pewnego momentu w moim Pulsarze słyszę mocne stukanie/strzelanie, które daje o sobie znać najczęściej podczas pokonywania wzniesień lub gwałtownego wciskania pedału np przy wyprzedzaniu. Czy to ma jakiś związek z turbiną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.