Marek1007 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Mam pytanie czy można zamienić lampy halogenowej w zderzaku na światła do jazdy dziennej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Tak ! Tylko pozbywasz się Halogenów jak przydatnych w mgłę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek1007 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 OK zgadza się brak halogenów tak ale mimo wszystko tych świateł użyłem kilka razy efekt niewielki (moim zdaniem ) a zamiana na światła do jazdy dziennej świecą non stop prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Nie non stop tylko do czasu włączenia swiateł mijania ,wtedy muszą zgasnąć ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek1007 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Tak zgadza się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Czy zachowana jest odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy DRL minimalnie 25 cm ? Drobiazgowy diagnosta lub policjant mógłby to zakwestionować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Nie non stop tylko do czasu włączenia swiateł mijania ,wtedy muszą zgasnąć ! Muszą się wyłączać po włączeniu świateł pozycyjnych, a nie mijania. Dlatego przewód sterujący "automatu" podłączamy pod "+" świateł pozycyjnych. Można też, tyle że są dużo droższe wstawić takie by w jednej lampie były zarówno halogeny jak i DRL ot choćby takie; http://allegro.pl/drl-led-dzienne-halogen-nissan-primera-p12-pulsar-i5978427128.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pixel81 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Kolego Tester 1956, Nie do końca masz rację w swojej wypowiedzi cyt:"Muszą się wyłączać po włączeniu świateł pozycyjnych, a nie mijania.", bowiem gra tu rolę pierwsza data rejestracji pojazdu. Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie światła pozycyjne, obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Tym samym światła do jazdy dziennej (załączane automatycznie), musza gasnąć po włączeniu świateł pozycyjnych - i tutaj w pełni się z Tobą zgodzę. Z drugiej strony do końca roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych świeciły również lampy pozycyjne - co było sprzeczne z unijnymi przepisami, dlatego też zostało wprowadzone przytoczone powyżej rozporządzenie. Oznacza to jednak, że w pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej i musza gasnąć po załączeniu świateł mijania. Kolega Marek1007, zapytał o światła do jazdy dzinnej (jak rozumiem) dla pojazdu Nissan P12 - produkowanym do 2007 roku. Tym samym przepisy dopuszczają aby światła do jazdy dziennej świeciły razem z pozycyjnymi. W moim P12 mam właśnie w ten sposób podłączene DRL (co prawda dodatkowe a nie w miejscu przeciwmgielnych) i jeszcze nie zdarzyło mi się aby ktoś to zakwestionował - czy to podczas kontroli drogowej czy też podczas badania technicznego pojazdu. Pozdrawiam, Mcihał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek1007 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 No i teraz wszystko wiem lub prawie wszystko , a wracając do temat dlaczego pytałem o światła do jazdy dziennej powód jest bardzo prosty średnio co dwa do czterech miesiący mam spaloną żarówkę świateł mijania raz prawa a raz lewa . To nie koniec cała instalacja jest sprawna w 100% przez ASO i dwa serwisy BOSCH. Zaznaczam że owe żarówki nie pochodzą z Biedronki,Żabki i innej tej maść sieci Ceny za komplet w okolicach 60zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.