Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

cisnienie w ukladzie chlodzenia


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu wymienilem korek od chlodnicy bo juz uszczelki na nim byly twarde jak plastik i wyciekal plyn.

Zalozylem nowy orginalny korek ktory mocno dociska i juz nic nie leci ale mam wrazenie ze weze sa teraz twardsze i wydaje mi sie ze chyba troche za bardzo.

Na rozgrzanym silniku idzie je scisnac do pewnego stopnia tak okolo 1cm.

Czy tak powinno byc? Jak to wyglada w waszych ukladach na korkach z cisnieniem 0,9?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki mam korek na jakie ciśnienie ale jak jest zagrzany to są dosyć twarde nawet tak jak mówisz jakiś 1 cm się uginają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak u mnie trzyma dojdzie do pewnego momentu i stoi jak się wisko zapnie to troszkę temp podskoczy ale się  schłodzi i jest oki nawet w terenie jest ciężko żeby dość mocno go zagrzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miarę rozgrzewania płynu chłodniczego, zwiększa on i to znacznie swą objętość wytwarzając tym samym niewielkie ciśnienie w układzie chłodzenia, które gdy jest dla danego układu krytyczne powoduje otwarcie zaworu upustowego w korku i nadmiar rozgrzanego płynu przedostaje się do naczynka wyrównawczego, skąd gdy płyn w układzie stygnie  powraca kolejnym otwieranym, tym razem wytworzonym w układzie podciśnieniem, zaworkiem w korku by uzupełnić braki. Dlatego teraz po wymianie korka masz twardsze węże, wcześniej gdy układ był nieszczelny ciśnienie które powstawało eliminowane było, nie otwarciem zaworu w korku a wyciekiem płynu przez nieszczelność uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...