Sajmon_LP Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 "Co jest ostre i japońskie zarazem? Samurajski miecz katana, zielony chrzan wasabi oraz Honda Integra Type-R, najostrzejszy hot hatch wszech czasów..."Ciężko było wybrać mi auto po kilku WRX'ach, wygodnej tak naprawdę, dość szybkiej i wyposażonej 350z, biłem się z myślami jednak wybór padł na ITR'a i nie pierwsze słowo - nie żałuje! Auto kupione od Sidiousa z MKH, miał ją jako pierwszy właściciel 6 lat...szacunek!Plany? Będę wkładać K24, aktualnie jestem na etapie kompletowania wszystkiego co potrzeba. Już jest szybsze od 350z, ma być szybsze od...wielu innych aut.MODEL:-Honda Integra TypeR DC2 99' Phoenix YellowSILNIK:-B18C6-Liqui Moly Race Tech 10W60-Korek oleju Mugen Style-Pokrywa świec Carbon FiberUKŁAD DOLOTOWY:-Seryjna puszka-Wkładka K&N-Usunięty rezonator-Ulepszone doprowadzenia powietrza-Hondata HeatshieldUKŁAD WYDECHOWY:-Kolektor wydechowy DC-Sport 4-1-Całość owinięta bandażem termo-Pełen przelot na dwóch tłumikach M-Tech 2.5', końcowy OEM LookELEKTRONIKA:-Strojenie Crome P30 by GrafixAutoZine-Moduł bluetooth + aplikacja silnikowa na AndroidaUKŁAD NAPĘDOWY:-Skrzynia S80 szpera Torsen-Krótki 4 bieg z Y21-Lekkie koło zamachowe 4.8kg-Nowe OEM łożyska skrzyni biegów-Nowe synchro 3 biegu-Nowe sprzęgło Exedy-Nowe łożysko oporowe-Całość zalana OEM MTF Honda-Felgi lato Enkei Yamato Gun Metal 16' + Hankook Ventus RS-2-Felgi zima oem Enkei ITR białe + Sava Eskimo HPZAWIESZENIE:-KONI 1130 z regulacją wysokości i twardości-Rozpórka kielichów przód góra-Rozpórka kielichów tył góra-Rozpórka tylna ściany-Rozpórka tylna zawieszeniaUKŁAD HAMULCOWY:-Przednie klocki Ferodo DS2500-Tylne klocki Ferodo Premium-Tarcze Brembo gładkie-Nowy zestaw naprawczy zacisków-Przewody w oplocie stalowymBODY - KIT:-Lotka replika Mugena z poprzeczką wykonaną z włókna węglowego-Polift-Chlapacze OEMŚRODEK:-Zegar ciśnienia oleju Auto Gauge-Zegar temperatury oleju Auto Gauge-Seryjne fotele Recaro-Start Engine Honda S2000-Nakładki na pedały Mugen StyleCAR-AUDIO:-Jednostka centralna JVC-Zestaw 2-drożny przód, tył-Głośniki przód, tył basowe-Łącznie 8 głośnikówMOC:Seria: 190hp/179nmAktualnie: 212hp/201nmAuto kupione wczoraj i co...pierwsze 500 kilometrów przejechane! Ciężko było wybrać mi auto po kilku WRX'ach, wygodnej tak naprawdę, dość szybkiej i wyposażonej 350z, biłem się z myślami jednak wybór padł na ITR'a i nie pierwsze słowo - nie żałuje!To jak się to auto prowadzi, to że zdobyło kilka nagród jako najlepsze przednionapędowe auto, to że DC2 ma już status legendy, jak się wkręca na obroty - tego chyba mówić nie mówię, to wszystko w/w rekompensuje wiek auta, rekompensuje jakość wnętrza, to że w aucie po prostu jest głośno i przy 6.000rpm np. wpada w rezonans czasami schowek... ;-) To jest auto z lat 99-2000 gdzie Honda chyba miała swój najlepszy czas. Czuje się znowu jak kiedyś, gdy miałem niebieską EJ6 Spalanie Pb98 to ~8.5L przy prędkościach 140-240km/h na niemieckiej autostradzie ;-)Pozwolę wkleić opis poprzedniego właściciela bo jest tu właściwie wszystko opisane jak być powinno:Honda została sprowadzona w 2011roku z Włoch, gdzie od nowości była w jednej rodzinie. Pierwotnie była czarna, jednak w 2013 ktoś przerysował ją na parkingu z czystej złośliwości. Nowy kolor to Phoenix Yellow – zdjęcia z każdego etapu malowania.Auto przeszło kilka modyfikacji, a na koniec zostało wystrojone przez Grafixautozine. Moc jaką się teraz legitymuje to 212Km i 201Nm. Auto nigdy nie miało otwieranego/zmienianego/remontowanego silnika – idealna C6 pracuje perfekcyjnie, co da się zarówno usłyszeć, jak również poczuć siedząc w seryjnych fotelach Recaro. Silnik pracuje na oleju LiquiMoly 10W60 zawsze wymieniany co 7 tysięcy km, a teraz raz w roku ponieważ mam bardzo mało czasu na jazdę. Przez ostatni rok zrobiłem Hondą zaledwie 4 000 km, a przebieg w tym momencie to 217 000 km. Skrzynia S80 – z krótszą 4ką z Y21 po kontroli i wymianie synchronizatora 3go biegu. Dolot to seryjna puszka z wkładem K&N i wyciętym rezonatorem. Auto posiada nowe sprzęgło (zrobiłem na nim około 500km). Wydech to zrobiony od nowa przelot 2,5 cala na 2 tłumikach przelotowych M-techa OEM look, a do tego kolektor DC-sport owinięty bandażem. Zawieszenie: KONI 1130 z regulacją wysokości i twardości. Na aucie zamontowana jest lotka: replika Mugena, z poprzeczką wykonaną z włókna węglowego ponieważ ta z laminatu przy wyższych prędkościach się wygina, fabryczną lotkę dorzucam do Itra. W tym momencie auto jeździ na felgach 16” ENKEI YAMATO w kolorze Gunmetal i oponach Hankook Ventus RS-2. + zimowy zestaw: seryjne ENKEI z oponami Sava Eskimo HP oraz seryjne felgi w czerwonym kolorze bez opon.Na wszystkich oponach więcej niż połowa bieżnika, są w świetnym stanie.W aucie zrobione zostało wiele innych drobniejszych modyfikacji jak zegary Auto gauge czy moduł Bluetooth. Można o nich opowiadać naprawdę długo No.... chyba nieźle co? Własciciel zapewniał że C6 zdrowa, zobaczymy, pracuje faktycznie wzorowo, 5 bieg na odcięciu prędkość ~240hp i zero dymka, smrodu, no zobaczymy, jeśli tak będzie to raczej będę szedł w mocne B18C6, a pole do popisu jest, Kolektor ssący, przepustnica, inny dolot powietrza, ostrzejsze wałki rozrządu no i ponowne strojenie...wszystko z czasem Póki co muszę doprowadzać powoli auto do stanu który mnie zadowoli, chodzi o detale, przerypana dokładka przednia na dole, tylny zderzak do spasowania oraz raczej pomalowania bo ma kilka pęknięć, reszta lakieru położona bdb. Fotele Recaro, muszę coś wymyślić bo kierowcy już prawie przetarty...myślałem nad kupnem innych ale może uda się je u tapicera uratować i obszyć dwa boczne płaty, kierownica, gałka bdb, to cieszy, reszta również ok. Moja w tym głowa by auto cieszyło oko jeszcze bardziej, oraz jeszcze bardziej przyspieszało!Dzisiaj już pierwsze prace za mną, na pierwszy rzut konserwacja podwozia, nie było za bardzo co robić bo jak na 17 latka, wyglądało to całkiem nieźle, bez oznak korozji itd. Następnie udało mi się wyeliminować rezonans który pojawiał się nie zawsze ale jak już to przy ok 4.500rpm Pęknięta była blaszka mocująca kolektor wydechowy z blokiem silnika, pospawałem, jest ok. Auto również na szybko poczyściłem z nalotów po polerce pasty i innych zakurzy lakierniczych, mam czas, mam pomysły, będę działać bo to lubię Zdjęcia:I kilka zdjęć z dzisiejszych prac:Przypomniały mi się stare dobre czasy...Mianowicie prócz zrywania folii z przednich szyb przez które nie było nić widać a aktualnie jest przejrzyściej oraz równie ładnie, pomalowałem wycieraczki, przednie oraz tylną, detale zawsze cieszą. Rozbierałem również przy okazji wyjmowania szyb oczywiście tapicerki drzwiowe, wszystkie śruby dokręcone, głośniki do obudowy customowej również dokręcone, prowadnice szyb delikatnie bardziej zagiąłem by zniwelować luzy które były, dzięki czemu autem jadąc w końcu po dziurach czy innych nierównościach nie czuję już stuków czy trzasków - w końcu! No i szyby absolutnie nie pracują ciężej, wszystko jest w porządku. Fizycznie i wizualnie, zaraz inne auto, a irytowało mnie to po przesiadce z nie trzeszczącego Nissana 350z.Podsumowując, jak na te lata, to nawet zaczyna się przyjemnie jeździć tym żółtym Pikachu czy jak to tam sie piszę Mała fotosesja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipm87 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Nie no.. Fajne auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 (edytowane) ahhh niespełnione marzenie , osobiście zostawił bym b18, bo jest kultowe i pasuje jak nic innego konserwacji honda specjalnie nie kładła aby nie zwiększać wagi a większość śrub jest pusta w środku również dla redukcji wagi serie 350z powineneś złoić tym żółtkiem ps.szkoda,że nie ma żółtych recaro Edytowane 13 Sierpnia 2016 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Dostałem bęcki od ziomeczka z K24 i decyzja szybko zapadła, zresztą auto w klasie n/a ma robić 13.3-13.2s, taki plan który jest do osiągnięcie na pewno. Aktualnie co do foteli to szukam tapicera, potrzebuje obszyć dwa płaty dolny i góry od kierowcy, myślałem o replikach Bride jednak no co ori Recaro to ori! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Te fotele nie maja konkurencji Tapniete przez p8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMan Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 patrze na tą hondę....i stwierdzam, że jednak przyśpieszenie to nie wszystko. Chyba się starzeję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Racja, trzymają jak....poj***ne dlatego by zachować ori wewnątrz, niechaj tapicer się pobawi, dużo roboty nie ma, a jednak się wycierają, kształt tego jak wystają niestety przy każdym wchodzeniu i wychodzeniu się przeciera.. patrze na tą hondę....i stwierdzam, że jednak przyśpieszenie to nie wszystko. Chyba się starzeję No wiesz..ja zaczynałem od Hondy..to moja 6. Odnośnie ITR'a polecam artykuł znanego dziennikarza nam wszystkim...http://www.topgear.com.pl/felietony/richard-hammond/hammond-i-jego-ikony-honda-integra-type-r/jz0hc6Co do osiągów.. Po włożeniu K24 na dobrych semislickach znajomy robi 11.1s 0-180km/h wg Gtecha. Myślę że ja zejdę poniżej 11 by 10tka była z przodu. Jak na N/A z 2.4 litra po mieście można będzie wieczorami się bawić z innymi Vkami Co do zetki to racja, miałem trzy, zapewne jeszcze będzie nie jedna...póki co zabawa z Integrą pełną parą do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Nie zgodze sie ze teraz te auto jest szybsze od Z. A tak to widac ze mega zadbany samochod słyszałem ze sporo ponad 300KM do wyciągnięcia z tego silnika w N/A wiec jest potencjał szacun za bezawaryjność tych jednostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 W zakretach raczej szybsze. 300kucy? Bardzo bardzo ciezko osiagnac taki wynik w n/a... stwierdzilbym nawet, ze nie wykonalne Tapniete przez p8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
35zdawid1 Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 2.4l hondy ma znacznie wiekszy potecial niż nasze DE Rozmawiałem z kolesiem który robi z tego nawet 330hp! I to czyba na coobciowej hamowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 (edytowane) Jeśli jest jakaś 350z n.a to się ustawie chętnie. Tylko w Poznaniu nie kojarzę niestety :-( 1.8 vs 3.5 V6 Jak będzie k24 to na pewno zalicze ustawki z dwoma 370z. Tutaj wybór większy w wlkp Edytowane 13 Sierpnia 2016 przez Sajmon_LP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 (edytowane) k seria tak, myślałem,że mowa o b18 sam mam k serie i silnik jest pancerny Edytowane 13 Sierpnia 2016 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Jestem na etapie poszukiwań zdrowego słupka K24a3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Gratulacje zakupu. P.S. wolałbym nawet wolniejsze 350z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Dzięki, w końcu jestem na forum Nissana :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 myśle że jednak po okresie fascynacji będziesz szukał coś bardziej w stylu z-tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Trzy zety Już mialem. Będzie pewnie również czwarta. Nie mówię nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Przesiadka z RWD na FWD to krok do tylu moim zdaniem ale kazdy ma swoje zajawki Ladna szutka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Tak już nie zrobisz W razie co dzwoń to cie nawioze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) Bokiem nie poleci. Integra typer to auto które zdobyło więcej nagród niż 350z nie ujmując zetce do których mam ogromny szacunek, nie byłbym sobą mówiąc inaczej. ITR to auto stworzone do jazdy w zakrętach, jedno z lepiej prowadzących się fwd na świecie, do dziś dzień, coś to znaczy, jeśli ktoś siedzi w temacie to właściwie nie musiałbym nic więcej pisać prócz tego że to po prostu ten model hondy. A po zmianie motorowni ciężko o inne seryjne szybsze Wolnossące auto. Co mam nadzieję udowodnić wielu innych. Na pewno na ćwiartki polecę, tor też chętnie odwiedzę, takim autem to byłby grzech nie jechsc na Tor Poznań! Pierwsze elementy układanki pt. SWAP K24 już u mnie! Silnik K24A3 z osprzętem, przebieg ~125.000 mil, pracuje ładnie, zalany syntetykiem, po rozgrzaniu nie kopci, zobaczymy co będzie po wszystkim. Następnie - nowy oryginalny kolektor ssący RRC czyli to co lubimy oraz Shifter Mounting Kit firmy K-Tuned. Ciśniemy dalej! Edytowane 15 Sierpnia 2016 przez Sajmon_LP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 silnik jest większy nie bedzie za nisko? co z rozkładem mas, bo tez jest ciezszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Będzie tak jak w każdym innym ITR, eg czy ej, łapy go mocują tak że ani nie dotyka maski ani wózka, wszystko normalnie, przód bedzie cięższy, tył się dociąży lpg hah :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 mam k24a3 w żony dupowozie i jezdzi całkiem przyjemnie...kreci sie jak szalony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sajmon_LP Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Ja mam plan na 260hp+, Zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 do zrobienia: rozwiercony kolektor ssacy+wieksza przepustnica wałki markowy układ wydechowy strojenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.